• Idaho1989

För oss 35+ som försöker bli gravida

Alvedon83 skrev 2025-04-28 18:50:53 följande:

Är på äl +8 idag. Kemisk grav förra cykeln, hoppas ju såklart att det tagit sig direkt men känner mig lite för sur och lättirriterad för att det ska vara nåt annat än mens på gång. 

Håller verkligen tummarna att det ska ta sig snabbt igen! Jag är i V 13+3 nu, ska på ultraljud imorgon, är både nervös och förväntansfull 😱
  • Idaho1989

Det gick åt pipsvängen den här gången också, såklart. Ett MA den här gången, fostret hade slutat utvecklas omkring v8, så strax efter förra ultraljudet. Har fått en tablett idag och kommer läggas in på torsdag och få resten på plats. Hatar min kropp, universums orättvisor och att vården inte kan ge något svar på varför det händer.

• Idaho1989

Vill bara tacka alla här inne för allt stöd och pepp ❤️ Lades som sagt in på avdelning för att få behandling med cytotec, det funkade delvis men inte helt så fick stanna över natten och sen sövas för skrapning, när det var klart fick jag åka hem i princip direkt. Har fått väldigt bra bemötande av alla på avdelningen, sköterskorna var superduktiga och gulliga och såg till att jag inte hade ont osv.
    Fick medicin mot illamående direkt när jag började må dåligt av citodonen och rent allmänt så var det hela ändå en "bra" upplevelse under omständigheterna.

En läkare såg också till att jag och mannen ska få lämna lite fler prover för att se om de kan hitta en anledning till varför graviditeterna inte vill stanna.

• Idaho1989
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2025-05-11 07:29:27 följande:

Hej tjejer. 

Det var ett tag sedan jag var här men jag ser hur ni kämpar! Heja er! 

Jag är nu i vecka 27. Allt rullar på men så finns såklart oron att bebisen ska dö eller att något ska gå snett under förlossningen eller så. Eller att hon helt enkelt ska komma alldeles för tidigt. 

Jag skickar lite hopp till er! ❤️

Kan förstå oron, men skönt att allting ändå rullar på just nu, håller tummarna för att fortsätter gå bra ❤️
  • Idaho1989
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-11 09:42:02 följande:

Hej, jag hade ju mitt andra MA i december och fick ett kemiskt i februari. Efter det har jag inte fått fler plus. Vet inte hur många fler försök vi ska ge oss på..

Jag förstår känslan, direkt efter vi fick beskedet om MA den här gången kände jag att jag absolut inte vill försöka mera, vill aldrig bli gravid igen och riskera samma sak osv. Men nu efter behandling, och det känns som att vården faktiskt tar mig/oss på allvar så vill jag nog inte ge upp rikigt än.
  • Idaho1989
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-11 20:05:23 följande:
    Jag förstår, det ska vara lättare att bli grabid efter missfall så jag håller tummarna att det händer snabbt för er ❤️
    Det har tagit sig fort efter de andra missfallen, så hoppas på det igen, och att det faktiskt stannar kvar den här gången. 
  • Idaho1989
    Bunny s skrev 2025-05-23 09:23:39 följande:
    Idaho1989 skrev 2025-05-11 15:33:52 följande:
    Jag förstår känslan, direkt efter vi fick beskedet om MA den här gången kände jag att jag absolut inte vill försöka mera, vill aldrig bli gravid igen och riskera samma sak osv. Men nu efter behandling, och det känns som att vården faktiskt tar mig/oss på allvar så vill jag nog inte ge upp rikigt än.

Hej Ida! Jag har följt dig här lite I det dolda under en tid. Inte bara dig förstås utan hela gruppen 😅 
    Vad skönt att du ska få behandling nu efter alla dina missfall. Beklagar verkligen. Hur ser allt ut för dig nu? Har du påbörjat behandling och vart i cykeln är du? 
    Jag har precis startat mitt första försök och är på äl+ 6/7.
    Just nu väntar jag väl egentligen mest på att kroppen ska komma igång igen, jag och mannen ska lämna prover på måndag, och så fort mensen kommit igång ska jag boka tid för undersökning av livmoder mm, sen fanns det ytterligare ett par prover jag ska få lämna om nån vecka (måste ha gått en viss tid sen senaste graviditeten).
  • Idaho1989
    Bunny s skrev 2025-05-24 15:21:50 följande:
    Okej. Hoppas att kroppen kommer igång snart. 
    Jag vet att man ofta får progesteronvagiatorier när man lätt får missfall. Hoppas att ni får klarhet under utredningen och bra hjälp. 
    Är det ert första barn? 
    Första gemensamma, mannen har ett sen tidigare. Progesteron är tydligen inte längre standard vid upprepade missfall...
  • Idaho1989
    Anonym (R) skrev 2025-05-27 10:06:52 följande:
    Jag har tänkt på dig. Hur mår du i kropp och knopp nu?
    Tackar för omtanken, kroppen känns ändå bra, väntar på att ägglossning och mens ska komma igång. Knoppen är lite olika från dag till dag, men gradvis bättre. Har kontakt med en jättebra läkare på gyn som verkligen varit väldigt tillmötesgående och inte bara viftar bort våra frågor och oro.
  • Idaho1989

Positivt ägglossningstest i lördags så verkar som att kroppen är på G igen. Bara invänta (eventuell) mens och sen kontakta gyn igen för fortsatt utredning. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida