• B3tt4n

För oss 35+ som försöker bli gravida

Är 37 och har försökt så länge, så länge. Har världens flexigaste cykel så den är inte direkt nåt att gå efter. Men nu är det BIM +4 idag och jag tog ett test imorse som var negativt. Känner lite som mensvärk av och till och är ömsom trött, ömsom pigg. Jag känner dofter som inte existerar av och till. Men inga finnar (vilket alltid kommer innan mens) och inte ont i brösten. 

Kan det vara så att jag är gravid fast testet var negativt? Eller är mensen bara kopiöst sen (villet den varit mååånga gånger tidigare)?

• B3tt4n
    Anonym (SkaffaSladdis) skrev 2024-08-27 20:07:28 följande:
    Hur ser tempen ut?😊
    kom till Bim-september tråden ni som måste göra nya försök för september 😊☺️
    37,4 efter middagen idag. Brukar normalt ha 36,6 så det känns lite högt. Brukar tempen gå upp om man är gravid?
  • B3tt4n
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-12-18 13:20:02 följande:

Hej allesamman, hur går det för er och hur mår ni?

Jag hade glömt att köpa stickor till min CB Fertilitetsmonitor och skulle ha börjat testa idag. Men jag känner mig rätt lugn kring det ändå för jag brukar inte ha äl förrän runt dag 19 i cykeln och nu är det "bara" dag 10. Har beställt stickor så de borde komma när som helst. 

Jag har hittills bara varit gravid en gång och det blev missfall. Fyller 38 nu 2025 så jag känner mig lite stressad även om jag vet att många blivit gravida senare i livet. Men det stressar mig ändå.

Just nu försöker jag gå ner i vikt oockså eftersom regionen kräver ett bmi under 30 för att få göra en fertilitetsutredning och börja med IVF. 
  • B3tt4n

Hur går det för er allesammans? 

Själv går jag som på nålar! BIM är inte förrän den 13/2 men ÄL hade jag runt den 30/1 och vi kämpade på med varannan dag där i krokarna. 😅 Tycker att jag känner mig lite illamående, hårdare tuttar än vanligt och lite molvärk som kommer och går. Jag önskar att jag kunde testa NU och bara vara gravid! Att det där barnet jag längtat efter i 4 år skulle vara på gång att dyka upp! 

Hur gör man för att stå ut!? 😂

• B3tt4n
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-02-06 19:48:45 följande:
    Jag har pos ÄL nu i dagarna så tror jag har ÄL imorgon ❤️ har kört varannan dag nu i en vecka redan 😎

Jag ska fokusera mer på dottern som ska tävla i EM i Brasiliansk Jiu Jitsu i maj, anmälan osv och få det klart fram till BIM.. kanske måla om nån stol Eller nåt 🤯
    😂 Ja man letar ju med ljus och lykta efter saker att distrahera sig med! Kanske skulle jag fortsätta med mössan jag började sticka för ett tag sedan? Kanske börja packa inför flytten som blir om ett par månader? Plantera om blommorna? 😂
  • B3tt4n
    Nueslyn skrev 2025-02-08 12:29:06 följande:

Jag tyckte att min pms nästan var borta, tempen var lite högre än vanligt (mäter med apple watch), samt att jag kände igen vissa saker från tidigare graviditeter. Så testat mig 2 ggr nu. Igår och idag med rfsu testa tidigt. Igår svagt plus, idag starkare. Fortfarande väldigt väldigt tidigt eftersom mens är beräknad tis/ons nästa vecka. Men hoppas det blir något. Lägger in testen från igår och idag (det sista testet är fotot taget efter ca 20 min men var lika tydlig fast utan kanten inom tidsintervallet). Även svag svagt plus på ?vanligt? test. 

Grattis!

Min mens är beräknad runt ons-tor nästa vecka (ca 13 februari) men de senaste dagarna har jag mått illa av och till, haft ömma och hårda bröst samt molvärk. Imorgon bitti tänkte jag testa med rfsu testa tidigt. Kanske får vi fira ihop? 🥰
  • B3tt4n
    Nueslyn skrev 2025-02-08 21:15:31 följande:

Så ungefär samma som mig då, ena appen säger 12 andra 13. Håller verkligen tummarna! Låter ju lovande med alla symtom. Tycker mina bröst spänner till och från och samma med molvärken. Ska  testa mig med ett digitalt i slutet på nästa vecka tänkte jag. Har ändå svårt att ta in det och allt kan ju hända med tanke på hur tidigt det är. Stort lycka till!

Jag testade med ett testa tidigt test idag och det är helt klart ett positivt streck där, även om det är svagt. Jag ska också testa igen mot slutet av kommande vecka för att vara på den säkra sidan. 😊
  • B3tt4n
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-18 07:17:28 följande:

Plussade imorse ☺️

Grattis! 😍

BF i oktober som mig då?
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida