Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Ensmåttingtillsammans skrev 2025-07-05 07:13:05 följande:

Har försökt med tester och började redan på dag 7, enl appen så skulle jag ha ägglossning dag 13 men fick aldrig något blinkande bara en cirkel. Använt cb advanced digital.. Testat som det står på morgon, nångång på eftermiddag också. Så less på dom testerna, vill hålla dom hemlig här hemma också Drömmer

Det var en dag jag hade typ mensvärk liknande i magen men glömde skriva upp så nu vet jag inte vilken dag.
    Sen jag tog bort spiral förra månaden har jag känt "mensvärk" var o varannan dag, denna cykel har dock varit mer normal. 
    Men vi har myst varannan, var tredje dag så oavsett borde man prickat hoppas jag. 

Har du haft ägglossning med spiralen? Annars tror jag att det kan ta ett tag innan cykeln är så pass regelbunden att appar kan förutspå ägglossningen. Men kör ni på varannan dag så ska det ju egentligen räcka för att pricka. Lycka till!
  • Anonym (R)

Tack för pepp, Tredje och Valkyrian! Dagens test (för inte kunde jag hålla mig borta) var tyvärr helt blankt så det blev nog inget denna månaden heller här. Håller tummarna för att ni lyckas bättre!

• Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-07-07 15:02:05 följande:

Om det inte tog sig nu så är nästa ägglossning beräknad exakt kring de datum jag är i London, utan min man!! Skäms
    Både NC och apple Cykelkoll tänker att jag hade ägglosning andra juli i alla fall så 5 dpo. Kände den ganska tydligt för kunde knappt stå upp, det var på kvällen den 2 juli så är verkligen bara typ 5 dpo, mer 4...

Så surt när det timar fel med livet och ägglossningen, men där är det ju inte än. Förhoppningsvis slipper du ju fundera mer kring nästa ägglossning. 
  • Anonym (R)
    Anonym (solvej) skrev 2025-07-07 18:03:53 följande:

Är ny här i tråden.

undrar,

är det nå fler som är 34 och inte fått barn än? det har inte funnits på kartan tidigare men senaste året så har barnsängarna inom mig växt. Är nu orolig att det inte ska gå vägen då jag fyller 35 i år 😭

Jag skulle fylla 36 när vi började försöka och fick barn året jag skulle fylla 38. Ett missfall och ett utomkveds blev det på vägen. För de allra flesta är det ju ingen omöjlighet runt 35 och däröver, men det kan ju ta lite längre tid att bli gravid så bra att utrusta sig med mer tålamod och inte vänta med att börja försöka när man väl bestämt sig. Speciellt om man sedan också önskar syskon.
  • Anonym (R)

Nu spökar kroppen på riktigt. Upptäckte precis lite spottings. Cykeldag 24/12 dpo idag och det har jag aldrig fått innan mensen och inte heller haft en så kort cykel så har svårt att tänka mig att det skulle vara mensen. Nu griper jag efter halmstrån för spottings, kort lutealfas och så vidare vill jag verkligen inte tänka på. Jag hade en nidblödning första gången jag blev gravid, men det var ju tidigare i cykeln och det här borde väl vara lite sent för det, eller? Jag har inte testat något sedan i lördags, men tror att jag ska ta ett test imorgon bitti för säkerhets skull iaf.

• Anonym (R)

Nidblödning kommer 1-2 veckor efter ägglossningen googlade jag mig nu till så då är det ju faktiskt ingen omöjlighet. Jag var nog lite lurad av att jag fick den väldigt tidigt den gången jag fick det, bara några dagar efter ägglossningen. 

Hoppas, hoppas att det äntligen är vår tur nu.

• Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-07-08 09:34:49 följande:
    Håller tummarna <3 ! 
    Tack! <3 Inget positivt test imorse tyvärr. Lite som i fredags, mer som att det känns att det är något där på stickan än att jag faktiskt ser något. Så här dagen innan bim så tänker jag att ett känsligt test ju borde ge ett klart resultat. 
  • Anonym (R)

Nytt test idag och fortfarande oklart resultat. Något tycker jag väl mig se där. Googlat järnet på sen implantation och långsamt ökande hcg och det var ingen munter läsning. Sannolikheten att detta skulle vara en frisk graviditet känns förtvivlande låg. Hoppet står till att jag tror fel om när ägglossningen var och att den kom några dagar senare. Känns tyvärr inte så sannolikt, men vem vet ...  Jag har ju mer än gärna fel angående det.

Oavsett så får jag försöka se det som positivt att något iaf hänt och hoppas att det nu inte blir något utdraget avslut. Idag borde mensen komma enligt plan. 

• Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-07-08 14:43:36 följande:

Återbesök på gyn. 
    Resterna är borta, hon kunde se att ägglossning varit på höger äggstock, precis som jag kände (Man såg gulkroppen). Cystorna var borta. 
    Hon sa att hon såg massa ägg också. Slemhinna run 7mm, försöker inte bli nedslagen av att det är i nedre gränsen av bra för implantation.  

Hon tyckte dock allt så toppen ut. Känns ändå som bra besked. 

Härligt med så mycket bra besked! 
  • Anonym (R)
    Alvedon83 skrev 2025-07-09 11:17:37 följande:
    Har du nån bild?

Ja, men jag vet inte om det går att se något på bilden?

Hur går det för dig nu?
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida