Återfall I spelmissbruk, sambon lämnar mig
Som barn till missbrukare, bror till missbrukare så kan jag bara säga att det är ditt ansvar att se till att du håller dig borta från spel.
Nej, en sjukdom kan det kallas men du satte dig själv här. Det fanns många tillfällen du kunde ha satt stopp för att det utvecklades. Ett återfall är att du själv väljer att spela utan att tänka på skadan det orsakar andra. 
Jag önskar verkligen att du ser till att du får den hjälpen du behöver. När det känns svårt, ställ dig frågan vem du vill vara som person. Vill du ljuga för de du säger dig älska? Vill du riskera din och familjens framtid? Är du inte söker låter du dem gå, det finns inget som kan beskriva det helvetet det är att älska en pappa som alltid väljer sitt missbruk. Att alltid oroa sig, tappa tilliten till människor och på många sätt få ett liv präglat av den rädsla som uppkommer av att växa upp med en missbrukare.
Jag hoppas att du fått en insikt som kan hjälpa dig att hitta modet att förändra livet. Och jag önskar verkligen att du lyckas.