• Anonym (???)

    Tips på billigaste resan?

    Om man har ont om pengar men vill hitta på något. Vad är billigast? 

  • Svar på tråden Tips på billigaste resan?
  • Jemp

    Gå ut i skogen.

    "Resa" och "hitta på något" är ju väldigt brett och svårdefinierat?

  • Aniiee

    Köpa en begagnad cyckel och ta sig någonstans. Eller ta till apostlahästarna.


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym (TUI)

    En promenadresa till granngatan, bör vara gratis tom.! Dock kanske inte den mest spännande "resan".

  • Anonym (Annica)
    Anonym (???) skrev 2021-06-29 22:44:22 följande:

    Om man har ont om pengar men vill hitta på något. Vad är billigast? 


    Det beror ju väldigt mycket på vilka det är som ska göra det, hur länge, hur mycket pengar ni har, tillgång till bil, utrustning, intressen, osv. Jag brukar vara bra på att komma på idéer, men du får ge lite mer info!
  • Silverjenny

    Köp eller låna ett tält, cykla eller vandra längs någon av Sverigelederna, så långt ni har lust och orkar. Stanna till vid en sjö och bada, slå läger och laga mat över öppen eld eller stormkök. Njut av naturen och att ha tid att prata och fundera. Orkar man inte gå hela vägen hem igen tar man bara tåget hem när man tröttnar. Jag och min vuxna dotter vandrade längs en del av sörmlandsleden förra sommaren och det var en av de bästa semestrar vi haft.

  • Anonym (Familj?)

    En busstur eller cykeltur till en badsjö eller havet

    Långpromenad i skogen

    Tågbiljetter en bit fram i tiden brukar finnas till bra pris

    Hälsa på vänner/släkt

    Hur mycket är ont om pengar? Är du ensam eller har du familj?

    Var bor du?och har du tillgång till bil?

  • Karlington
    Anonym (???) skrev 2021-06-29 22:44:22 följande:

    Om man har ont om pengar men vill hitta på något. Vad är billigast? 


    Åk någonstans nära, men ändå fint. Typ skärgården om du är i Stockholm, Österlen om du är i södra Sverige, o.s.v. :)
  • Tow2Mater

    Ta hissen upp i närmsta höghus/skyskrapa och njut av utsikten om det finns fönster ;) Gjorde det ett par ggr som fattig student i bl a Västerås.

    Ta närmsta bilfärja och duka upp en picknick. (Ja, har gjort det också).

  • Glinda från Oz

    Vad är billigt? Det varierar väldigt mellan olika personer och vad är förutsättningarna? Är ni en familj, är du själv och var bor du?

    Har någon i bekantskapskretsen en sommarstuga hör om du kan få hyra den och istället för pengar kan du storstäda (putsa fönster, torka ut skåp mm) eller fixa saker om du är händig. Tågresor kan du få väldigt billigt, jag åker tur och retur till Malmö i sommar för 600 kronor. Känner du någon i en annan del av landet som ska åka bort kan du fråga om du får låna bostaden med samma princip.

    Från Stockholm kan du ta färja till Ystad, Gotland mm Det kostar 1500 tur och retur (två nätter på båten) Dyrt om ni är en familj, kanske överåtkompligt om du är själv.

  • Anonym (a)

    Billigast är att stanna hemma och inte göra av med pengar!

Svar på tråden Tips på billigaste resan?