• Tomatmacka

    Är det här landet på väg mot sin undergång?

    Vad tror ni? För det går ju utför, det gör det. Inga riktiga män, obegränsat med invandrare och ett matriarkalt samhälle. Men jag vet inte, vad tror ni?

  • Svar på tråden Är det här landet på väg mot sin undergång?
  • Anonym (trams)
    Tomatmacka skrev 2021-07-04 16:45:51 följande:

    Vad tror ni? För det går ju utför, det gör det. Inga riktiga män, obegränsat med invandrare och ett matriarkalt samhälle. Men jag vet inte, vad tror ni?


    Knappast. 
    Det är inte krigshärjat på flera hundra år tex. Tycker det är magstarkt av dig att prata om undergång. Man ska inte överdriva i sitt språkbruk. 

    De tre saker du påstår är för den delen lögner, finns ingen fakta eller statistik som stödjer vare sig "inga riktiga män", "obegränsat med invandrare" eller "matriarkalt samhälle". Men jag förstår att du bara försöker provocera. 
  • Anonym (Hold my beer)

    Tre fel gör inte ett rätt.... Det enda vi har att tampas med just nu är en pandemi och övervåldet i förorterna, ffa från gängkriminalitet som behöver knipas av. Knappast en undergång däremot.

    Om du tycker att du är omgiven av de som inte är "riktiga män" (Vad f*n är det ens??) eller en massa invandrare så kanske du skulle byta umgänge och flytta. Eller inse att världen inte är till för att passa din personliga smak. Och ett matriarkalt samhälle är vi nog fortfarande sisådär en tusen år ifrån, så du kan slappna av i din hotade manlighet ett tag till.

  • Postman
    Tomatmacka skrev 2021-07-04 16:45:51 följande:

    Vad tror ni? För det går ju utför, det gör det. Inga riktiga män, obegränsat med invandrare och ett matriarkalt samhälle. Men jag vet inte, vad tror ni?


    Ja visst är landet Sverige skört just nu men nej jag tror ändå det står starkt men världen kan jag däremot känna att den är långt mer i riskgruppen.
  • Anonym (Gräs)

    Detta land byggs om från I-land till U-land, och sen blir det en diktatur.

  • Anonym (stadsbo)
    Tomatmacka skrev 2021-07-04 16:45:51 följande:

    Vad tror ni? För det går ju utför, det gör det. Inga riktiga män, obegränsat med invandrare och ett matriarkalt samhälle. Men jag vet inte, vad tror ni?


    Vad är en riktig man?
    Bor du i ett utsatt område med många invandrare?
    Matrikalt samhälle? Fortfarande innehas den största sociala, politiska och ekonomiska makten av män i Sverige.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (stadsbo) skrev 2021-07-04 18:06:33 följande:
    Vad är en riktig man?
    Bor du i ett utsatt område med många invandrare?
    Matrikalt samhälle? Fortfarande innehas den största sociala, politiska och ekonomiska makten av män i Sverige.
    Och i resten av världen till och med.
  • Anonym (Sverige klarar sig nog ska du se!)

    Jag tror att du lever i en förvrängd värld! Tycker du ska ge dig utanför dörren och ta bort det suddiga filtret du bär. Livet kan vara riktigt underbart därute bland människor och i landet Sverige!

  • Anonym (krim)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-07-04 17:39:53 följande:

    Tre fel gör inte ett rätt.... Det enda vi har att tampas med just nu är en pandemi och övervåldet i förorterna, ffa från gängkriminalitet som behöver knipas av. Knappast en undergång däremot.

    Om du tycker att du är omgiven av de som inte är "riktiga män" (Vad f*n är det ens??) eller en massa invandrare så kanske du skulle byta umgänge och flytta. Eller inse att världen inte är till för att passa din personliga smak. Och ett matriarkalt samhälle är vi nog fortfarande sisådär en tusen år ifrån, så du kan slappna av i din hotade manlighet ett tag till.


    Alltså denna gängkriminalitet ska du nog inte avförda så lätt. Den har fått ett starkt fotfäste och nästlar sig in långt i de fina salongerna. Den är inget man kämpar ned med poliser allena som S tror.

    Våldet flyttar sig succesivt mot finare kvarter. Bombdåd, kidnappningar, hot, misshandel drabbar den som inte lyder omedelbart.

    Det kommer göra fruktansvärt ont att stoppa dessa gärningsmän. Ingenting tyder på att sittande regering vill göra nåt annat än titta på när eländet växer sig starkare. Har gängen redan tentakler inne hos regeringen? Få saker är troligare.
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (Sverige klarar sig nog ska du se!) skrev 2021-07-04 21:17:18 följande:

    Jag tror att du lever i en förvrängd värld! Tycker du ska ge dig utanför dörren och ta bort det suddiga filtret du bär. Livet kan vara riktigt underbart därute bland människor och i landet Sverige!


    Lätt att säga för den som bor i överklassområde. Eller medelklassområde!
  • Jemp

    Ja, gör vi inte snabba åtgärder bygger människan sin undergång över hela världen. De saker du nämner är ju inga problem dock. Syftar snarare på klimatförändringar, förlust av biologisk mångfald, förstörda ekosystemtjänster...

Svar på tråden Är det här landet på väg mot sin undergång?