• Nótt

BIM Augusti

Yassie skrev 2021-08-10 17:47:17 följande:

Hoppas att så är fallet, har testat allt. Olika sorters äl-test, sekret, känt på tappen o allt man kan tänka sig. Hoppas bara jag har haft fel tidsuppfattning om äl och att det förhoppningsvis kan ta sig snart! Får fortsätta sexa på som du säger, blev bara så ledsen nu när vi äntligen fått möjligheten att ligga runt äl och har gjort det väldigt planerat för att pricka in, varannan dag från mens till 2 dagar innan äl för att sen ha sex dagen innan och själva äl-dagen och dagen efter just för att inte missa denna månad som vi verkar ha gjort innan? han kommer hem från jobbet snart så får väl stå redo när han kommer innanför dörren annars blir det väl inget idag då han jobbar 12-timmars pass och inte orkar mycket efter jobb :( hoppas! Tack för svaret

Förstår dig! Kör på lite till med sexandet för säkerhetsskull! Förhoppningsvis är äl på gång nu :D

Och om det inte tar sig kan du ju kanske planera lite mindre nästa gång efter då appen säger att det är dags, och istället ha sex regelbundet när det närmar sig samt ett tag efter. Då borde du träffa det fertila fönstret, och kan känns lite mindre press också!
  • Nótt

Nu fick jag positivt på mitt äl-test! Så nu ska det liggas :D

Har dock fortfarande inga fertila flytningar :/ Brukar ha svårt att upptäcka det.. men det gör mig lite orolig!

• Nótt

Får aldrig till det här med listan, vill någon lägga in mig på BIM 27 augusti?

• Nótt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-11 17:00:47 följande:

Härligt! Kör så det ryker haha! Var inte orolig, det där är så olika för alla!

Tack! Läser så olika om det där..

sen råkade vi köra med glidmedel ikväll av gammal vana typ (har väldigt sköra slemhinnor pga mkt svamp innan) så nu känns det som att vi sabbade detta ligger.. :( läst massa om att glidmedel dödar spermierna..
  • Nótt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-11 23:56:43 följande:
    Typiskt! Men det är inte helt kört! Kör på imorgon igen. Ägget släpper ju inom 48 h så än kan det finnas tid imorgon. Sen när ägget släppt finns det ytterligare 24h för ägget att bli befruktat. Sen om ni behöver glidmedel, så tror jag det finns ett glidmedel som är bra när man försöker bli gravid. Som alltså INTE tar död på spermierna.

Tack! Tveksamt om vi får till det ikväll men vi får se!

Såg en undersökning på youtube som var skrämmande! Där testar de även de glidmedel som ska främja fertilitet, visade sig att alla spermier dog av det :O 

• Nótt
    Pörny skrev 2021-08-12 06:51:34 följande:

Oj, det här hade jag ingen aning om, båda mina tidigare graviditeter har gått ändå, vi har alltid använt glidmedel, inte varje gång men ändå :)

Åh tack! Det behövde jag höra haha! 

Känns som att det varierar lite, det är ju inte ett preventivmedel direkt isf hade ju ingen blivit gravid på glidmedel! Men man nojar ju ändå lite.. Har typ obefintligt fertilt sekret så känns som att jag inte kan lägga till fler tveksamheter, utan tvärtom behöver allt hjälp jag kan få för att de ska överleva och kunna invänta äl! Börjar bli nervös att jag har ett sjukt litet fertilt fönster, pga det med sekretet =/

• Nótt
    mamma8212 skrev 2021-08-12 08:56:28 följande:
    Det dödar inte spermierna. Bara om det är glidmedel med spermiedödande medel. Tvärtom är det bra med glidmedel om man själv inte har så mycket äl flytning, för utan de kan dom ha svårare att ta sig upp i slidan :)

Såg en undersökning på youtube som var skrämmande! Där testar de även de glidmedel som ska främja fertilitet, visade sig att alla spermier dog av det :O Någonting med ph-värdet i glidmedlena..
  • Nótt
    LakritsHallon87 skrev 2021-08-12 09:44:18 följande:

Jag tog ett test imorse när jag vaknade och det visade att jag inte är gravid:( känns jättetungt och hopplöst för tillfället, funderar på vad det är man gör för fel. Nu får man försöka smälta detta, invänta mens och så småningom ställa om å ladda batterierna inför nästa försök.

Åh vad tråkigt =(

Kör du med något av äl-tester eller temp eller sekret? För att hitta dina fertila dagar menar jag =) 

• Nótt
    LakritsHallon87 skrev 2021-08-12 10:29:20 följande:
    Ja verkligen:(körde med äl-test CB digital advanced vid vårt förra försök och så detekterades ägglossning men det tog sig inte ändå. Vid detta försök slutade tyvärr hållaren fungera innan jag hann få blinkande gubbe så vi gick bara på min kalender. Vi låg ju hela den veckan som jag skulle få ägglossning enligt P-Tracker kalendern. Undra vad man mer kan göra? Nått tips?? Jag har inte druckit alkohol sen maj och jag har dragit ner på kaffedrickande från 4-5 koppar till 2-3 koppar om dagen. Känns som man gjort allt man kan eller finns det mer man kan göra för att gynna fertiliteten?

Ja låg ni hela veckan borde ni ju ha prickat in det! Har du barn sedan tidigare?

Jag har läst mkt om sekret, då jag tycker att jag har väldigt väldigt lite, och det kan ha betydelse också! Det kan kräva att man behöver vara rätt så precis då fönstret är mindre om man inte har fertilt sekret som hjälper till. har du kollat det?

Det verkar ju finnas hur mycket som helst man kan göra men jag har uppfattat att det viktigaste är alkohol, koffein, gluten och socker. Äta balanserat och få i sig sina vitaminer. Sen är det ju så, att det ska mycket till för att bli gravid, även om man prickar rätt dag! Har för mig att det är 20% chans att bli gravid även om man ligger rätt i tiden! Och det normala snittet är 1 år =) 

• Nótt
    evelinagra1 skrev 2021-08-12 10:48:11 följande:

Är nog inte ensam att känna sån jäkla stress och press vid ägglossning.. vi hade sex 5 dagar innan positivt äl test dagen innan och samma dag som positivt test. Skulle haft igår också alltså dagen efter positivt test men det blev inte av så nu känner jag att tar det sig inte denna gången så är det säkert för att vi inte hade sex den dagen. Dock är det troligtvis inte så men man känner sig så jäkla misslyckad varje gång det inte tar sig. Ska försöka få till det idag efter jobbet också och några dagar till framöver

Förstår dig! Vi låg i som tusan nu inför denna äl, har äl imorgon, låg igår. Känner sån press att ligga ikväll men jag vill verkligen inte! Har fan fått skav, lusten finns inte där.. Så jag tänker skita i det! Kommer fler månader. Om 10 kommer någon månad hit eller dit inte spela någon roll! Vad som däremot spelar roll är att man mår bra, att man kan njuta av varandra. 

Tar det sig inte för dig denna gången är det troligtvis inte pga en enda dag, utan en kombination  av faktorer. För de flera är det inte så lätt, det är mycket som ska stämma! Mitt råd är att försöka släppa pressen! Detta ska vara kul, något att se fram emot =) 

• Nótt
    LakritsHallon87 skrev 2021-08-12 11:32:29 följande:
    Jag har inte barn sen tidigare och är ju inte så jätteung..klockan tickar o tickar. Det känns som vi har försökt i evigheter men vi började våra försök först i juni. Jag brukar få fertil sekret och har iaf fått det nu i sommar, men innan vi börja försöka har jag inte tänkt så mycket på det vilket man ångrar nu för hade jag fört anteckningar om hur det brukar vara så hade jag ju haft mer koll. Ägglossningstest började vi med i juni och har väl inte direkt funderat så mycket över det innan vi börja försöka mer än att jag sett i P-Tracker när jag väntas ha det o då har vi undvikit att jag skulle bli gravid. Gluten o socker visste jag inte att det kunde påverka, så det får man ju dra ner på. Nu vid förra menscykelns början började jag med Apiforce (Bidrottningsgelé) och ska nog ta det vid denna menscykel jag inväntar också, värt ett till försök med det. Apiforce har jag ju läst ska hjälpa.

Förstår dig! Är född 89 och känner också klockan..

Ångarar också att jag inte trackat sekret tidigare! Försök ha med dig att det tar tid för de flesta, snittet är ca 1 år! 

• Nótt
    26/7 prettymoon( 1a försöket) PLUSSAT

1/8 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet) PLUSSAT

1/8 Andrabarnet 28år (3e försöket, andra barnet)

2/8 MBTM, 29 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall) PLUSSAT

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

9/8 Rårakan 36 år (3:e försöket, 1 mf, 3:e barnet)

12/8 muffins88 33 år (5:e försöket, andra barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

13/8 komhemtillmig 34 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Gracemåne 24 år (1:a försöket, 1:a barnet)

16/8 Försökmednr2 30 år (3:e försöket, andra barnet)

18/8 Gabriella33 27år ( första försöket efter ma, första barnet)

18/8 Pandy13, 38 år (ej på riktigt försökt men slutade med piller för ett år sedan, andra barnet)

19/8 "4:an" 36 år ( 1:a försöket, fjärde barnet)

19/8 Pörny 36 år (1:a försöket, tredje barnet)

20/8 Längtarefterdig 33 år (6e försöket, 4e barnet)

21/8 Saltkråkan 21 23 år (7:e försöket, 1:a barnet)

21/8 yassie, 24 år (10e försöket, 1a barnet)

22/8 z anonym z, 28 år (1a försöket, 2a barnet)

23/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

24/8 Hoppas2022, 37 år (sjätte försöket, 4:e barnet)

26/8 Andrabarnet, 29 år (4e försöket, 2a barnet)

26/8 evelinagra1 22 år (4e försöket, 1:a barnet)

26/8 Fyrklöverns 32 år (2:a försöket, 1:a barnet)

27/8 fjäril97 24år ( 3:e försöket, 1:a barnet )

27/8 Nótt 32 år (1:a försöket, 1:a barnet)

28/8 estelle30 (3:e försöket, 2a barnet)

29/8 Värphönan (9:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

29/8 Mamman8212 (4e försöket, fjärde barnet)

30/8 salladen (3:e försöket efter mf, 1a barnet)

30/8 Tefat (1:a försöket, första barnet)

30/8 Fridahello 25 år (4e försöker, första barnet)

31/8 Sheltie (2:a försöket, 1:a barnet)

31/8 BlueBärry (2:a försöket, 1MA, tredje barnet)

31/8 Tussilago86 (1:a försöket, tredje barnet).

31/8 Jossfe92 (1:a försöket, 1:a barnet)

31/8 Sararebecca (1:a försöket, 2:a barnet)
  • Nótt
    Anonym (4:an) skrev 2021-08-13 13:59:45 följande:

Brukar man kunna köpa testa tidigt- gravtest på apotek, eller går de bara att beställa?

Tycker att mina blodprov på brösten börjar bli mer framträdande nu också plus mörkare bröstvårtor, så blir såå nyfiken att testa. Har bim på onsdag eller torsdag och tänker att det är för tidigt att ta ett vanligt test?

Clearblue har tidiga tester som du kan köpa på apoteket! :)
  • Nótt

Okej, nu ha rush med temp bekräftat att äl va någon gång under fredagen (igår). Låg i onsdags (med glidmedel tyvärr) samt igår eftermiddag. Känns bra tajmat men sjukt vad mkt som spelar in, man vet ju inte! Och sen har jag ju oron att jag inte haft något fertilt sekret.. torsdag & fredag har det varit snustorrt, trots mitt uppe i äl :(

Men vi får se?

• Nótt
    Hoppas2022 skrev 2021-08-14 11:41:49 följande:

Jag tipsar om rosenrot för mer fertilt sekret. Man tar det mellan CD 1 fram till äl. Jag tar enbart CD 1-7 annars får jag för stark äl.

Aha tack för tipset!!
  • Nótt

Verkar som att jag kanske inte hade äl trots allt.. =( 
    Fick positivt på stickorna, & tempen steg i vanlig ordning dagen efter beräknad äl, men sen sjönk den igen & har hållt sig låg.. Så har det aldrig varit innan, kört Natural Cycles i 7 månader

• Nótt
    Bez skrev 2021-08-16 15:59:50 följande:

Nä misstänkte de :/ ja tycker de är så svårt hur man ska göra vill ju inte att folk ska misstänka och behöver ju inte ens va nått den här månaden men samtidigt vill man ju riska nått.

Nu förespråkar jag INTE att man ska dricka när man är gravid, men de första veckorna innan bim sköts all näring mm av gulkroppen, och ägget/fostret är rätt så skyddat. Vet flera som inte vetat att de varit gravid och festat tex i början, det ska inte vara så stor risk. Känns som kroppens skydd typ, till man kan räkna ut att mensen är sen ;)

Så om du går på kräftskiva & driver 2 glas vin tror jag inte det är någon fara!
  • Nótt
    Mamma91a skrev 2021-08-19 11:38:06 följande:
    Det räcker:) spermier överlever ofta i flera dagar innan äl. Bäst är det egentligen att ha sex varannan/ var tredje dag fick jag berättat. Då är det dom starkaste som överlever och det har hunnit fylla på fler :)
    Det beror lite på sekretet dock, har man inte fertilt sekret överlever dem inte! Kan vara bra att ha med sig då det är olika för alla, jag t.ex. har extremt lite fertilt sekret och då väldigt nära inpå faktiskt ägglossning. Så jag måste pricka mycket närmre =) 
  • Nótt

Jag fick aldrig ägglossning verkar det som enligt temp, och har heller inte fått min mens så vet inte vad som pågår =( 

Men får väl invänta ny cykel och börja om. Andra gången sedan i december (när jag började tempa mm) som detta hänt. Då hade jag en cykel på 45 dagar, sedan dess har det varit relativt regelbundet tills nu, är på CD 40 idag..

Svar på tråden BIM Augusti