• Natta93

    Gravid symptom - när?

    Äntligen har jag hittat rätt kille och vi försöker skaffa barn. Första försöket skedde i förrgår eller igår. Alltså då hade jag ägglossning. Så vi får se helt enkelt. Men till min fråga. När kände ni av första symtom och vad var det i såfall.

  • Svar på tråden Gravid symptom - när?
  • Kvinna1989

    Alla får inte symtom, jag är en av dom.

    Är gravid nu med första i vecka 29+1 och allt har sett bra ut hittils. Var rädd i början att något var fel eftersom jag inte hade syntom alls, allt var så nytt. Nu har jag verkligen förstått att alla graviditeter är olika :)

    Så du behöver inte få symtom alls. Mina "symtom" vad väll att jag saknade symtom för mens.. några dagar innan mens brukar jag få dessa "klassiska graviditets symtomen" dvs ont i brösten, mensverk, trötthet, hunger, ledsen osv osv. Men nu när jag plussade så saknade jag verkligen alla symtom , då kände jah att nu är de något som inte är som de brukar ;)

  • Anonym (Woop woop)

    Vi hade inte planerat att skaffa barn.

    Men jag var i tredje veckan. Då jag tyckte att smak och luktsinnet var sååå mycket starkare. Vet inte varför jag fick för mig att jag skulle vara gravid men hade några stickor hemma som aah visade två streck!

  • Wave Mother

    De riktigt tidiga symptom jag hade förstod jag inte förrän efteråt att det var graviditetssymptom. Jag fick t.ex. en rejäl migrän med illamående och lite aura runt vad jag i efterhand förstått måste varit ägget som fäste eller alldeles efteråt. Jag har aldrig migrän annars, men var som en disktrasa i två dagar, kunde inte äta osv. Läste sen att man kan få hormonrelaterad migrän, så kanske var det det.

    Sedan efter det har det varit dålig aptit (svårt att äta färdigt och svårt i allmänhet att äta feta och tunga saker, vilket är väldigt ovant för mig som har stålmage annars), lätt illamående och väldigt "svullen". Däremot dricker jag som en kamel (som min partner uttryckte det).

    Förutom migränen, som var ett engångstillfälle, så skulle jag klassa mina symptom som väldigt milda. Fattade som sagt först efter att jag plussat ett par veckor senare och googlat en del att aptit, svullnad och långsam mage är ganska klassiska symptom på graviditet pga progesteronet.

  • Anonym (Vecka 8)

    Varit gravid 3 gånger och får inga symptom förutom utebliven mens förrän vecka 8.

  • Anonym (A)

    Fått symtom i v3 båda gångerna. Min IBS har triggats igång och bättre luktsinne. Sen har olika symtom kommit och gått efter det.

  • Aliona

    Precis samma som för mens, så det gick så klart inte att veta att det var just graviditetssymptom förrän jag testat positivt. Det första specifika graviditetssymptomet - illamåendet - kom i vecka åtta.

    I en tidigare graviditet fick jag jättestark metallsmak i munnen ett par dagar innan bim så det var lite tydligare.

  • Jag är bara jag
    Anonym (A) skrev 2021-07-01 20:28:41 följande:
    Fått symtom i v3 båda gångerna. Min IBS har triggats igång och bättre luktsinne. Sen har olika symtom kommit och gått efter det.
    V.3 är veckan man blir gravid. Embryot fäster som tidigast v.2+5. Så symptom så tidigt är inte ens möjligt.
  • Anonym (A)
    Jag är bara jag skrev 2021-07-01 21:18:29 följande:

    V.3 är veckan man blir gravid. Embryot fäster som tidigast v.2+5. Så symptom så tidigt är inte ens möjligt.


    Oj skrev fel, skulle vara v4. Tack!
  • Hanky Panky

    Molvärk, typ som ganska smärtsamma sammandragningar. Då visste jag. Fick starkt plus på äl+12.

    Allt annat, ömma bröst osv kan jag inte se som symptom, då jag har samma före mens.

  • Anonym (Symptomfri typ)

    Första symptom var ömma bröstvårtor och svällda bröst typ v.4-5 och har knappt känner något mer. Är i v. 8 nu.

Svar på tråden Gravid symptom - när?