• lärarstudentenn1

    Matcha barnkläder?

    Hej,

    Börjar inhandla det första barnkläderna, så undrar om ni har något tips hur man matchar kläderna? Har ni byxa och body som matchar? Tänkte fokusera på fina bodys och sen köpa enfärgade byxor för jag tänker att det flesta bodys passar väl med byxor som är svart, vit, grå, rosa osv?? 

    Eller hur har ni gjort?

  • Svar på tråden Matcha barnkläder?
  • Anonym (Mamma)

    Matcha färgmässigt så garderoben går att blanda hej vilt. Beroende på bodyns färg kan den passa alla de du nämnde.

  • Anonym (Mami)

    De flesta av kläderna jag köpt till bebisen är set, dvs body och byxa/leggings i antingen samma färg/mönster eller så det passar ihop.

  • Jemp

    Generellt föredrar jag enfärgade lättmatchade byxor så går de att kombinera med det mesta, även om undantag har funnits i garderoberna.

  • Anonym (Långblötprutt)

    Skiter fullständigt i matchning. Kan ha olika mönster osv. Blir viktigt när barnen får egna polare.

  • Norrut

    Jag har gjort precis som du tänker. I början köpte jag mönstrade byxor och enfärgade bodys också, men insåg snabbt att det blev en jäklans massa kläder och svåröverskådligt när man skulle välja. Så nu håller jag mig till enkla byxor och roligare toppar :)

    Köp neutrala strumpor! Är lätt hänt att man faller för alla gulliga djurmönster och tuffa dinosaurier på affären, men de strumpor jag haft absolut mest användning för har varit enfärgade eller med enkla mönster som randiga/prickiga etc. Mönster på skaftet funkar också bra - det är mönster på själva foten som ofta begränsar användningsområdet.

  • Anonym (Arvet)

    Vi ärvde allt. Men hade jag köpt själv hade jag gjort som du tänker, neutrala byxor och mer varierade bodys. Med en kräkbebis går det åt mååånga bodys. Helt klart värt att köpa begagnat. Jag bytte så ofta kläder på både bebis och mig pga alla spyor så till sist gick det inte att bry sig om de matchade eller inte. Så köper du bara sånt som matchar gör du det lättare att hålla bebisen moderiktig och snygg. Vi ärvde som sagt alla kläder, så vår bebis var ett fashion disaster rätt ofta!

Svar på tråden Matcha barnkläder?