Inlägg från: Ensmåttingtillsammans |Visa alla inlägg
  • Ensmåttingtillsammans

För oss 35+ som försöker bli gravida

Hej grattis till alla + 

Jag är 38, har barn som är 18,16 och 6. Min man har två egna barn men vi vill nu försöka med ett gemensamt. 
    För två år sen var vi oförsiktig en gång vilket resulterade i ett +. Han var inte alls redo för ett till då och det var en dålig tid i livet men en till.. Jag gjorde en abort motvilligt men var ändå det bästa.

Tog bort spiral nu den 22/5. Dag 2 började jag blöda väldigt lite men höll i sig några dagar, tänkte det berodde på jag tog ut spiralen och inte mens. Tyckte jag hade ÄL flytningar kring min app sa jag borde haft ÄL som var en vecka efter uttag. Dock testade jag aldrig. 
    Haft känningar på ÄL och haft någon blödning ibland trots spiralen Kyleena. 
    Gjorde ett grav test den 10/6 men fick neg. Dagen efter kom en liten blödning som var såg flytning med rosa och lite rött i, såg på fingret när jag tvättade mig. Sen dagen efter var det lite brunt i bindan, var ju säker jag skulle få mens. Sen inget mer. Nu fortfarande har inte mensen dykt upp. Men eventuellt så kommer den nästa vecka. 

• Ensmåttingtillsammans

Har försökt med tester och började redan på dag 7, enl appen så skulle jag ha ägglossning dag 13 men fick aldrig något blinkande bara en cirkel. Använt cb advanced digital.. Testat som det står på morgon, nångång på eftermiddag också. Så less på dom testerna, vill hålla dom hemlig här hemma också Drömmer

Det var en dag jag hade typ mensvärk liknande i magen men glömde skriva upp så nu vet jag inte vilken dag.
    Sen jag tog bort spiral förra månaden har jag känt "mensvärk" var o varannan dag, denna cykel har dock varit mer normal. 
    Men vi har myst varannan, var tredje dag så oavsett borde man prickat hoppas jag. 

• Ensmåttingtillsammans

Egentlign vet jag inte om jag haft ägglossing trots spiral men jag tror det. Hade lite blödning varannan månad under senare tiden, 2 månader innan jag tog bort spiralen fick jag blödning som pågick 2 veckor så fick tabletter för stoppa blödningen. 
    Men det kanske är så att jag får vänta några månader innan allt kommer igång, blir bara stressad då man inte riktigt känner man har tiden på sin sida pga ålder .. 

• Ensmåttingtillsammans
    valkyrian skrev 2025-07-07 14:58:03 följande:
    Låter som du haft hormonspiral? Tänker att kroppen ändå kommer igång rätt fort men att man känner sig så stressad tills man vet att allt rullar som det ska. 
    Så var det efter mitt missfall. I retrospektivt återhämtade sig kroppen på nolltid, men när jag var mitt i det och inte visste hur lång tid det skulle ta så var det så jävla jobbigt. Du kanske ska köpa billiga stickor, typ easy@home från amazon och testa på dagligen tills du ser stegring :) Så gjorde jag när jag började ana att cykeln äntligen var på G tillbaka efter förra graviditeten (Tog bara 15 månader pga amning haha). 

Håller tummarna för att kroppen spolar ut hormonerna snabbt. 
    Jo jag har haft Kyleena. Jo tidsmässigt har det inte tagit lång tid sen man började försöka, bara haft 1 "riktig mens" sen uttaget, men stressen på min ålder (38) och jag inte vet något, och önskat detta i några år gör det jobbigt. Känns så dumt när man nyss börjat Skäms

Tack iaf, hoppas också hormonerna försvinner och kroppen fortfarande funkar
  • Ensmåttingtillsammans
    Anonym (solvej) skrev 2025-07-07 18:03:53 följande:

Är ny här i tråden.

undrar,

är det nå fler som är 34 och inte fått barn än? det har inte funnits på kartan tidigare men senaste året så har barnsängarna inom mig växt. Är nu orolig att det inte ska gå vägen då jag fyller 35 i år 😭

Jag blev gravid när jag var 36 efter vi en gång var oförsiktiga (inte första graviditet dock) Så det går, finns dom över 40 som lyckats :)
  • Ensmåttingtillsammans
    valkyrian skrev 2025-07-09 19:57:04 följande:
    alltså det ligger graviditetstest lite här och var i huset Obestämd
    på båda toaletterna och min låda i köket. har easy@home, rfsu och clear blue ultratidigt. känn otroligt poänglöst att bli ledsen för ett negativt test 8-9 dpo som kanske skulle kunna bli positivt i ett senare skede. 

åååh vet inte! det kan ha gått, allt klaffade liksom men det är ju ändå lite roulette. så vågar inte fundera. 
    Nej att man inte kan bestämma själv är det jobbigaste, det är verkligen som roulette. Men jag håller iaf tummarna det blir plus för dig {#emotions_dlg.flower}

Jag är nu på BIM dagen enl appen . Men i o med jag nyss haft spiral så kan den vara lite felaktig. Brukar ha cykel på 26-30 men oftast 27-28 dagar. Nu är det dag 26. Ska vänta några dagar innan jag testar för att försöka stressa mindre .. 
  • Ensmåttingtillsammans

Tror jag kan ha fått tidigt missfall.. Var stora blodklumpar och slemmig mens.. Ursäkta beskrivningen. Var riktigt ledsen igår. Min man vill också ha barn men jag vill nog lite mer. För honom är allt lite mer overkligt har han sagt och han tänker väl antingen går det fort eller inte typ. Jag tänker på det här typ varje dag för man måste ju, kan inte äta eller dricka vad som helst, måste få i vitaminer, hur känns kroppen mm. 

Men idag har man varit iväg till stranden en sväng så känns lite bättre, nya tag och nya försök. Mannen klagar inte Flört

• Ensmåttingtillsammans
    Idaho1989 skrev 2025-07-18 10:50:58 följande:

Inte jättestarka, men positivt i alla fall 🤦?♀️ Bilden på apotekets test är inte jättebra men IRL syns en lite svagare rosa linje.

Grattis 😊 Kul med plus i tråden 
  • Ensmåttingtillsammans

Här äts det multivitamin brustablett av mig, både för vitaminerna men även få i mig extra vätska då det är så varmt. Varit 30 plusgrader i 2 veckor, svårt få till mysstunder i denna extrem värme hela tiden 🥵  Annars försöker vi typ varannan dag, lite prestationsångest hos mannen. 😂 
    Orkar inte med ägglossningstest denna månad. Tänker att om vi kör varannan dag så borde man prickat rätt nångång.

• Ensmåttingtillsammans

Mensen är beräknad på fredag. Känner inga symptom alls men på något sätt känns det mer positivt i kroppen än förra månaden, känns som det är något men samtidigt tror jag inte det. 

Har bestämt mig för vänta med att testa tills på lördag eller söndag. 

• Ensmåttingtillsammans
    valkyrian skrev 2025-08-08 19:27:17 följande:
    Hållt dig från att testa? Eller fått mens :/? 
    Jag har hållit mig från att testa faktiskt, ingen mens i sikte heller. Imorgon är det middag hos bekanta och vill inte testa på morgonen då dom inte vet om denna resa. Blir nog på söndag morgon jag testar tror jag om mensen är borta även imorgon .
  • Ensmåttingtillsammans

Kunde inte hålla mig så sambon åkte och köpte ett test. Han köpte ett testa tidigt och den visade positivt. Ett svagt streck. 

Men nyss så kom fröken röd på besök när jag var på toa och jag känner av svag mensvärk så blev inget som höll sig kvar :( 

• Ensmåttingtillsammans
    Anonym (R) skrev 2025-08-10 08:40:46 följande:
    Usch, ja! Ibland tar det verkligen hårdare att det inte blev något och har man dessutom fått se ett positivt test så blir det ju än jobbigare. Har du testat mer så att du ser att det verkligen blir negativt? 
    Nej, men kanske ska ta ett efter mensen slutat, då har det gått några dagar också så man verkligen vet. Men jag tänker att i och med jag har mensvärk borde det inte vara något men det är ju bra vara säker.
  • Ensmåttingtillsammans
    Tjej90sve skrev 2025-08-10 01:19:57 följande:

Hej!
    35 år och försöker få mitt 3:e barn. Min sambos första barn. Jag slutade med p-piller i slutet av april. Verkar svårt att hitta någon ÄL för mig. Jag vet inte hur länge det kan ta att återställa kroppen efter p-piller? i 25 års åldern tog det typ 3-4 månader att bli gravid för mig.

Så just nu känns detta kommer ta en evighet eller om jag behöver hjälp med ägglossningen. Tänker vi kör på till november och sen får vi söka hjälpa kring ägglossning. Ni som fått tabletter för att få igång ägglossning har ni gjort något större utredning före? Tänker om det går att få det via regionen utan några större kostnader?

Kan inte svara, men kul du hittat hit och önskar lycka till 😊
  • Ensmåttingtillsammans
    valkyrian skrev 2025-08-12 12:43:54 följande:

Mitt plus kom igår. Men jag var säker på att det bara var easy@home som gav spökstrec/falska plus. det var väldigt svagt också. Min man såg det men gick inte att fånga på bild. Idag testade jag både med clearblue ultratidigt samt med easy@home. Båda positiva, clear blue tydligast. Så nu går det runt i huvuder. Inge kaffe, inge pepsimax, skära ner vikterna på gymmet osv. Inte ens 4+0 än så riktigt nervöst. men kan inget kontrollera så försöker vara glad och inte orolig. 

Grattis 😊😊 
  • Ensmåttingtillsammans

Tog ett test igår och det visade negativt, så hcg hormonerna är ute i alla fall. Blöder fortfarande lite, två dagar massor men inga klumpar. Nu bara ljusrosa och räcker med trosskydd. Hoppas det slutar blöda tills nästa ägglossning.

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida