• ddddddddde

    vridbar bilbarnstol?

    finns säkert mängder med bra trådar redan så ber om ursäkt för min kassa sökning.

    hursomhelst, sonen är snart för lång för babyskyddet. personen vi köpte babyskyddet av tipsade om att det finns bilbarnstolar man kan vrida på. vrida den mot dörren när man ska plocka ut barnet för o spara ryggen lite o så.

    nån som har bra tips på märke o modell? eller länk till nåt bra test på stolar som går att vrida? isofix mer än gärna

    bonusfråga: går såna stolar vrida åt vilket håll som helst så det bara är att sno runt den när det börjar bli dags att åka framåt?

  • Svar på tråden vridbar bilbarnstol?
  • Sisisisi

    Har inget tips på vilken som är bäst tyvärr, men snurrfunktionen var något jag verkligen saknade när sonen var liten, då fanns inga såna stolar.

    En nackdel med dem är dock att de bara är godkända till 18 kg och så tidigt bör man inte vända barnet framåt så du behöver köpa ytterligare en bakåtvänd stol innan det är dags för en framåtvänd bältesstol. Vissa av de snurrbara kan användas framåtvända, men bara till 18 kg och som sagt ska så små barn aldrig åka framåt, så som svar på bonusfrågan funkar det inte att bara snurra den framåt.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Tessaloniki

    Två jag har sett är Britax römers "iSense modular system" samt Maxi cosis "Familyfix". Glad Britax's variant verkar ha någon slags belysning installerad i babyskyddet, kanske någon med erfarenhet kan säga om det är värt pengarna? Glad


    Väntar på regnbågen efter stormen
  • Litenfialotta

    Vi har också en vridbar cybex som varit väldigt smidig särskilt när barnen varit mindre. Vår fyraåring väger 15 kg så för oss var det längd och inte vikt som den blev urvuxen på (vilket jag hört är rätt vanligt?). Den funkar till 104 cm om jag minns rätt.

  • ddddddddde

    tack för alla tips! ska ta en funderare om det är värt 2-4k mer än utan vrid. vi kör suv så kanske inte så drygt för ryggen o plocka ur

Svar på tråden vridbar bilbarnstol?