Inlägg från: Anonym (Johanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Johanna)

    Återfall I spelmissbruk, sambon lämnar mig

    Jag är ledsen för att det hela gick så långt men det är otroligt bra att du har sökt hjälp för dina problem. Du erkänner och kan förstå att du har ett beroende. Jag undrar om du har fått förklarat för dig vad beroendet gör och hur det påverkar dig? KBT är effektivt mot spelberoende men det finns också grupper för spelberoende, är det något som du kan tänka dig att gå på? Spelberoendegruppen.se är också bra att vända sig till. Alla som arbetar där har själva varit beroende och vet exakt vad du går igenom.

    Förhoppningsvis blir det här startskottet på ett spelfritt liv. En dyr läxa, men du har mycket att kämpa för. Jag tror på dig!

  • Anonym (Johanna)
    Anonym (655) skrev 2021-07-07 22:05:13 följande:

    Spelmissbruk? Tror mer på korkad faktiskt. Kan inte dessa personer räkna ut oddsen eller vad?


    Men snälla, det säger sig självt att man inte spelar bort 400.000 kronor för man råkar vara lite dum i huvudet. Det handlar helt klart om ett spelberoende. Hasardspelsyndrom är en diagnos, inget påhitt. Skärp dig!
  • Anonym (Johanna)
    Ordinär Man skrev 2021-07-08 01:36:28 följande:

    Skyll dig själv! Förstår inte hur man kan riskera sina barns och sin familjs framtid för en liten klick framför skärmen.

    Bra att sambon dumpade dig till slut, och tur för henne att ni inte var gifta. Svin som du förtjänar inte bättre.


    Lägg ner. Det är en sjukdom, precis som vilken som helst. Säger du åt cancerpatienter att de ska skylla sig själva också?

    TS har uppenbara problem, så exakt vad tycker du att du medför genom att skriva en sådan kommentar?
  • Anonym (Johanna)
    SweeneyToad skrev 2021-07-08 08:06:42 följande:

    Man är korkad om man ens börjar spela om pengar.

    Det är korkat att spela om pengar. 


    Intressant tanke. Folkhälsomyndighetens undersökning visar nämligen att 58% av befolkningen spelar om pengar årligen. 20% spelar varje månad. Det måste vara påfrestande för dig att gå runt att tycka att så många är korkade.
  • Anonym (Johanna)
    Ordinär Man skrev 2021-07-08 09:24:37 följande:

    Sjukdom? Trams! TS är ett jävla svin som förstört för hela sin familj, och nu sitter i terapi och tycker synd om dig själv.


    Det är svårt att ta dig på allvar när du uppvisar sådan okunskap. Tror du att samhället skulle välja att lägga stora summor pengar på behandling för spelberoende om det bara var ett påhitt för att slippa ta ansvar för sina handlingar? Beroendevård för samtliga beroende uppgår i enorma summor och behovet av behandling ökar hela tiden.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (655) skrev 2021-07-08 16:20:41 följande:

    Men det är ju korkat. Hur många av dessa vinner faktiskt några pengar?.

    Det räcker att gå förbi spelhörnan på Willys för att inse att det inte är dom vassaste knivarna i lådan som sysslar med spel.


    De flesta som spelar vet naturligtvis det. En del triggas av chansen att vinna, en del hoppas på ?tur? och en del tror att de kan spelet. Många som spelar, spelar ju för nöjes skull. Kanske oddsar på sitt favoritlag, spelar på hästar för man är intresserad av travsport osv.

    Jag spelar inte själv och har inte köpt så mycket som en trisslott, men jag förstår ändå att en så stor del av befolkningen inte är korkad. Jag förstår att det finns olika saker som styr varför man väljer att spela. Och jag förstår att dragningskraften till spel kan vara lika stor som till alkohol (om inte värre eftersom det är så lättillgängligt). Men du kanske tycker att folk som dricker alkohol också är krokade. Isåfall måste du vara väldigt ensam.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (655) skrev 2021-07-08 16:16:23 följande:

    Skulle inte tro det. Det är bara nåt man säger för att slippa ta ansvar för sitt beteende. Buhu jag kan inte sluta med Jackvegas.


    Tänker du såhär om alla sorters beroende eller är det just spelberoende som triggar dig?
Svar på tråden Återfall I spelmissbruk, sambon lämnar mig