• Pörny

BIM Augusti

Jag vill jättegärna vara med här, maken har äntligen gått med på att försöka för en bebis ?? Och enligt min app har jag ägglossning idag. Inga symtom alls på det så vi får väl se vad som händer. Har 2 tjejer sedan innan så det här blir förhoppningsvis en tredje skrutt och hoppas maken inte ändrar sig.

• Pörny

Nu kan jag våga lägga in mig på listan, trodde inte maken skulle våga ligga med mig vid ägglossning. Han är en otroligt velig man :) men nu är ÄL förbi och den långa väntan mot BIM är här :)

Lista

26/7 prettymoon( 1a försöket) PLUSSAT

1/8 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet) PLUSSAT

1/8 Andrabarnet 28år (3e försöket, andra barnet)

2/8 MBTM, 29 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall) PLUSSAT

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

7/8 Fridahello 25 år (3e försöket, första barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

9/8 Rårakan 36 år (3:e försöket, 1 mf, 3:e barnet)

12/8 muffins88 33 år (5:e försöket, andra barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

13/8 komhemtillmig 34 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Tefat 26 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Gracemåne 24 år (1:a försöket, 1:a barnet)

15/8 Försökmednr2 30 år (3:e försöket, andra barnet)

18/8 Gabriella33 27år ( första försöket efter ma, första barnet)

19/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

19/8 "4:an" 36 år ( 1:a försöket, fjärde barnet)

19/8 Pörny 36 år (1:a försöket, tredje barnet)

20/8 Längtarefterdig 33 år (6e försöket, 4e barnet)

21/8 Saltkråkan 21 23 år (7:e försöket, 1:a barnet)

21/8 yassie, 24 år (10e försöket, 1a barnet)

26/8 evelinagra1 22 år (4e försöket, 1:a barnet)

26/8 Fyrklöverns 32 år (2:a försöket, 1:a barnet)

27/8 fjäril97 24år ( 3:e försöket, 1:a barnet )

28/8 estelle30 (3:e försöket, 2a barnet)

29/8 Värphönan (9:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

29/8 Mamman8212 (4e försöket, fjärde barnet)

30/8 salladen (3:e försöket efter mf, 1a barnet)

31/8 Sheltie (2:a försöket, 1:a barnet)

31/8 BlueBärry (2:a försöket, 1MA, tredje barnet)

31/8 Tussilago86 (1:a försöket, tredje barnet).

31/8 Jossfe92 (1:a försöket, 1:a barnet)

31/8 Sararebecca (1:a försöket, 2:a barnet)

• Pörny

Hur går det för er som börjar närma sig BIM? Har ni symtom? Jag har 9 dagar kvar till mens och har en skum känsla i kroppen och molvärk i livmoder. Kan vara överanalysering. Hoppas det är nått där :)

• Pörny

Åh vad spännande :) hade 8 dagar kvar till BIM enligt min app :) går så sablars långsamt bara?.

Testar du någonting innan BIM?

Anonym (4:an) skrev 2021-08-11 13:42:08 följande:

Hej!

Jag har 7 eller 8 dagar till bim. Mina bröst ömmar och jag tycker även bröstvårtorna har blivit mörkare och även ut mot vårtgården. Jag hoppas inte det är inbillning för att jag så gärna vill att det ska vara så. Kände även av lite molvärk, som typ växtvärk, i natt. Känner också ett lugn i kroppen, typ som att det är så att jag är gravid.

Håller tummarna för oss att det vi känner stämmer:)

• Pörny

Jag har några RFSU stickor hemma och ett cb early tänkte testa vad jag tror är äl+9/BIM -6 så fredag :) har fått svagt positivt så tidigt vid tidigare graviditeter

Anonym (4:an) skrev 2021-08-11 14:29:02 följande:

Ja, sååå långsamt! Vet inte om jag orkar beställa ett test. Får se. Är så nyfiken :).

Ska du testa tidigare?

• Pörny

Ja det är väl lite det som är det värsta med att man känner efter, allt kan vara symtom på att mensen kommer som en klocka :/ håller alla tummar jag har för oss :)

Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-11 16:59:53 följande:

Jag har BIM på måndag och känner väl av lite smått.. Men kan också vara symtom på att mensen snart kommer. Men det som står ut är väl tröttheten jag har, men kan också vara för att i helgen hade vi dop för min son och det var mycket planering och förberedelser i över en vecka och väääldigt lite sömn! Sen har jag haft lite illamående idag och känt av att det stramar i livmodern då och då. Men det kan som sagt vara inför mensen. Håller tummarna för oss :)

• Pörny

Min man är lite likadan, han är så säker på sig själv och sina simmare, jag däremot är inte lika säker på att det går så fort den här gången.

Åh håller tummarna för ett plus på lördag :)

Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-11 23:51:02 följande:

Ja, jag håller med dig! Försöker ändå att inte känna efter så mycket och analysera möjliga symtom på graviditet men det är svårt då min sambo hela tiden säger, jag tror du är gravid, du är mycket tröttare än vanligt osv osv. På lördag ska jag iaf ta ett tidigt test så får vi se :)

• Pörny

Oj, det här hade jag ingen aning om, båda mina tidigare graviditeter har gått ändå, vi har alltid använt glidmedel, inte varje gång men ändå :)

Nótt skrev 2021-08-11 22:03:52 följande:

Tack! Läser så olika om det där..

sen råkade vi köra med glidmedel ikväll av gammal vana typ (har väldigt sköra slemhinnor pga mkt svamp innan) så nu känns det som att vi sabbade detta ligger.. :( läst massa om att glidmedel dödar spermierna..

• Pörny

Åh vad tråkigt :( förstår att det känns hopplöst. Hoppas verkligen du får ett plus snart.

LakritsHallon87 skrev 2021-08-12 09:44:18 följande:

Jag tog ett test imorse när jag vaknade och det visade att jag inte är gravid:( känns jättetungt och hopplöst för tillfället, funderar på vad det är man gör för fel. Nu får man försöka smälta detta, invänta mens och så småningom ställa om å ladda batterierna inför nästa försök.

• Pörny

Hur går det för alla? Jag tog ett testa tidigt imorse BIM -5. Men alltså inte ens ett spökstreck så blankt att det skrek åt mig?. Inte kört än men tror verkligen inte det lyckades denna månad.

Svar på tråden BIM Augusti