Inlägg från: Anonym (R) |Visa alla inlägg
  • Anonym (R)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Alvedon83 skrev 2025-07-09 11:33:00 följande:
    Ser inget streck. 

Jag är på äl + 3, så väntar och hoppas på tur.
    Tack för titten! Det gör inte jag heller ärligt talat på den uppladdade.

Åh, håller tummarna! Då är du ju i samma fas som fler här i tråden. 
  • Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-07-09 13:16:52 följande:
    Jag ser en skugga av ett streck, men har själv haft svagt streck en gång och sen fått mens, antar det var en kemisk den gången. Vilken dag efter Äl tänker du att du är? Hoppas det utvecklas till ett starkt och tydligt + inom kort. 
    Tack för titten! Jag tror egentligen att jag är 14 dpo,  men baserat på spannet av hur långa mina cykler normalt (25-28 dagar) är så skulle det tekniskt sätt kunna vara allt från 11 dpo. När jag nu tänker tillbaka så hade jag fortsatt lite uppblåst mage (vilket brukar vara ett av de tydligaste symtomen för mig) efter då jag tror att ägglossningen var, men jag tänkte att det berodde på att vi var på resande fot. Kanske släppte inte ägget på första försöket utan några dagar senare? Jag får testa imorgon bitti igen och se om jag blir klokare.
  • Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-07-09 18:50:32 följande:

Äl+7 och får sitta på fingrarna tills på söndag/måndag 

Får mannen hålla hårt i stickorna nu? Har du någon känsla för om det gått vägen?
  • Anonym (R)

Ännu ingen mens/blödning här, men det känns som att den är på g idag. Testat varje morgon utom idag och de sista dagarna kändes de helt blanka. Gissar att jag haft en misslyckad graviditet som gjorde ett tappert försök till implantation i måndags. Trodde att det skulle kännas mer positivt att det faktiskt hänt något, men det hjälper ju inte så mycket för är ju inte närmare målet för det.

• Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-14 07:38:12 följande:
    Äl+9 idag. Easyhome test visar svagt. Premom visar inget. 
    Easyhome testet är jag historiskt inte kompatibel med men en flicka kan ju få hoppas 😅
    Hoppas för dig! Tycker att det ser lovande ut!
  • Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-07-14 10:21:09 följande:

Min temp dök som fan idag så nu går jag till gymmet och öser på vikter va bara helvete. 

Ajdå! Tog du test imorse också eller nöjde du dig med tempen?
  • Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-07-14 11:02:13 följande:
    Man försöker hålla sig positiv i alla fall men förstår att det känns tröttsamt :( <3
    Ja, nu vill man ju också bara få börja om utan att det blir utdraget och dessutom kommer förstöra timingen på kommande ägglossning och diverse resor och jobb. Blä!

Igår hade jag mensvärk som om den var på väg, men idag känns ingenting.
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-14 12:30:40 följande:
    Tagit fler test?
    Nä, inte sedan i lördags. Jag tycker inte att jag sett något alls på de senaste så tänkte bara vänta in mensen nu.
  • Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-07-14 12:49:29 följande:

Alltså tog ett test? och det är ett svagt streck på det så vet faktiskt inte vad jag ska tro nu. Vad är ens sannolikheten för det. Först tänkte jag att jag bara ser linjer överallt men detta ser tydligen även min make. 

Håller tummarna för att testet är att lita på!
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-15 08:08:46 följande:
    Under gårdagen molande magen på hela dagen, var helt inställd på att testet skulle blivit starkare till idag men nej. Idag syns inget. Undrar efter skrapningen i december efter senaste missfallet om något blev fel då jag tidigare alltid haft så lätt att bli gravid? 
    Så trist när kroppen ger en hopp och sen har man inget för det. Förstår att det tankarna kan komma när det blir spn skillnad.
  • Anonym (R)

Mensen komma här idag så nu är det bara att starta om igen. Jag känner att jag behöver försöka tänka på lite annat ett tag så jag tar nog någon vecka ledigt härifrån och hoppas att det är positiva nyheter i tråden när jag kommer tillbaka.

• Anonym (R)
    Idaho1989 skrev 2025-07-23 11:34:29 följande:

Liten uppdatering från mig: Har tid hos barnmorska imorgon för provtagning och lite prat/rådgivning. Försöker att inte noja för mycket 🤦?♀️Hur går det för er andra?

Åh, så härligt med positiva nyheter när jag tittade in och läste ikapp. Stort grattis! Hoppas att det gått bra idag!

Jag är på cykeldag 10 och brukar ha ägglossning dag 12-15 så är dags att köra igång fabriken igen. Jag börjar ha lite symtom på det iaf så den verkar vara på ingång. Ju förr desto bättre. 
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-07-26 21:50:14 följande:

Påbörjat q10. Har hört ngt om d-vitamin boost med? Någon som vet hur många IE/dagligen? 
    Några andra vitaminer man kan boosta med?

Jag äter q10 sedan ca tre månader tillbaka. Samtidigt började jag äta inositol som ska kunna främja ägglossning och äggkvalitet. Jag har mått bra generellt det senast och haft bra energi i kroppen,  men om tillskotten är orsaken är ju svårt att veta. Precis som skrevs tidigare i tråden så har jag också förstått att det tar tre månader att få effekt på äggen så det borde vara först nu jag kan hoppas att det ska hjälpa. Jag är dock inte superinsatt i detta ska jag säga. Sedan innan äter jag en multivitamin med järn, folsyra etc.

Jag har aldrig testat någon d-vitaminboost så har inget att bidra med där, men vet ju folk som kört på det i trådar jag deltagit i. Men det verkar ha varit mer poppis då för några år sedan? Just nu hoppas jag på d-vitaminboosten från årstiden i sig. :)
  • Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-07-28 09:06:12 följande:

nu började smileyn blinka :) CD14. Sista ligget blir sent CD 16 för sen åker till London med mina två äldsta. Tajming alltså men så mysigt att resa med dem, blir nog inte mycket sånt efter nästa bebbe. På ett tag i alla fall.

Tänker vi ändå har en okej chans Om spermier nu kan leva upp till 5 dagar. Jag behöver 2-3 dagar. 

Härligt! Det ska väl absolut inte vara någon omöjlighet med 2-3 dagar. Om det inte blir något den här cykeln för oss så kommer jag att behöva något liknande nästa. 

Cykeldag 14 här också och igår kände jag mina klassiska symtom så räknar med ägglossning idag.
  • Anonym (R)
    valkyrian skrev 2025-08-01 09:09:21 följande:

Idag fast smiley. 
    så sex kvällen 30 juli, positivt äl test 1 augusti. Brukar få ägglossning Samma dygn som positivt lh. Så bara att hålla tummarna på att det är tåliga små simmare Och att ägget släpper jävligt snart. 

Håller tummarna för att ägget lossar direkt och uthålliga simmare. När jag googlade mig till en halv avhandling i implantation så läste jag bland annat om att för att förebygga sen implantation så var det bra om spermierna redan var på plats när ägget lossar istället för att de kommer dit efter att det lossat. På så vis så är ju tidsaspekten på rätt sida. Hoppas också att du får en fin resa!
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida