Orosanmälan
Hej!
Träffade en kille för drygt 1 år sedan, med 2 barn. Han är en fantastisk pappa, men han och barnens mamma verkar behöva växa upp lite.
Jag orkar inte dra hela historien, men jag går ofta till en kurator och pratar av mig. Bland annat om mitt förhållande som jag tycker känns lite komplicerat ibland.
Igår sa kuratorn att hon är tvungen att göra en orosanmälan mot min pojkvän och barnens mamma, efter det jag berättade.
Jag har sjukt dåligt samvete!
Jag älskar min pojkvän så otroligt mycket, jag vill ju inte att han ska råka illa ut. Samtidigt känner jag att han och barnens mamma verkligen skulle behöva hjälp att komma på fötter. Särskilt mamman har varit i en "fas" länge nu och festar och tar droger, hämtat aldrig barnen i tid, ibland inte alls.
Bådas ekonomi är i botten och I helgen fick vi äta glass till frukost för planeringen är så dålig så det fanns inget annat att äta.
Vi bor inte ihop, men vi har börjat prata om det och det känns så jobbigt allting nu.
Någon här som gjort en orosanmälan mot någon de stått nära? Vad hände? Hur gick det?