Fler med omskurna män?
Min man drabbades förra året av en sjukdom som heter lichen sclerosus. Detta medförde att förhuden sprack och blödde pga av alla sår blev den stelare och trängre för varje vecka och tillslut gick den inte att dra ner längre. Det fanns inget att göra mer än operera bort förhuden. Operationen gick bra och maken är helt återställd. Maken upplever att sexkivet är mycket bättre dels för att han inte har ont och dels för att det blivit känsligare och skönare helt enkelt. Men samlag gör för mig ont efter hans operation! Det känns hårt och torrt. Det spelar ingen roll hur fuktig jag blir för det känns som friktion och vi måste varje gång använda glidmedel och då gör det inte så ont. Men det är rätt jobbigt att i stundens hetta alltid tänka på det lixom. Jag tror förhuden fungerade som en liten Sköld eller vad man skall säga. Det blev mer glid med den än utan. Sedan är ju ärren hårda fortfarande oxå. Det har gått 4 månader sedan operationen. Min fråga är helt enkelt till er kvinnor som har omskurna män hur detta påverkar sexlivet? Upplever ni samma som jag? Blir det bättre?