• Anonymt95

Bruna flytningar v 5 (4+1)

Hej!

Upptäckte igår en väldigt liten brun/beige flytning. Sen dess när jag har varit på toa och torkat mig har det varit ljus brun/beige färg på pappret. Har även haft molande värk (värre än mensvärk) till och från sedan igår. Har någon varit med om likande och hur slutade det? Inställd på MA.

• Svar på tråden Bruna flytningar v 5 (4+1)
  • Anonym (Ano)

Det är verkligen helt omöjligt att förutsäga nåt baserat på blödningar och bruna flytningar. Men det du skriver låter inte så farligt tycker jag, jag har haft två MA med bruna flytningar och enstaka färska blödningar, men det var mer än vad du beskriver. I ditt fall kan det bara vara nåt litet kärl som brustit och blodet har kommit ut lite senare bara!

I min graviditet nu blödde jag en dag och hade sen bruna flytningar dagen efter, ihop med magvärk, men det gick bra (är halvvägs nu och blödningen kom vecka 5+5 ungefär.

Boka in ett (privat) ultraljud så fort dom vill ta emot dig! Man ska inte behöva gå runt och oroa sig. <3

• Jag är bara jag

Brunt betyder gammalt blod. Nåt som blött och först nu kommer ut. Behöver inte alls betyda m.f. Man får sköra slemhinnor som gravid. Jag blödde rejält i v.7 med första barnet och det gick bra. Alla m.f har snabbt eskalerat från småblödningar till störtblödningar med smärta och klumpar.

Men det är bara ett VUL som kan ge klart besked. Bör inte göras före v.8 däremot. Innan dess kan det vara svårt att se hjärtat.

• Anonym (Ano)
    Jag är bara jag skrev 2021-07-07 17:38:14 följande:

Brunt betyder gammalt blod. Nåt som blött och först nu kommer ut. Behöver inte alls betyda m.f. Man får sköra slemhinnor som gravid. Jag blödde rejält i v.7 med första barnet och det gick bra. Alla m.f har snabbt eskalerat från småblödningar till störtblödningar med smärta och klumpar.

Men det är bara ett VUL som kan ge klart besked. Bör inte göras före v.8 däremot. Innan dess kan det vara svårt att se hjärtat.

MA är ju så lurigt dock. Hade jag inte anat oråd med mina bruna flytningar och fått tabletter så vet jag inte hur länge jag hade gått innan missfallet startat. Man vill ju inte gå fram till kub med ett MA i onödan. Men som jag skrev innan så hade jag mer än vad ts beskriver. Där låter det mer som nåt litet kärl som brustit.
  • Jag är bara jag
    Anonym (Ano) skrev 2021-07-07 18:21:15 följande:
    MA är ju så lurigt dock. Hade jag inte anat oråd med mina bruna flytningar och fått tabletter så vet jag inte hur länge jag hade gått innan missfallet startat. Man vill ju inte gå fram till kub med ett MA i onödan. Men som jag skrev innan så hade jag mer än vad ts beskriver. Där låter det mer som nåt litet kärl som brustit.
    Jag har haft 4 MA så lurigt vet jag. Det sista och senaste i tiden v.14. Hade jag vågat göra VUL då hade jag ju fått veta det innan, men jag ville inte se ett dött foster till på en tv-skärm. Hade inte velat ta Cytotec en gång till heller för 2 omgångar på förlossning och BB räckte! Men de som vågar ska göra VUL för att få besked.
  • Anonym (Ano)
    Jag är bara jag skrev 2021-07-07 18:37:27 följande:
    Jag har haft 4 MA så lurigt vet jag. Det sista och senaste i tiden v.14. Hade jag vågat göra VUL då hade jag ju fått veta det innan, men jag ville inte se ett dött foster till på en tv-skärm. Hade inte velat ta Cytotec en gång till heller för 2 omgångar på förlossning och BB räckte! Men de som vågar ska göra VUL för att få besked.
    Usch, beklagar att behövt du gått igenom det. :( 
  • Jag är bara jag
    Anonym (Ano) skrev 2021-07-07 18:41:42 följande:
    Usch, beklagar att behövt du gått igenom det. :( 
    Tack. Jag fick dock barn till slut så det finns hopp för alla.  {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Bruna flytningar v 5 (4+1)