Inlägg från: Lillajag1990 |Visa alla inlägg
  • Lillajag1990

BIM Augusti

Värphönan skrev 2021-07-23 10:37:00 följande:

illamående och mat upp i halsen är min vardag så det känner jag hela tiden (en sjukdom) så det vågar jag själv inte gå på som indikation, även om jag skulle hoppas på att det är vad det beror på hehe.

Att vårtgårdarna ändrat sig kan absolut va ett tecken! Å va spännande =)

Så jobbigt att symptom på mens och graviditet är i princip likadant. Jag hade innan mitt ma knappt någon mensvärk eller känningar alls, men efter det har jag börjat få samma symptom som när jag varit gravid. Yrsel, molvärk osv.. helt hopplöst och även om jag vet att det är så går man runt å tänker att denna gången kanske det är som när jag va gravid? 

Ja asså jag har en misstänkt endometrios och har ofta väldigt mycket pms och smärta. Men känns på något sett annorlunda denna månad. Men kan vara inbillning i och med att jag så gärna vill ha ett plus.

Ja. Asså jag gick in i badrummet och tänkte ?oj va mörkt det är runt vårtgårdarna?. Men kanske också är inbillning haha!

Känns tidigt med symtom. Men enligt min app (som bara förutser, jag tempar inte eller så) så hade jag äl för en vecka sedan 16/7, men kan lika gärna ha varit någon gång mellan 14-18. Så jag vet inte om jag redan kan ha symtom?

Jobbigt att du får samma symtom som när du var gravid och tråkigt med ma :(
  • Lillajag1990
    QueenS skrev 2021-07-23 17:02:24 följande:

Woho, nu kör vi! Övre testet från kl 12:00 idag, nedre från kl 16:30. Så häftigt att få se en stegring, ska enligt appen ha ägglossning imorgon så nu känns som att kroppen fungerar som det bör :D

Tänker kring diskussionen om man hur ofta man kan/bör ha sex kring ÄL. Det jag ahr läst, dock ej 1177, är att mängden spermier minskar om mannen har utlösningen varje dag, men att själva kvalitén blir bättre. Att det blir färre spermier (i relation till mängd) som är DNA skadade, vilket kan öka chansen till en lyckad graviditet. Så detta försöket kommer nog vi kör varje dag, men det är också för att lusten finns så här mitt i semester ;)

Hoppas det tar sig!! :)

Vi körde varje dag förra veckan när jag hade äl någon gång. Jag tänker att om en har lust så är det bara att köra på :)
  • Lillajag1990

Mår illa till och från och mensvärk i magen och ryggen. Är väl mensen som är på g :( men den ska inte komma förrän om ca en vecka.

• Lillajag1990
    Värphönan skrev 2021-07-24 19:20:59 följande:

Jag trodde det va mensvärk när jag vänta min första. Men visade sig vara växtvärk så inget är omöjligt än! Brukar du ha mensvärk annars?

Kanske är det då! Kan ju hoppas :)

Ja det har jag och förjävlig sådan ofta! Men brukar inte vara sådär tidigt innan och inte på det sättet som den är nu tycker jag. Brukar komma kanske 1-3 dagar innan. Inte 7-8 dagar innan. Har ju haft mensvärk i ländryggen till och från sedan tisdag kväll. Och blir mer och mer i magen nu också. Idag har det varit riktigt jobbigt.

Hur mår du? :)
  • Lillajag1990
    MBTM skrev 2021-07-24 20:16:28 följande:

Jag fick också mensvärk och andra för mig vanliga menssymptom när jag väntade första. Och tidigare än vanligt. Hoppas det är så för dig :)

Åhhh nu får jag hopp här!!! Men vill inte hoppas för mycket. Vi får se om någon vecka helt enkelt!! :)

Frågan är om jag kan hålla mig ifrån att testa om en vecka? känner du något? :)
  • Lillajag1990
    Längtar efter Dig skrev 2021-07-24 21:20:32 följande:

Hej hej!

Lägger till mig längst ned på listan.

Kan inte bara dagarna snabbspola frammåt nu.

Trodde aldrig det skulle ta såhär lång tid. 6e försöket.

BIM lista

1/8 Värphönan (8:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

1/8 BlueBärry (1:a försöket, 1MA, tredje barnet)

1/8 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet)

1/8 Andrabarnet 28år (3e försöket, andra barnet)

2/8 MBTM, 29 år (2:a försöket, andra barnet)

2/8 Sheltie, 25 år (1:a försöket, första barnet)

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall)

2/8 estelle30, 30 år (2a försöket)

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet)

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet)

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

6/8 mamma8212 (3:e försöket)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

9/8 Rårakan 36 år (3:e försöket, 1 mf, 3:e barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

13/8 komhemtillmig 34 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Tefat 26 år (1:a försöket, första barnet)

14/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

15/8 Försökmednr2 30 år (3:e försöket, andra barnet)

19/8 "4:an" 36 år ( 1:a försöket, fjärde barnet)

20/8 Längtarefterdig 33 år (6e försöket, 4e barnet)

Håller med. Dagarna går så långsamt. Hoppas verkligen det tar sig för dig denna gång. Håller tummar och tår!! :)
  • Lillajag1990
    MBTM skrev 2021-07-25 08:14:40 följande:

jag håller tummarna!! Åååååh jag vet, så svårt att hålla sig från att testa! Har sagt att jag inte ska testa före bim men det kommer bli väldigt svårt att hålla hehe...

Jag tycker också jag har känningar! Dock nog för tidigt för mig att känna nåt, hade antagligen äl i tisdag och tänker på det hela tiden så säkert inbillning hahah. Dagarna mellan äl och bim är ju dom längsta i världen

Så svårt att inte känna efter heller. Men vissa saker kan en ju inte hitta på. Så som mensvärken jag hade igår under nästan hela dagen som var hemsk!

Kom och gick din ?växtvärk? när du var gravid? För nu är den bort när jag vaknade men är svullen.

Jag testade igår. Såklart negativt! Visste det. För tidigt även om jag har ?testa tidigt?. Nu ska sambon säga till mig så jag inte testar förrän på onsdag! Får se om vi kan hålla oss du och jag! ;)
  • Lillajag1990
    Värphönan skrev 2021-07-25 09:00:11 följande:

Jobbigt med sån mensvärk. Jag hade knappt ingen innan jag fick barn, sen har den blivit värre för varje graviditet :/ men har förstått att det kan bli precis tvärt om också att den blir bättre efter man fått barn :)

Inte alls omöjligt att det är växtvärk om den känns annorlunda och tidig. Håller tummarna!

Det är bra med mig men trött, svullen å yrsel men det är tyvärr vanlig pms för mig sen mitt ma :/ innan va det tecken på graviditet. Nu kommer det några dagar efter äl och hänger kvar tills mensen är över.

Ja mensvärk kan vara så jobbigt. Jag spyr nästan Ibland och ligger i sängen och ingenting hjälper. Den värk jag hade igår var inte riktigt så jobbigt. Men det var jobbigt att stå och gå osv. Vågar ju inte ta smärtstillande heller om det skulle vara tecken på graviditet.

Det är så jobbigt att pms och gravid-symtom är likadana. Är svårt då att veta vad som är vad. Så tråkigt att du fått mer pms. Kan hoppas på att det går åt andra hållet nu när du blir gravid nästa gång :)

Hade du mycket flygningar vid din graviditet? Och hur såg de ut? Jag har jättemycket!

Åhh vad jag analyserar! Måste sluta, men svårt!
  • Lillajag1990
    Värphönan skrev 2021-07-25 13:37:48 följande:

Har nästan aldrig flytningar förutom vid ägglossning, kanske nått litet innan mens och när jag är gravid. Men minns inte alls hur de såg ut eller kändes när jag va gravid. Det va inte överdrivet mycket men det är ju så olika för person till person och graviditet till graviditet.

Det är nästan omöjligt att sluta analysera!

Ja. Nu är det bara att vänta! Jäkla väntan!
  • Lillajag1990
    MBTM skrev 2021-07-25 17:44:04 följande:

Ja den kom och gick jättemycket! Från superont en dag till borta en annan.

Haha smart, borde göra samma. Typ låta min man gömma testen haha. Heja oss :?)

Ja men då kanske det är det. Haft ont i ländryggen som mensvärk sedan i tisdags och igår magen och ländryggen. Samt illamående då och då. Idag typ inga symtom alls. Bara svullen om magen och lite hugg/mol/stick på ena sidan magen under typ en minut. Men då hoppas jag!!!

Ja men något får de hjälpa oss med när det är våra kroppar som blir gravid och vi känner efter hela tiden ;) ska bli kul att följa alla och se vad som händer! :)
Svar på tråden BIM Augusti