Inlägg från: Anonym (4:an) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4:an)

BIM Augusti

Hej!

Hoppar in här. Tog ut min spiral 6 juni och nu kom ÄNTLIGEN mensen! BIM 19/8 och ägglossningsdag 5/8 enligt app. Har köpt hem digitala äl stickor som jag ska prova med.

Det blir vårt fjärde barn. Lycka till alla i tråden :)!

Lägger in mig i BIM-listan.

BIM lista

1/8 Värphönan (8:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

1/8 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet)

1/8 Andrabarnet 28år (3e försöket, andra barnet)

2/8 MBTM, 29 år (2:a försöket, andra barnet)

2/8 Sheltie, 25 år (1:a försöket, första barnet)

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)

2/8 estelle30, 30 år (2a försöket)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

13/8 komhemtillmig 34 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Tefat 26 år (1:a försöket, första barnet)

14/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

19/8 "4:an" 36 år ( 1:a försöket, fjärde barnet)

Grattis till er som plussat!

Är mitt i ägglossningsveckan. Känner väldigt väl av min ägglossning. Skippade testerna den här gången eftersom jag inte riktigt får till det. Men eftersom jag känner så väl så tänker jag att det inte gör så mkt.

Skulle ha sex igår, men då vaknade vår sexåring och ville komma över till oss. Sedan hade hon svårt att somna om. Vilken stress det blev för mig att vi missade en kväll med hög chans till graviditet... Men vi får försöka igen ikväll. Enligt app är det hög chans idag och imorgon Också att bli gravid. Så jag hoppas vi får till det dessa två dagar.

Ibland känns det som att det är nu eller aldrig. Blir en sån inre stress när livet liksom gör att man inte får till det som det är tänkt med att ha sex....

Anonym (Tredje) skrev 2021-08-04 16:07:48 följande:

Får du inte till det att kolla eller handlar det om att det inte stämt?

Jag skulle testa med digitala första gången, men första stickan visade felmeddelande så jag provade med en till som också visade felmeddelande. Samtidigt som min 6-åring stod utanför och bankade på dörren, så kände mig lite stressad. Sedan har jag inte försökt mer.

Förra veckan hade jag min ägglossningsvecka. Onsdag tror jag var själva ägglosningsdagen och då fick vi till det. Hoppas det räcker!

Mina tidigare graviditeter har jag fått mörkare bröstvårtor innan bim och sjuuuuukt ömma bröst. Idag började brösten ömma och jag tycker att min vårtor har mörknat lite. Men det kan ju bara vara inbillning och önskedrömmar. Får invänta bim och se helt enkelt...eller så beställer jag ett testa tidigt och ser. Hur långt innan bim kan man testa egentligen?

Pörny skrev 2021-08-11 11:27:52 följande:

Hur går det för er som börjar närma sig BIM? Har ni symtom? Jag har 9 dagar kvar till mens och har en skum känsla i kroppen och molvärk i livmoder. Kan vara överanalysering. Hoppas det är nått där :)

Hej!

Jag har 7 eller 8 dagar till bim. Mina bröst ömmar och jag tycker även bröstvårtorna har blivit mörkare och även ut mot vårtgården. Jag hoppas inte det är inbillning för att jag så gärna vill att det ska vara så. Kände även av lite molvärk, som typ växtvärk, i natt. Känner också ett lugn i kroppen, typ som att det är så att jag är gravid.

Håller tummarna för oss att det vi känner stämmer:)
    Pörny skrev 2021-08-11 14:15:26 följande:

Åh vad spännande :) hade 8 dagar kvar till BIM enligt min app :) går så sablars långsamt bara?.

Testar du någonting innan BIM?

Ja, sååå långsamt! Vet inte om jag orkar beställa ett test. Får se. Är så nyfiken :).

Ska du testa tidigare?

Brukar man kunna köpa testa tidigt- gravtest på apotek, eller går de bara att beställa?

Tycker att mina blodprov på brösten börjar bli mer framträdande nu också plus mörkare bröstvårtor, så blir såå nyfiken att testa. Har bim på onsdag eller torsdag och tänker att det är för tidigt att ta ett vanligt test?

Tog ett testa tidigt test i morse som också var tokblankt. Bim på onsdag eller torsdag. Så det känns ganska kört. Nu tar jag inget mer test förrän nästa lördag om inte mensen kommer.

Snacka om att man kan inbilla sig symtom alltså... :(

Pandy13 skrev 2021-08-14 09:33:43 följande:

Även om det är ett testa-tidigt-test så är det ju ett tag tills du har BIM. Jag skulle inte se det som kört.

Ja, inbilla sig symtom är nog varje kvinna (som vill bli gravid) expert på, haha. Det luriga är ju att symtomen är så lika pms, vet inte hur många gånger jag trott att jag varit gravid.

Haha, ja så är det nog. Det är helt klart luriga symtom.

Vi får se om mensen kommer eller inte. Lite spännande är det ju också. Önskar bara att tiden gick liiite fortare:).
    Salladen skrev 2021-08-14 10:01:42 följande:

Jag håller med, det är inte kört än! I juni så tog jag ett testa tidigt på torsdagen som var blankt men plussade på måndagen :)

Men jag håller med om att man blir tokig av symptomen (inbillade eller ej)!

Jasså, ja då kanske det fortfarande finns en chans :). Håller tummarna! Tack för att du delar med dig.
    Pörny skrev 2021-08-16 13:02:15 följande:

Morgonens test såg ut som igår, inte starkare, inte svagare. 3 dagar till mens så tror inte det blev nått denna månad men än är det inte helt över, ingen mens än :)

Håller tummarna för dig! :)

Jag har inte tagit några fler test, men känner inte av något alls att jag snart ska ha mens. 2 eller 3 dagar kvar (3 enligt app, men jag tror att jag ägget släppte en dag innan appen säger) till bim. Väldigt spännande att se om det kommer någon mens...
    Pörny skrev 2021-08-17 07:41:31 följande:

Morgonens test är starkare :) ser ni nått?

Tycker också att jag ser något. GRATTIS! Så himla roligt :).

Jag har inte vågat testa något mer. Men har absolut inga känningar på mens. Så jag hoppas. Blir nog att jag kanske tar ett test om någon dag om mensen inte kommer.
    Pörny skrev 2021-08-18 09:03:57 följande:

Nu fick jag det svart på vitt :) digitalt taget imorse, maken blev lite dryg och tyckte att jag självklart var gravid :)

Lycka till ni andra också <3

Så roligt! Grattis :)

Mensen kom igår.

Hoppas på många plus i tråden, annars ses vi i september tråden. Jag hoppar över dit nu. Lycka till alla som plussat.

:)

Svar på tråden BIM Augusti