Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

BIM Augusti

Nótt skrev 2021-07-27 08:28:11 följande:

Bra att ni gör det som känns rätt! Vet att många blir stressade av tempning & tester.

Många härinne förespråkar ju att följa sekret, men jag är så dålig på det! Men det kan ju kanske vara något för er :D

Jaa men visst!

Jaa, jag har försökt göra det men jag har äl sekret flera dagar så tycker det är svårt att veta när själva äl är. Vi har ju en son på 10 månader så inte så lätt att ligga varje dag direkt haha!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Sheltie skrev 2021-07-27 23:53:11 följande:

Jag kan också ha olika sovtider beroende på vilka pass jag jobbar, men har valt att tempa kl 5:45-6:00 oavsett dag för de dagar jag jobbar dag så är det då jag går upp :D Övriga dagar somnar jag bara om direkt efteråt. 

Tror att det går att få det att funka om man känner att man klarar av att vakna till någorlunda samma tid varje dag. :) 

Ah okej, jaa det går ju iof! Det har du rätt i :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Lillajag1990 skrev 2021-07-28 07:30:05 följande:

Tog ett testa tidigt test i morse som var negativt. BIM någon gång mellan 30/7-2/8 skulle jag tro. Har inga känningar. Bara svullen om magen(ballongmage). Så tror det är kört.

Har så svårt för detta har jag märkt. Igår satt jag och grät hela kvällen. Jag har alltid varit rädd att jag inte kan bli gravid då min mamma hade jättesvårt att bli gravid och de misstänker endometrios på mig. Jag är så otroligt rädd och orolig hela tiden. Om jag bara hade vetat att om fyra månader så kommer det gå. Men det vet jag ju inte. Jag vet att vi alla sitter i samma båt. Men behövde skriva av mig lite. <3

Jag kan förstå att din oro finns utifrån det du beskriver! Det kan inte vara lätt att bära på. Det står säkert i tråden men den är så lång, hur länge har ni försökt? Efter ett år kan man söka och få hjälp att undersöka om det finns några bekymmer eller något man kan göra för att hjälpa till på traven.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Lillajag1990 skrev 2021-07-28 13:18:47 följande:

Detta är vårt första ?planerade? försök. Vi har kört avbrutet under ca sex månader och förra månaden så hade vi fullt ut under ägglossning för att min sambo kände sig redo. Så vet inte helt om förra månaden ?räknas?, men på sett och vis gör den ju det. För ett barn var välkommet!

Jag vet att vi kan få hjälp om ett år <3 det är bara det att för mig har längtan byggts upp under flera år (ville ha barn redan som 15åring, men inte träffat rätt man). Och nu när vi väl börjar så får jag en otrolig oro att det inte ska gå.

Men känns så fint att ni stöttar och att jag kan få skriva av mig här och jag vet att allas längtan är lika stor min/vår längtan efter ett barn är <3

Jag vet också att på ett eller annat sett så kommer vi få barn! Men det är bara känslan också att det kan ta flera år som också gör lite ont i hjärtat också.

Förstår! Spelar egentligen ingen roll vilket försök man är på. Längtan gör ju absolut sitt! Jag hade också tidig längtan efter barn och det tog tid innan jag träffade den rätta också! Jag hoppas du får ditt plus snart :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Lillajag1990 skrev 2021-07-28 22:35:00 följande:

Jag ska tänka att snart är det allas våran tur att få ett plus :) känns skönt att skriva av sig och inte vara ensam.

Ne, du är absolut inte ensam! Men ibland är det skönt att skriva av sig! Man ska inte drunkna i känslorna som ibland lätt kan ta över.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Sheltie skrev 2021-07-29 08:44:36 följande:

Hur är det med alla idag? Vart i processen är ni? :) 

Jag är förväntansfull och väldigt otålig haha! Inväntar äl men är redan igång och ligger ungefär varannan dag i förhoppning om att det ska ta sig denna gången. Enligt app ska jag ha äl på söndag men det har inte stämt tidigare. Men återstår att se :)

Hur går det för dig?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Elli123 skrev 2021-07-29 21:37:56 följande:

Fick missfall i söndags och nu har blödningarna börjat avtagit.. när tror ni att vi kan börja försöka igen? Kan äl komma senare efter missfall? Håller tummarna att det går bättre i augusti! Ingen aning när BIM är nu faktiskt men gissar på slutet på augusti?

Nej, vad tråkigt! Beklagar verkligen :( hoppas att blödningen slutar snart och att ni får chans på ett nytt försök snart igen!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Syren93 skrev 2021-07-30 06:10:11 följande:

Godmorgon! Tog ett test i morse, rsfu och var helt berädd på att det skulle bli negativt. Men så dök det upp ett till sträck, är helt chockad och glad och rädd! Hoppas så att det ska gå vägen nu!!

Har eventuellt BIM idag, eller på måndag.. Bifogar en bild!

Åh! Stort grattis! Tydligt plus anser jag! Hade du några symtom innan du testade dig?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Syren93 skrev 2021-07-30 07:31:52 följande:

Tack! Jag har haft molvärk i magen och ryggen, även lite ömma bröstvårtor :)

Okej, hoppas allt går vägen! :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    QueenS skrev 2021-07-30 13:59:37 följande:

Eftersom jag har noll tålamod blev det ett test idag, men eftermiddagaurin (hållt mig ca 5 timmar). Och jag får ett streck som har en lite rosa nyans. Men det måååste ju vara ett spök! Är ju bara på ÄL +6

Slm långa redan skrivit så är det väldigt tidigt. Men är du säker på att du hade äl just då? Tänker om du haft det tidigare och inte vetat om? För jag tycker också att det är ett andra streck och jag behöver inte anstränga mig för att se det! Eftersom du testar med ett test som inte är tidigt så är det också konstigt att det visar så tidigt. Men prova igen imorgon med morgonurin :) håller tummarna!
Svar på tråden BIM Augusti