• Tvillingarna

    Prenumerationstjänst av barnkläder?

    Hej allesammans,

    Hoppas att ni alla hade en trevlig midsommarSolig Jag och min bror går i tankarna att skapa en tjänst av barnkläder i form av prenumeration månadsvis. Vi skulle jättegärna vilja höra era tankar och åsikter kring denna prenumerationstjänst av barnkläder! Vi vore evigt tacksamma om ni har möjlighet att delta i vår undersökning vilket bara tar någon minut. 

    Kram!

    docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfTBcdeaIXQJJ1OSWatsQpnLliVPJG7kpo4s9Rmb2wgPOsnXg/viewform

  • Svar på tråden Prenumerationstjänst av barnkläder?
  • Anonym (Haha)

    Prenumerera på barnkläder? Kommer aldrig gå.

  • Jemp

    Det finns flera tjänster där man "hyr" kläder. Eller menar ni köpa nya kläder varje månad?

    Har svårt att svara på enkäten då ni bara verkar ta hänsyn till inköp av nya kläder?

  • Tvillingarna

    Vi syftar inte på att hyra kläder, utan snarare att man får hem en låda med nya kläder (ex. 5 plagg) varje månad som passar den aktuella årstiden. 

  • Jemp
    Tvillingarna skrev 2021-06-29 16:38:36 följande:

    Vi syftar inte på att hyra kläder, utan snarare att man får hem en låda med nya kläder (ex. 5 plagg) varje månad som passar den aktuella årstiden. 


    Låter helt galet. Vad ska man med så mycket nya (och oanvända) kläder till? Men lycka till.

    Kommer man få se paketet i förväg så man kan beställa/avboka? Eller välja stil i förväg? Ange vad man redan har för kläder hemma?
  • Anonym (2 barns mor och skräddare.)

    Tanken är bra,
    några tankar från mig.
    Min dotter är för ombytlig och jag för kräsen så att inte köpa kläder fysiskt i butik går bort.
    Till min som skulle det vara praktiskt att få hem en låda med kläder, han behöver bekväma, slitstarka plagg.
    När kommer vinterjackan, superunderställ, vintern kommer inte på ett bestämt datum i hela landet.
    Nästan nya kläder och aldrig använda kläder kan de skickas tillbaka.
    Föräldrar har så olika krav, Eko, rättvisemärkt, inga smaklösa plagg (uppfattning om vad som är smaklöst varierar),neutrala mm.
    Det är idag enkelt och billigt att klicka hem det barnet behöver från HM.

  • Tvillingarna

    Tanken är att under sommartiden exempelvis får ett par badkläder, shorts/kjol, t-shirt, solglasögon och även en skjorta. Ja, tanken är att du ska kunna se innehållet i lådan innan leverans, samt att även i framtiden kunna välja stil som passar era preferenser.

  • Mortiscia80

    En gång i månaden är alldeles för ofta! Om det verkligen är säsonger ni är ute efter så är kvartal eller halvår mer passande, och då gärna med möjligheten att välja storlek på paketen och innehåll. Vissa gånger kanske man behöver tunnare saker som pyjamas, tröjor osv, andra gånger overall, mössa och halsduk.

  • Anonym (Tyvärr)

    Hade inte hoppat på en sån tjänst tyvärr. Tror att man ändå hade fått köpa en hel del kläder som saknats i lådorna. Extrakläder till förskolan, ytterkläder med mera. Plus att ett barn har samma storlek i ett år medan ett annat växer så det knakar. Plus att jag vill välja kläder själv.

  • Anonym (ööö)

    Jag fyllde i enkäten men tycker det saknades en del information. 
    Det måste vara stor skilnad på att tex på vintern kunna få en vinterjacka, mot tex någon sommarklänning och shorts på sommaren. Eller tänker man inte ytterkläder i detta kanske. 

    Jag tycker nog varje månad är för ofta men om man kan hoppa över och själ välja vilka paket man vill ha så kanske det kan locka några. 
    Hos oss ärver barnen så mycket som möjligt så köper inte så mkt nytt. 

  • Anonym (A)

    Personligen inte intresserad av den typen av tjänst. Jag vill välja allt själv och hade behövt gå och handla ändå.

Svar på tråden Prenumerationstjänst av barnkläder?