• Anonym (Undrande)

    Otrogna via Tinder etc - ärlig med 3e parten?

    Ni som är otrogna med ONS via Tinder eller kanske andra dejtingsajter utan att vara uttrycklig otrohets- eller sexsajt, är ni ärliga i er profil eller i kommunikationen före sexet med att ni är upptagna, eller låtsas ni att ni är singlar och den tredje personen förblir ovetandes om att de är del av en otrohet?

    Ni som berättar före, hur stor andel hoppar av när de får veta att ni är upptagna?

    Vill gärna förstå hur det går till att hitta någon som är med på upplägget så att säga. (Även att hitta ONS till öppna relationer fascinerar till viss del.)

    Ange gärna om du själv respektive den tredje personen är man el kvinna.

  • Svar på tråden Otrogna via Tinder etc - ärlig med 3e parten?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Språkpolisen) skrev 2021-07-05 21:16:20 följande:
    Revansch
    Var stavningen så viktig för dig?

    Jag brukar väl stava bra, men om jag råkar stava fel på ett ord så bryr jag mig faktiskt inte ett dugg!

    Så länge folk förstår spelar det väl ingen roll!
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-07-05 21:29:05 följande:
    Man kan ju ha kommit överens med sin partner också faktiskt som jag, men det kanske inte räknas som otrohet då- jag vet inte!?
    För det är ju alla män - ärliga mot sin partner när dom knullar horor i Tyskland eller i Sverige Drömmer - som i en tråd här på FL bla

    Eller dom som har älskarinnor---fast då är dom ju inte ärliga mot någon av dom - säger till älskarinnan att jag ska lämna min fru bla bla, men det gör dom aldrig- eller vääääääldigt sällan iaf..Finns också i flera trådar att läsa på FL...

    OBS...Jag vet att FL inte representerar hela världen såklartSkrattande
    www.familjeliv.se/forum/thread/81195751-har-du-nagon-gang-legat-med-nagon-annan-nar-du-har-haft-ett-fast-forhallande

    Tror inte ett dugg att män är mer otrogna än kvinnor.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (FYI) skrev 2021-07-05 22:48:43 följande:
    www.familjeliv.se/forum/thread/81195751-har-du-nagon-gang-legat-med-nagon-annan-nar-du-har-haft-ett-fast-forhallande

    Tror inte ett dugg att män är mer otrogna än kvinnor.
    Klart dom är- Brukar kvinnor gå till prostituerade tex eller en Thai massage med "extra "ha ha
    Som sagt FL är ju inte representativt för hela världen-där är det ännu fler män som är otrogna eller går till horor än Svenskar!..

    Hur många fler män som är otrogna får du hitta på andra ställen än FL!!

    Siffror från Sverige som jag hittat är att 10% av männen och 1% av kvinnorna går till prostituerade - eller räknas inte det som otrohet-det är ju ännu värre och Thai-massage med "extra" är inte ens inräknat!

    När det gäller älskarinnor/älskare eller ons så är det 5% av männen och 2% av kvinnor som är otrogna!!

    Då räknas det ju inte in om man är överens med sin partner!!
  • Anonym (SingelK)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-07-06 05:37:34 följande:

    Klart dom är- Brukar kvinnor gå till prostituerade tex eller en Thai massage med "extra "ha ha

    Som sagt FL är ju inte representativt för hela världen-där är det ännu fler män som är otrogna eller går till horor än Svenskar!..

    Hur många fler män som är otrogna får du hitta på andra ställen än FL!!

    Siffror från Sverige som jag hittat är att 10% av männen och 1% av kvinnorna går till prostituerade - eller räknas inte det som otrohet-det är ju ännu värre och Thai-massage med "extra" är inte ens inräknat!

    När det gäller älskarinnor/älskare eller ons så är det 5% av männen och 2% av kvinnor som är otrogna!!

    Då räknas det ju inte in om man är överens med sin partner!!


    Men man måste skilja på systematisk otrohet och engångsgrejer.

    Att söka efter tillfälle är systematiskt, att snubbla över tillfälle är inte.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-07-05 21:29:05 följande:
    Man kan ju ha kommit överens med sin partner också faktiskt som jag, men det kanske inte räknas som otrohet då- jag vet inte!?
    För det är ju alla män - ärliga mot sin partner när dom knullar horor i Tyskland eller i Sverige Drömmer - som i en tråd här på FL bla

    Eller dom som har älskarinnor---fast då är dom ju inte ärliga mot någon av dom - säger till älskarinnan att jag ska lämna min fru bla bla, men det gör dom aldrig- eller vääääääldigt sällan iaf..Finns också i flera trådar att läsa på FL...

    OBS...Jag vet att FL inte representerar hela världen såklartSkrattande
    Fast då är det inte otrohet och som jag förstår det handlar tråden om otrohet inte öppnaförhållanden.

    Ja precis, kan man utan problem ljuga sin partner i ansiktet så lär man kunna ljuga för vem som helst. Alltså är det ju oerhört naivt att förvänta sig att en sån person skulle vara mot älskarinnan/älskaren
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-07-05 21:01:08 följande:
    Blev det lite känsligt att veta att det inte bara är män som är otrogna längre?

    Jag har iaf alltid berättat som det varit för dom jag träffat att jag varit/är gift och berättat varför jag ville ha sex t.o.m 
    Sen var jag överens med min man om det så han visste också Tungan ute

    Att män är otrogna förekommer ju mycket oftare!!
    Tex är det ju många fler män som går till prostituerade från Sverige

    Annars är drygt dubbelt så många män otrogna jämfört med kvinnor!!
    Revans bland kvinnor kanske ;))
    Klart att det är känslig, det är alltid känsligt när en person beter sig svinaktigt mot en annan. Men det har inget med kön att göra, det har med empati att göra.

    Sen är det klart att om man helt saknar empati och fullkomligen skiter i allt och alla utom sig själv så tycker man kanske att det är skitroligt men som tur är så är inte alla så empatistörda som vissa tyvärr är.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-07-06 05:37:34 följande:
    Klart dom är- Brukar kvinnor gå till prostituerade tex eller en Thai massage med "extra "ha ha
    Som sagt FL är ju inte representativt för hela världen-där är det ännu fler män som är otrogna eller går till horor än Svenskar!..

    Hur många fler män som är otrogna får du hitta på andra ställen än FL!!

    Siffror från Sverige som jag hittat är att 10% av männen och 1% av kvinnorna går till prostituerade - eller räknas inte det som otrohet-det är ju ännu värre och Thai-massage med "extra" är inte ens inräknat!

    När det gäller älskarinnor/älskare eller ons så är det 5% av männen och 2% av kvinnor som är otrogna!!

    Då räknas det ju inte in om man är överens med sin partner!!
    Nejdå, män får till horor för att det är svårare för män att få sig ett knull men en random kvinna än vad det är för kvinnor att få sig ett knull med en random man.
    För en kvinna räcker det med att gå till närmsta krog för att få med sig någon hem eller lägga ut nåt på tinder så har hon 100 svar inom loppet av 2 sekunder. Riktigt så enkelt är det inte för män.

    VEM man är otrogen med kvittar, hora eller random person på stan, i båda fallen är man otrogen. Och ja , kvinnor har faktiskt gått om män vad gäller otrohet i Sverige det bekräftades av en studie som gjordes för ett tag sen, och inte bara i Sverige, kvinnors otrohet ökar stadigt i många länder iom att kvinnor inte längre är beroende av män. Och med tanke på hur lätt en kvinna kan få sex och hur ofta en kvinna får inviter jämfört med män så är det inte alls förvånande.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-06 12:54:10 följande:
    Nejdå, män får till horor för att det är svårare för män att få sig ett knull men en random kvinna än vad det är för kvinnor att få sig ett knull med en random man.
    För en kvinna räcker det med att gå till närmsta krog för att få med sig någon hem eller lägga ut nåt på tinder så har hon 100 svar inom loppet av 2 sekunder. Riktigt så enkelt är det inte för män.

    VEM man är otrogen med kvittar, hora eller random person på stan, i båda fallen är man otrogen. Och ja , kvinnor har faktiskt gått om män vad gäller otrohet i Sverige det bekräftades av en studie som gjordes för ett tag sen, och inte bara i Sverige, kvinnors otrohet ökar stadigt i många länder iom att kvinnor inte längre är beroende av män. Och med tanke på hur lätt en kvinna kan få sex och hur ofta en kvinna får inviter jämfört med män så är det inte alls förvånande.
    Nej det stämmer inte alls att alla torskar är singlar (om det var det du menade) men det är sant att en liten% av dessa män har svårare att få sig ett ligg eller aldrig fått ligga och därför tillslut går till horor!!

    Det är många fler män som redan är gifta eller sambo med en kvinna som "passar på" när dom tex åker på jobbresa till bla Tyskland -där det är lagligt för torskar att köpa "sex" än så länge ! I Sverige är det lagligt att sälja, men inte köpa "sex"..även om dom gör det ändå!!

    Skojar du nu eller-att hur än en kvinna än ser ut fet, ful whatever (vi måste inte se lite bra ut ens -utan det spelar ingen roll hur man ser ut som kvinna alltså) så räcker det för oss att gå till närmaste krog eller lägga ut bilder på Tinder - jag har iofs aldrig varit med i just Tinder..men man har ju läst/hört att det är som en köttmarknad-där allt handlar om utseendet!!
    Jag måste se bra ut då -för jag har aldrig haft ngr problem på dejting sidor, då jag fått 1:a meddelandet från massor med killar + svar efter efter mina svar!!

    Du måste åtminstone se bra ut eller ha "glimten i ögat" s.a.s för att ens någon skulle kontakta dig och inte avsluta kontakten på dejting sidor speciellt!! men, även krogen...
    Jag har väl märkt av skillnaden på hur många som varit intresserade av mig, jämfört med mindre vackra och mer blyga 

    Jag personligen skulle iaf tycka att det var värre om min man kände sig så besviken på vårat sexliv så att han var tvungen att betala för det!!

    Det sista med att kvinnor har "gått om" männen i otrohet gäller yngre tjejer/kvinnor runt 20-25 års åldern - jag har läst om det själv, men där stod det att det bara gäller yngre tjejer faktiskt
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-06 12:42:51 följande:
    Fast då är det inte otrohet och som jag förstår det handlar tråden om otrohet inte öppnaförhållanden.

    Ja precis, kan man utan problem ljuga sin partner i ansiktet så lär man kunna ljuga för vem som helst. Alltså är det ju oerhört naivt att förvänta sig att en sån person skulle vara mot älskarinnan/älskaren
    Läs TS igen!! men en liten del Citerat från TS

    Ni som berättar före, hur stor andel hoppar av när de får veta att ni är upptagna?

    Vill gärna förstå hur det går till att hitta någon som är med på upplägget så att säga. (Även att hitta ONS till öppna relationer fascinerar till viss del.)

    Så tråden handlade även om öppna relationer!!

    Dra inte alla över en kam - det finns nog flera än mig som är ärliga, men det kanske är ovanligt - det kan jag hålla med om!!
  • Stoppafuskarna

    Alltid helt ärlig? sen får jag kanske 1 dejt av 100 men jag vill hellre spela lika villkor.

    Sen slutar inte alltid den dejten med sex ändå, mycket som skall stämma innan.

Svar på tråden Otrogna via Tinder etc - ärlig med 3e parten?