• Thu 1 Jul 2021 20:57
    732 visningar
    3 svar
    3
    732

    Godkänner Spanien antigen-test för inresa?

    Jag vill resa till Spanien i sommar och undrar ifall någon vet om det räcker med ett antigen-test för att komma in i landet eller behövs ett s.k. PCR-test? Som jag har förstått det är ett antigen-test billigare och smidigare. Dessutom får man snabbare svar.

    Jag är så dålig på sådant. Man ska hinna ta det där testet inom en viss tid innan man reser. Vet knappt hur man gör. Hur gör man?

    Sedan ska jag flyga till/från Danmark. De har kanske speciella regler?

    Dumma frågor kanske men jag tror det finns fler som är okunniga.

  • Svar på tråden Godkänner Spanien antigen-test för inresa?
  • KittyK­80
    Thu 1 Jul 2021 21:03
    #1

    Det är nog lättast att du läser reglerna själv. Här finns allt du behöver veta. www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/spanien/reseinformation/l%C3%A4gesbild-och-reseinformation-covid-19/

  • Thu 1 Jul 2021 23:56
    #2

    Om du bor i Stockholm eller mellersta Sverige så behövs inget test för att åka till Spanien. Om du däremot inte är från någon av dessa ställen så räcker det med ett antigen test som skall tas 48 timmar innan.

  • Sat 31 Jul 2021 11:12
    #3

    De flesta av mina kunder som tar antigentest ska resa till Spanien. Reglerna ändras ofta så kolla noggrant! Se till att boka tid till antigentest i god tid, för vi är fullbokade jämt.

Svar på tråden Godkänner Spanien antigen-test för inresa?