-
Det är bara temperaturen precis precis när man vaknar som man kan följa för att förstå cykeln. Temperaturen sen under dagen påverkas av så många andra faktorer än våra hormoner ☺️B3tt4n skrev 2024-08-27 20:44:25 följande:37,4 efter middagen idag. Brukar normalt ha 36,6 så det känns lite högt. Brukar tempen gå upp om man är gravid?
-
Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-09 15:11:14 följande:
Fick precis svar på mitt senaste AMH-test. Det var 1,2.... Enligt gynekologen är det "ganska lågt men inte panik-lågt".....
Jag vet inte vad jag ska göra med informationen riktigt :( Jag känner mig ledsen. Jag har på tidigare utredning legat runt 2, och det var i januari.
Skulle vara ganska lugn med det så länge du inte planerar att skaffa barn om 5-10 år.
Som jag förstår så säger inte amh så mycket om fertiliteten just nu utan mer hur lång tid man har kvar och 1,2 är ju ingen katastrof 🥰 Sen kan ju amh faktiskt fluktuera en hel del mellan olika mätningar ☺️
-
Amh berättar tillsammans med andra faktorer hur mycket ägg man har kvar. Typ grovt hur lång Tid till man kan gissa man är fertil framåt , men det är ett väldigt luddigt mått.
AMH-värdenAnonym (M89) skrev 2024-10-09 18:24:09 följande:Vad innebär 1,2? Eller 2? Vad säger det liksom? Hoppas okej att jag frågar ❤️
Högt (ofta PCOS): Över 3.0 ng/ml
Normalt: Över 1.0 ng/ml
Normalt lågt: 0.7 ? 0.9 ng/ml
Lågt: 0.3 ? 0.6 ng/ml
Väldigt lågt: Lägre än 0.3 ng/ml -
Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-11 12:29:16 följande:
Det mest olustiga för mig med mitt AMH är att det i januari var 1.86, i Juni var 1.5 och nu i oktober har jag 1.2?. vad betyder det? Jag har förbättrat min livsstil där jag kunnat, lagt till kosttillskott.
visserligen har jag testats vid något olika cykeldagar. Jag ska räkna ut lite noggrannare vilka CD testen gjorts. Vet att det kan påverka en del.
Nu har jag beställt DHEA online. Det kommer bli IVF 2025?.
Får du ingen rådgivning utav kliniken som gör testerna? När vi gjort utredningar så har de alltid gjort ultraljud och räknat antal ägg på äggstockar just för komplement till amh. Hade amh nivå som dina redan strax efter 30 men när de räknade på äggstockarna såg det bättre ut.
De bör ju kunna hjälpa dig att provta dhea och eventuellt recept, för tar man det själv kan det ju ställa till det också.
Hoppas du slipper ivf och får ett plus här snart 🥰 -
Så tänker jag med ❤️ att det på något hårt sätt var meningen för att det skulle bli just som det ska i slutänden 🙏Anonym (R) skrev 2024-10-14 19:16:30 följande:Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-10-13 08:19:35 följande:
Fattar vad du menar. Jag hade haft BF på onsdag om första graviditeten hade hållit i sig. Hade andra stannat hade jag haft tre månader kvar. Det är jobbigt.
Stor igenkänning på detta. Minns hur jag försökte tänka och trösta mig med att om/när det väl blir ett barn så kommer det vara självklart att det var just det barnet jag väntade på. Men så mycket tröst var det inte då. Nu när mitt första barn är här, och jag hade ju aldrig fått just henne om någon av de andra graviditeterna gått vägen, så har det ju varit en hjälp till läkning av de såren.
Lite tröst finns också i att missfall oftast beror på att embryot aldrig kunnat bli fullgånget, utan ett tufft sätt att gallra bort det som inte är livsdugligt. Men det är en liten tröst när man bearbetar missfall ❤️????? -
Grattis! Skulle inte ens kalla det svagt, dwt är tydligt ➕ 🥳Idaho1989 skrev 2024-10-20 08:29:29 följande:
Tog detta i morse 🤦?♀️ Det är svagt men linjen är där 😱 -
Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-11-05 07:29:09 följande:
Har det hänt att man testat neg 10 dpo men fått positivt senare?
ska hämta ut / beställa sprutorna inför IVF nu men vill ogärna betala 3000kr OM jag mirakulöst blivit gravid den här månaden. Samtidigt är det 2-3 leveransdagar då inget apotek har dem i lager? och jag måste ha dem på fredag om jag ska kunna börja på lördag som det är tänkt.
😅
Hade beställt sprutorna om du känner att det är hela världen att i värsta fall vänta ytterligare en månad och då är det snart jul så kanske stängt på kliniken?
Det går få positivt på 10dpo, men det förutsätter ju att ägget fäst tidigt. Har det fäst lite senare kan det ju dröja ytterligare.
-
Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-11-23 07:32:30 följande:
Igår satte vi in en tvådagars av ?toppkvalitet? ❤️
vi hade totalt tre fina och fyra lite mindre fina men alla 6 som är kvar ska få chansen att utvecklas vidare så får vi se om det finns någon blastocyst kvar att frysa ner nästa vecka. Eftersom det ?bara? var tre riktigt fina så vågade de inte vänta med insättningen utan de ville sätta in en igår
Så nu håller vi tummarna. Testdag 6/12. Känns som en evighet.
tydligen hade 13 ägg befruktats men 6 av dem var ?polyfert? dvs fler än en spermie hade tagit sig in. så behöver vi göra fler plock så blir det ICSI nästa gång. Något med att ägget inte klarar att stänga efter första.
Håller tummarna för att det du ruvar på är en vinnare och ni får några blastocyster!
Intressant att ägg kan släppa igenom för många, säkert en förklaring för en del som försöker med perfekt tajmingen 🤷?♀️ -
Beklagar! Inte säker på om de räknar med kemiska, men går alltid höra med dem. Även om det troligen beror på ålder och är normalt att större andel av äggen är dåliga än tidigare så finns goda chanser att ni hittar ett guldägg 🙏 Vill inte vården hjälpa er med utredning så kanske höra med vårdcentralen om att kolla sköldkörteln och eventuellt vända sig privat för att utesluta progesteron brist. Men tror som sagt det kanske bara är att vänta på rätt ägg ❤️ har fått bilden att missfallsutredningar sällan landar i att de hittar en orsak eller behandling.Anonym (Tredje) skrev 2025-02-24 08:20:56 följande:
Någon här som haft tre missfall i rad? Nu har jag inte gjort ul men kommer gyn vilja börja utreda eller gills det bara om det är gjort ultraljud?
-
Kan ni inte få hjälp av regionen om det är ert första gemensamma? 🥰7barnsmamman87 skrev 2025-04-18 09:59:03 följande:
Hej på er!
vart med här en vända förut men försökt hålla med ifrån familjeliv ett tag för att tänka på annat.
Jag och min sambo försöker få vårt första gemensamma barn. Jag fyller 38 och han 43 i år. Det klart man blir stressad. Vi har försökt i över ett år.
Behöver också dela med mig av det som är jobbigast. Hans prestationsångest.. 😔 Vi har sex, men det går sådär. Vissa dagar har han svårt att få upp den, vissa dagar svårt att behålla ståndet, och rätt ofta har han svårt att få ut lösning. Och jag förstår honom. Han känner press säger han. Jag försöker att inte ta det så hårt. Men det är så svårt. Jag blir innerst inne så besviken varje gång.
Har ni några tips på vad vi kan göra?
Antingen med insemination eller ivf? Har ni fått göra utredning? -
7barnsmamman87 skrev 2025-04-18 14:41:27 följande:
Jag har kollat mig hos gyn flera gånger, vul, tester med mera. Allt ser bra ut.
Vi blev gravida för ungefär 2 år sedan som slutade med missfall. Där och då hade vi inte tänkt skaffa gemensamma barn heller. Men efter det har vi ändrat oss och vill gärna ha en liten sladdis.
Vi får ingen hjälp om vi inte söker privat. Och för oss är det ett väldigt stort steg att ta. Vi har ändå 7 barn allt som allt nu.
Jag trodde regionen hjälpte om man inte hade gemensamma barn sen innan och inte passerat 40?
Kanske kan heminsemination vara ett alternativ annars?
-
Det är så tidigt och hcg så lågt att utspädningen på urinen slår hårt. Urintest kan inte heller mäta utan kan vara lika stark linje trots att hcg har annan mängd i blodet. Men på några dagar bör det bli tydligare ❤️Anonym (Tredje) skrev 2025-06-18 07:47:44 följande:
Suck. Idag har inte linjen blivit starkare, möjligtvis svagare svårt att se.
Kan det vända ändå? 😫
Nedersta dagens -
Anonym (Tredje) skrev 2025-06-28 19:12:54 följande:
Läser alla svar här men har inte orkat svara. Får ta avstånd av familjeliv i perioder.
Mensen kom 14 sag r efter äl så ingen graviditet. Äl runt hörnet nu igen, maken reser bort till veckan så jag hoppas vi hinner med den när han kommer hem. Han kommer tillbaka på fredag och äl ska ske fredagen.
Håller med dig (R) 49 är bara en siffra och det är intressant hur den kan ställa till med så stora ifrågasättanden. 40 är bara en siffra och ingenting ändras efter man entrat den.
Hur boostrar man ägg kvalitéten?
Är redo att göra allt i min makt.
Ubiquinol och eventuellt NAC tillsammans med en bra prenetal och omega 3. kan varmt rekommendera boken its starts with the egg. Vara ordentligt med blodsockret så att det håller sig så stabilt som möjligt.
-
Det är ju supertydligt! Håller tummarna för imorgon bitti! Uppdatera oss 🤞❤️Idaho1989 skrev 2025-07-17 20:39:33 följande:
Alltså jag testade ju igår morse och tänkte att det var negativt, men fotade testet innan jag kastade det. Nu i efterhand ser jag en väldigt svag linje. Ingen mens ännu heller så tänkte testa igen imorgon bitti.
Är det jag som är snurrig eller är det faktiskt en linje där? Kan ju vara ett "spökstreck" men har aldrig fått såna på RFSU.
-
Önskar det är er take home baby ❤️
Idaho1989 skrev 2025-07-18 10:50:58 följande:Inte jättestarka, men positivt i alla fall 🤦?♀️ Bilden på apotekets test är inte jättebra men IRL syns en lite svagare rosa linje.
-
Det tar ofta minst tre månader innan man får effekt av förändringar. Q10 kan funka men den dyrare varianten ubiquinol är mer lättupptaglig ☺️Anonym (Tredje) skrev 2025-07-23 21:46:20 följande:Hoppas det går bra. Precis slutat ha mens. Har beställt q10 200 mg? Hoppas att jag kan hinna ha effekt innan äl. Någon annan som kör på det?