För oss 35+ som försöker bli gravida
Ingen lycka denna gäng, neg testa tidigt och tempen har börjat gå ned.
Ingen lycka denna gäng, neg testa tidigt och tempen har börjat gå ned.
Så är man här mitt i ägglossningsveckan igen. Den här processen går både snabbt och långsamt på samma gång. En ny chans kommer ganska snabbt igen trots allt, men samtidigt om man tänker på hur länge som man har försökt ... Räknade just fram att detta är 13:e försöket, minus en cykel där logistiken inte timade för ett försök så egentligen 12 försök. 7:e försöket sedan jag slutade amma. Det är lätt att tänka: "varför skulle det funka denna gång?"
På plussidan så lägger jag ändå årstiden och att jag kunnat vara ute mycket i solen. Alla tre gånger som jag blivit gravid hittills har varit under sommarhalvåret. Tänker också att det är positivt ju äldre vårt barn får bli innan det kommer syskon, men hade ju aldrig vågat vänta med att börja försöka och ovissheten om det faktiskt kommer att bli något syskon är jobbig att bära just nu.
Den här cykeln har jag inte känt av ägglossningen så tydligt att jag vågar pricka in exakt när den inträffat, så lite ovisshet med när mensen ska beräknas. I värsta fall utebliven denna cykel, men jag försöker se hoppfullt framåt ändå.
Bad en kollega ta ett p-hcg på mig. <0.6 så absolut ingen jävla graviditet. Är så fruktansvärt less på detta. Veckan började så bra
Här fortsätter vi hoppas på tur men inget nytt plus. Har tagit bort alla fetilitetsappar och har slutat tempa och äl-testa, så skönt! Men har så regelbunden cykel så vet ungefär vilken dag jag är på ändå.
Borde få mens i helgen, negativt testa tidigt idag och pmsen sitter där den ska.
Bim idag. Brukar komma på morgonen direkt när jag stiger upp.
Tog ett test imorse "ifall att" jag är en sän som skulle kunna få en överraskning.
Vet ärligt inte vad jag ska tänka. Slängde urinet med engång efter jag tagit stickan.
Får detta resultat och jag tror det är ngt fel på testbatchen el ngt.
Nytt test idag och fortfarande oklart resultat. Något tycker jag väl mig se där. Googlat järnet på sen implantation och långsamt ökande hcg och det var ingen munter läsning. Sannolikheten att detta skulle vara en frisk graviditet känns förtvivlande låg. Hoppet står till att jag tror fel om när ägglossningen var och att den kom några dagar senare. Känns tyvärr inte så sannolikt, men vem vet ... Jag har ju mer än gärna fel angående det.
Oavsett så får jag försöka se det som positivt att något iaf hänt och hoppas att det nu inte blir något utdraget avslut. Idag borde mensen komma enligt plan.
Är på äl + 10 idag. Har inga symptom som tyder på annat än mens. Är på resande fot och har inte tagit med mig några tester. Mensen brukar komma på äl + 12-13.
Inte för att vara den tjejer men det är ganska skönt att man känner igen era namn månad efter månad ❤️ hoppas såklart alla får bli gravid senast igår men det känns som vi har så bra gemenskap, känns skönt att inte vara ensam
Inte jättestarka, men positivt i alla fall 🤦?♀️ Bilden på apotekets test är inte jättebra men IRL syns en lite svagare rosa linje.