• Bunny s

För oss 35+ som försöker bli gravida

Sand13 skrev 2024-06-03 19:35:47 följande:

Omg! Nu är det snart dags för oss! 😍

Åh så roligt!! Nu har ni äntligen ett datum att se fram emot. Superspännande! 
  • Bunny s
    lillepitbull skrev 2024-06-03 12:45:08 följande:
    Så har jag också sagt, jag kanske ångrar mig om jag slutar försöka. Men nu när det inte går vägen, och jag fått flera missfall varav ett nästan tog död på mig. Så har jag börjat tänka att det kanske är meningen att det ska vara så här då. 

Hade jag haft som du, två barn redan skulle jag vara mer än nöjd. De kommer ha varandra när de blir vuxna. Det är bra nog tänker jag. 
    Jag förstår hur du menar. 2 barn är egentligen bra nog. Eller ärligt talat var det helt perfekt. Vi ville inte ha fler än så. 
    Men sen smög sig något på nu när de börjar bli så stora. 

Vad ledsamt att höra om alla missfall 😞 
    Fruktansvärt att ena var så pass allvarligt 🥺💔
    Hur gammal är du? Det är ju ganska stor ökad risk för missfall när man är över 35 och ännu mer vid 40. 
  • Bunny s
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-06-03 20:44:02 följande:

Jag har lite ÄL-värk tror jag faktiskt. 

tyvärr NOLL fertilt sekret. Och det är inte likt mig. Jag hoppas det dyker upp under morgondagen ☺️ 
    jag jobbar OK tider denna veckan så det hade varit bra timeing om ägglossningen sker. 

Håller verkligen tummarna! 🙏🙏 
  • Bunny s
    lillepitbull skrev 2024-06-03 12:49:10 följande:
    Inget kom till skada med än vår hörsel litegrann. Men det är bättre nu. Smällen var så hög som om det small en bomb framför ansiktet. Jätteläskigt! Och bilen är totalt kvaddad förstås.. 

Men efter det är det som om hela min kropp ballade ur. Blev dyngsjuk jättelänge, reagerade helt plötsligt på pollen vilket jag aldrig gjort förr, jättelång mens... ja allt ballade ur.. och nu har jag symtom man vanligtvis får innan mens på slutet av mensen. Va fan liksom! Skrattande
    Fy vilken mardröm 😨 
    Måste vara fruktansvärt otäckt. Vilken himla tur att ingen kom till skada, inget allvarligt i alla fall. 

Hoppas din kropp blir sig lik igen snart. 
    Frustrerande 🙄
  • Bunny s
    lillepitbull skrev 2024-06-03 12:45:08 följande:
    Så har jag också sagt, jag kanske ångrar mig om jag slutar försöka. Men nu när det inte går vägen, och jag fått flera missfall varav ett nästan tog död på mig. Så har jag börjat tänka att det kanske är meningen att det ska vara så här då. 

Hade jag haft som du, två barn redan skulle jag vara mer än nöjd. De kommer ha varandra när de blir vuxna. Det är bra nog tänker jag. 
    Tillägg till mitt svar till dig: Känner att jag lät negativt i det sista jag skrev, vilket jag absolut inte menade att vara. Det jag ville säga med att det är svårare att bli gravid vid 40 och ökad risk för missfall,  var att överallt läser man om det. Med andra ord ""normalt"". 
    Det är ju därför normalt att det tar tid och att det blir missfall längs vägen. 
    Såg att du är 41 och jag vet många som fått barn i den åldern. Ingen av dem känner jag så pass att jag vet något om hur vägen till det barnet såg ut. 
    Men så länge ni känner att ni vill, men också vågar (med tanke på ditt allvarliga missfall) så tror jag helt på att ni kommer att lyckas. Man får även hjälp snabbare av vården som äldre. 6 månader har jag läst någon nämna i forum 🥰
  • Bunny s
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-10 19:44:13 följande:

Hej tjejer! Länge sedan jag skrev i tråden. 
    Fick göra en abort i början av december pga MA (igen) skapades den 17. Var idag på gyn för återbesök och fick veta att ledande follikeln var 12 mm. Vet ni hur mkt den växer per dag?

Hej! Har inte skrivit här på länge men planerar att hoppa in i sommar då vi ska börja (igen 😅 tog 1 års paus). 
    Men tjuvläser lite ibland 😃 1-2 mm per dag sa min fertilitetsläkare förut. Och släpper vid ca 17-20 mm storlek 😊 
    Beklagar ditt ma. Hade också ett som upptäcktes i vecka 10/11 för några år sen. 
  • Bunny s

Hej tjejer! 
    Jag hoppar också in här 😊 Planerar ett tredje barn och är snart 38 år. Våra barn är 10 och 12 så det känns superspännande att få göra om allt igen så här långt senare 😊 
    Har nyligen haft min första äl och är på äl+6 eller 7. 

• Bunny s

Jag lägger till att jag har pvo:s och behövde ägglossningsstimulerande tabletter för att få till våra barn. Men nu när jag är äldre så verkar cykeln normal så förhoppningsvis kan vi köra på själva. 

• Bunny s
    valkyrian skrev 2025-05-23 09:08:36 följande:

Hej, 
    var en sväng i denna tråd januari-mars då jag plussade Och nu är man här igen pga MA upptäckt i V11
    där fostret slutade utvecklas i v 9.
    idag är det dag 10 sen jag fick hjälp med medicin att sätta igång blödningen. HCG är nästan negativt, blödningen är över och känner i kroppen att den förbereder sig. Så nu kör vi igen. 

köpte en Apple Watch för att slippa mäta tempen själv (glömmer och vaknar mycket på nätter pågrund av 20 månaders som sover dåligt). väldigt skönt. Använder inte LH test just nu men börjar efter att mina superkänsliga graviditetstest visar helt blankt. 

denna resa var krokigare än vägen till de andra barnen. Tror jag hade en kemisk i februari med för fick svaga plus då. 

kommer inte testa mig tidigt denna gång, utan vänta till min födelsedag den 24 juni (för lite tur) om jag inte får mens innan dess. 

hur länge har ni försökt härinne? 

Hej! Vilken jobbig resa du haft hittills 😪 hoppas att du snart kan få igång allt och försöka igen. 
    Jag hade ett ma som blev ett missfall efter vul i vecka 10 men det var när vi skulle få till vårt första barn för 12 år sen. Beklagar verkligen 🌼
    Vi är bara på vårt första försök så jag har ingen aning om hur det här ska gå. 
  • Bunny s
    Idaho1989 skrev 2025-05-11 15:33:52 följande:
    Jag förstår känslan, direkt efter vi fick beskedet om MA den här gången kände jag att jag absolut inte vill försöka mera, vill aldrig bli gravid igen och riskera samma sak osv. Men nu efter behandling, och det känns som att vården faktiskt tar mig/oss på allvar så vill jag nog inte ge upp rikigt än.
    Idaho1989 skrev 2025-05-11 15:33:52 följande:
    Jag förstår känslan, direkt efter vi fick beskedet om MA den här gången kände jag att jag absolut inte vill försöka mera, vill aldrig bli gravid igen och riskera samma sak osv. Men nu efter behandling, och det känns som att vården faktiskt tar mig/oss på allvar så vill jag nog inte ge upp rikigt än.

Hej Ida! Jag har följt dig här lite I det dolda under en tid. Inte bara dig förstås utan hela gruppen 😅 
    Vad skönt att du ska få behandling nu efter alla dina missfall. Beklagar verkligen. Hur ser allt ut för dig nu? Har du påbörjat behandling och vart i cykeln är du? 
    Jag har precis startat mitt första försök och är på äl+ 6/7.
  • Bunny s
    Idaho1989 skrev 2025-05-24 11:37:19 följande:
    Just nu väntar jag väl egentligen mest på att kroppen ska komma igång igen, jag och mannen ska lämna prover på måndag, och så fort mensen kommit igång ska jag boka tid för undersökning av livmoder mm, sen fanns det ytterligare ett par prover jag ska få lämna om nån vecka (måste ha gått en viss tid sen senaste graviditeten).
    Okej. Hoppas att kroppen kommer igång snart. 
    Jag vet att man ofta får progesteronvagiatorier när man lätt får missfall. Hoppas att ni får klarhet under utredningen och bra hjälp. 
    Är det ert första barn? 
  • Bunny s

Svagt positivt ikväll på bim-4 eller 5. Haft molvärk fram och tillbaka sen äl+2. Äl+4 eller 5 så blödde jag vid sex och det brukar jag inte göra.  Nu är det spännande 😍
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida