Inlägg från: Anonym (Rosy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rosy)

Diffus smärta övre vänster sida under revbenet

Bältros? Det kan ge smärta i många år och man får inte alltid jättetydliga eller besvärande utslag.

• Anonym (Rosy)
    jensn skrev 2021-06-30 14:44:06 följande:

Tack för tipset!

Hmm...Jag har bra immunförsvar, känner mig frisk och visar bra värden.

Symptomen stämmer inte riktigt in. Har ingen klåda eller utslag på kroppen och smärtan kommer inifrån buken.

Exakt så är min bältrossmärta också. Inne i kroppen. Jag hade ett litet utslag en gång. Smärtan kan man ha i många, många år utan några utslag. Viruset angriper nerverna.

Jag var också frisk i övrigt när jag fick bältros.

Säger inte att det är det du har, men det kanske är något att fråga läkaren. Min läkare fattade först inte att det var bältros jag hade pga att jag inte är så gammal, äldre än dig dock.
  • Anonym (Rosy)
    jensn skrev 2021-07-01 01:17:36 följande:

Det är ett långskott, men jag tar med mig den i åtanke.

Vid endoskopin som jag ska göra senare, när dem då kollar med kamera i tarmarna så bör dem kunna se om det finns blåsor osv från bältros i området.

Hoppas ni hittar orsaken!

Jag har inga blåsor av min bältros, bara ont på en punkt inuti kroppen.

Blåsorna, när de fanns, var små, kliade nästan inte alls och försvann efter ett par dagar. Jag hade lätt kunnat missa dem. Det var en läkare som upptäckte dem när jag sökte vård för smärta för andra gången. Första gången jag hade ont och sökte vård syntes inga blåsor.
Svar på tråden Diffus smärta övre vänster sida under revbenet