Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-23 06:40:38 följande:

Hej alla! 

hur mår ni? Här är jag ÄL+7 och känner mig så lugn? förra månaden kunde jag inte tänka på annat, men är som att det lagt sig lite? en acceptans kring det hela. har även åkt på nånting so. Heter piriformissyndrom, en muskel djupt i sätet som är Inflammerad, givetvis har den kontakt med ischias 

Har samma lugna känsla denna månad. Jag är äl+10 och inget som syns. Ganska säker  det inte är ngt. Tror jag avvaktar nästa månad då bf skulle vara precis runt mellandagarna 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-03-24 21:17:25 följande:
    Jag tror det här var sista försöket, äldsta blir och 18 nu i april? kanske dags för nästa kapitel :)
    Hur känns det? 
    Har haft samma tanke men kan bara inte försöka. Fyller 40 om 1.5 år och tycker det känns som det är sent för en tredje ????
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-04-04 11:00:16 följande:

Nu är vi tillbaka efter en ofrivillig paus en månad då ägglossning inte alls matchade med livet och logistiken. Cool 

Jag hade först en kort cykel på bara 25 dagar i februari, men även mars-cykeln blev kort. I höstas låg det stadigt på 28 dagar så trodde att det var det nya normala, men innan graviditeten så hade jag oftast 26 dagar och det är i sådana cyklar som jag blivit gravid tidigare så jag hoppas att det är ett gott tecken och att det kanske handlar om att amningsstoppet i oktober till slut gjort att kroppen är tillbaka i normaltillstånd. Fortsätter det i samma mönster med ägglossning på cykeldag 12 så borde det blir på söndag så hoppas att vi ska få till det bra här i helgen. 

När blir du beräknad då? Om vi pussar denna månad blir jag beräknad den 31/12. Jag tyckte inte vi skulle köra på men min man tycker det 😅
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-04-11 12:00:01 följande:
    Hur gick det för er? Blev det ett försök denna månaden?

Haha ja. Min man körde stenhårt på att det inte spelar någon roll så han övertygade mig så att säga 😂

Hade peak igår så hoppas äl är idag. Sedan bara den långa väntan...

När ska du testa?

• Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-04-12 16:59:09 följande:
    Jag brukar försöka hålla mig från att testa för jag känner mig ju så dum när det är negativt, speciellt om jag inbillat mig en massa symtom, men denna gång så är jag nog lite sugen på att testa tidigt. Onsdag tror jag, på dag 10 efter ägglossning, att det kan bli ett test. Lite skönt också när ett negativt test inte innebär att graviditet är helt utesluten. 
    Du är stark. Jag önskar jag bara kunde vara chill och låta bli men jag är inte en chill person 😁
    Brukar börja på äl+9 vi får se denna gång. Är mitt i en flytt så hoppas att jag kan låta bli denna gång men vi får se 😅
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-04-29 17:24:32 följande:

Det gick åt pipsvängen den här gången också, såklart. Ett MA den här gången, fostret hade slutat utvecklas omkring v8, så strax efter förra ultraljudet. Har fått en tablett idag och kommer läggas in på torsdag och få resten på plats. Hatar min kropp, universums orättvisor och att vården inte kan ge något svar på varför det händer.

Beklagar. Vet hur det känns. När man tänker att man haft ett MA, man gör ultraljud och allt ser bra ut, hoppet växer att allt kommer vara okej så blir man ändå krossad när man får göra att det är ett nytt MA. 

Det suger. Andra gången var jobbigare för mig. 

Jag beklagar verkligen och hoppas att det går bra att få ut allt. 

Hoppas du har någon som du kan prata med och sörja med. 

• Anonym (Tredje)

Hej, jag hade ju mitt andra MA i december och fick ett kemiskt i februari. Efter det har jag inte fått fler plus. Vet inte hur många fler försök vi ska ge oss på..

• Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-05-11 14:55:32 följande:
    Var är du i cykeln nu? Senast var vi väl ganska tajmade.

Förstår känslan att vilja lägga ner försöken. Missfall kan ju kosta på så himla mycket också både fysiskt och psykiskt. Någonstans måste man kanske helt enkelt dra en gräns för vad det är värt och den kommer förstås vara olika för olika par. Jag har snuddat vid tanken själv, men just nu känner jag mig motiverad och hoppfull inför sommarens försök så får vi prata igenom hur vi ska göra med allt sen om det inte går vägen. 
    Precis! 
    Har precis haft äl (fredags) beräknar att mensen är här runt dem 23/5 
    Du?
    Ja kanske finns en lite ökad chans. Vill så gärna men är rädd för tanken att passera 40 med en nyfödd ???? varför vet jag inte men känns som det är gränsen för mig 
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-05-11 15:33:52 följande:
    Jag förstår känslan, direkt efter vi fick beskedet om MA den här gången kände jag att jag absolut inte vill försöka mera, vill aldrig bli gravid igen och riskera samma sak osv. Men nu efter behandling, och det känns som att vården faktiskt tar mig/oss på allvar så vill jag nog inte ge upp rikigt än.
    Jag förstår, det ska vara lättare att bli grabid efter missfall så jag håller tummarna att det händer snabbt för er ❤️
  • Anonym (Tredje)

Äl+6. Haft haft otroligt mkt stick i livmodern denna morgon. Hoppas det betyder plus i slutet av cykeln 🙏🙏

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida