• isterband

    Hur bor ni?

    Hej!


     


    Skulle vilja veta hur ni i Stockholm bor. Nu menar jag inte exakt adress, utan mer kvm i relation till hur många i familjen ni är.


    Bott i sthlm sen 2004. Bott i England, Luxemburg och Barcelona innan dess. Bott i både hus och lägenhet. Aldrig har jag haft så satans svårt med att hitta nånstans att bo som här!

    Bor i Nacka i en lgh på 57 kvm. Betalar 10200:- varje månad efter att vatten och el inräknats i hyran. Jag har två barn och bott  utan sambo sedan 2010. Jag upplever det verkar som att allting är uträknat så man ska behöva leva i en relation eller tjäna ca 80000:- i månaden för att kunna ha det drägligt.
    Med mina blygsamma 324000:- om året är det svårt att få till ett lån utan borgenär och jag har inte haft nån ambition att köpa heller om jag ska vara ärlig.

    Bostadskön har jag stått i i snart 8 år och innan dess ca 10 år. Det var då jag blev erbjuden denna lilla skokartong till nybygge. Så det känns rätt hopplöst.

    Känns som  sthlm vill slussa ut en bakvägen lite subtilt och endast välkomna de rika gifta människorna för att sedan preskribera de utslussade som något så hemskt som "medelklass" man helst vill glömma.

    Skulle därför vilja veta, av intresse hur ni som bor i sthlm bor.

  • Svar på tråden Hur bor ni?
  • Jemp

    Vi bodde i Stockholmsförort i en trea, hyresrätt, ca 68 kvm. Hyra ca 8000+el. Flyttade dit två vuxna, flyttade därifrån även med två barn. Bytte till oss den mot en 1.5a.

    Flyttade längre från huvudstan för att ha råd att köpa hus.

Svar på tråden Hur bor ni?