Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

För oss 35+ som försöker bli gravida

Suck. Idag har inte linjen blivit starkare, möjligtvis svagare svårt att se. 
    Kan det vända ändå? 😫

Nedersta dagens
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-06-18 13:28:06 följande:

Får ingen tid på gyn för undersökning förrän i typ augusti, så bara försöka njuta av sommaren, hoppas att det tar sig och faktiskt stannar kvar innan dess.... Vet inte hur mycket mer jag orkar med hela den här cirkusen, men att bara lägga ner och sluta försöka känns inte som ett alternativ, lite moment 22 över det hela 🤦?♀️

Precis samma tanke jag har. Så otroligt jävla less. 
    Implantera! Hur svårt kan det va?!
  • Anonym (Tredje)

Bad en kollega ta ett p-hcg på mig. <0.6 så absolut ingen jävla graviditet. Är så fruktansvärt less på detta. Veckan började så bra 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-06-18 20:40:43 följande:
    Men så trist, men kanske skönt att få ett definitivt besked iaf? Det är oavsett ok att vara less och bara spy ur sig lite. 
    Ja det är skönt på ett sätt, ännu skönare att spy ur sig. 
    Min man börjar fundera på om vi ska ta kontakt med fertilitetsklinik. Det tar emot så mkt men är säkert värt det om man får reda på ngt. 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-06-19 10:50:00 följande:
    Jag har ju inte heller tagit tag i att söka någon hjälp än, men är mycket i de tankarna just nu. Har funderat på vad det är som tagit emot för mig. Jag tror kanske att det är mina tankar om att vara en gammal mamma, men att så länge man blivit gravid på egen hand så kan ingen annan säga eller tycka något om det. Rena hjärnspöken alltså! Viktigt att påpeka att det är ju inga tankar som jag har om någon annan och deras ålder och hur de får sina barn.

Men iaf så tror jag knappast att man ångrar att man gör en utredning för att ta reda på lite mer varför det inte funkar. En utredning är ju inte lika med att direkt hoppa på IVF etc. Allt sånt får man ju ta ställning till efter hand. För mig så tror jag ju att bara få spolat den där äggledaren hade varit väldigt skönt. Eller skönt kanske är fel ordval för jag har förstått att det kan vara ganska plågsamt, men tror att det skulle kunna göra skillnad i våra försök.

Vad är det som tar emot för dig?
    Har exakt samma tankar som dig, minns inte hur gammal du är? Fyller 39 iår och i mitt huvud har jag satt spärren på 40 och jag vet inte om det har att göra med min egen mamma. Hon var 38 när hon fick mig och har alltid upplevt henne som så gammal. Däremot så vet jag att vi är otroligt olika, hon hade aldrig energi till ngt medan jag har mkt energi så det behöver ju inte bli samma sak som det blev med henne, inte ens på äldre dagar (mkt hälsoproblem just nu) 

Precis, utredning betyder inte ivf. Men det tar ändå emot. Skrev min egen hälsodeklaration igår och ska få maken att fylla i hans. Är rätt att det kommer ta lång tid innan man får tid och jag hoppas att jag blivit gravid innan jag kommit dit. Eller att man gjort första bedömning och får hjälp med typ progesteron el trombyl el ngt. Jag blir ju gravid men den stannar inte. 

Förlåt för allt svammel ????
  • Anonym (Tredje)

Bim idag. Brukar komma på morgonen direkt när jag stiger upp.
    Tog ett test imorse "ifall att" jag är en sän som skulle kunna få en överraskning.
    Vet ärligt inte vad jag ska tänka. Slängde urinet med engång efter jag tagit stickan. 
    Får detta resultat och jag tror det är ngt fel på testbatchen el ngt. 

• Anonym (Tredje)
    Alvedon83 skrev 2025-06-21 15:37:03 följande:
    Hur många dagar efter äl är du?
    Äl+14. Bim, har haft bruna flytningar men mensen har inte kommit igång än. 
  • Anonym (Tredje)

Läser alla svar här men har inte orkat svara. Får ta avstånd av familjeliv i perioder. 
    Mensen kom 14 sag r efter äl så ingen graviditet. Äl runt hörnet nu igen, maken reser bort till veckan så jag hoppas vi hinner med den när han kommer hem. Han kommer tillbaka på fredag och äl ska ske fredagen. 

Håller med dig (R) 49 är bara en siffra och det är intressant hur den kan ställa till med så stora ifrågasättanden. 40 är bara en siffra och ingenting ändras efter man entrat den. 

Hur boostrar man ägg kvalitéten? 
    Är redo att göra allt i min makt. 

• Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2025-07-03 19:09:01 följande:

Nu på eftermiddagen blev det minsann en fast smiley, bara för att jag inte tänkte testa mera 😅 Några dagar senare än vanligt, men varit lite förkyld/allergisk+att kroppen väl inte är riktigt i balans ännu heller. Men nu är det bara att köra på 🤣

Åh då ligger vi lika! Fick pos lh idag. Maken kommer hem vid 01. 🤣
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-07-04 10:03:06 följande:
    Så kul, Tredje! Då är ni ju i samma fas alla tre. Så spännande det blir att följa här om någon vecka eller två.
    Stannade uppe till kl 02 då han kom hem. 😝 hoppas att få till det minst en gång till idag och imorgon så borde vi vara i goda händer ☺️
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida