Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Hur tycker ni tjejer den här line progression ser ut? Tycker testen varit likafan de tre senaste dagarna och möjligen blivit lägre idag (längst ner) 
  • Anonym (Tredje)

Godmorgon tjejer. Mitt test ökar inte utan verkar avta. 
    När kommer blödningen igång när hcg går ner? 
  • Anonym (Tredje)

Någon här som haft tre missfall i rad? Nu har jag inte gjort ul men kommer gyn vilja börja utreda eller gills det bara om det är gjort ultraljud?

• Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-02-24 11:12:36 följande:
    Är väl ungefär 50/50 vad jag förstått, bara mensen kommer igång nån gång så ska jag höra av mig till Gyn och boka tid för fortsatt utredning.... (Fått lämna massa blodprover som var normala)
    Du har påbörjat utredning?
    Vad gör dom?
    Är man rekommenderad att inte bli gravid under utredningen?
  • Anonym (Tredje)

Ok har inte alls fått fel och tar gravtest er nu till hö och vänster 😅
    Vita är apotekets testa tidigt och upplever att jag fått starkare resultat på den än premom testen. 
    De andra vita är 25 ug test 
    Längst ner är premom testet som blev gjort i morse. 

• Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-03-02 10:12:51 följande:
    Hur har det gått?
    Började blöda i onsdags 🙂
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-03-03 08:53:47 följande:
    Beklagar! Så trist att läsa. Hur mår du?
    Jag mår helt ok. Om man ska se det positiva så är det bättre att det hände nu än om några veckor. 
    Lite rädd över kvalitén på äggen och med två MA och nu kemisk. Undrar om man har Skit kvalité och det känns extra viktigt att kolla nipt för min del. 
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-03-03 12:15:42 följande:
    Plussade igår söndag, efter att ha bråkat med magsjuka och annat en vecka. Otrolig förvånad då det var toknegativt när jag testade helgen innan och cykeln varit lite bråkig.
    Grattis! 
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-03-21 11:51:50 följande:

Var på tidigt ultraljud idag, fick se ett litet tickande hjärta 😍 Allt såg bra ut och antalet veckor verkar stämma med senaste mens (är v 8 nu).

Vad roligt! Grattis! 🥰
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-03-22 11:10:08 följande:
    Tack! Hade tokångest när vi åkte dit🤦?♀️ Har nog inte velat inse hur mycket missfallen faktiskt påverkat mig, men nu känns det som att man i alla fall törs andas lite.
    Jag vet exakt känslan. Äl+9 idag negativt test men det slog mig i morse, får jag positivt denna månad har jag haft 4 positiva test där tre gått åt fanders! Jag känner mig inte ens exalterad till att testa liksom 

Jag hoppas att graviditeten håller sig nu för dig. 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida