Inlägg från: LakritsHallon87 |Visa alla inlägg
  • LakritsHallon87

BIM Augusti

MBTM skrev 2021-08-02 10:39:02 följande:

Kunde inte vänta på era analyser haha. Var tvungen att ta ett digitalt och jag är gravid!!! Så glad och livrädd! Men så svagt plus och bara 1-2 veckor så måste haft äl senare än jag trodde. Nu håller jag tummarna för er andra!

Stort grattis!
  • LakritsHallon87

Grattis till alla som plussat!! Hoppas vi andra i tråden gör det inom kort också:) Jag hade ägglossning förra veckan den 30/7 enligt min app och vi fick till det alla dagar förutom måndagen. Inväntar otåligt BIM som är 13/8, försöker ju inte att tänka på det för mycket men omöjligt och vill bara att tiden ska gå fort. Någon mer som väntat otåligt?

• LakritsHallon87
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-04 23:27:12 följande:

Åh spännande tid framför dig nu! Men jobbig haha! Jag har precis haft äl så inväntar också bim som är den 16/8. Jag har dock ett dop att tänka på i helgen så har lite annat att fokusera på fram tills dess vilket är skönt haha!

Å va härligt med dop och skönt att ha något annat att fokusera på:) ja det är väldigt spännande för oss båda nu då;)! Vi ska iväg på en liten kompisresa nu innan BIM, lördag-torsdag. Så kommer iaf vara lite distraherad och smått fokuserad på annat jag med, vilket är skönt ja:)
  • LakritsHallon87
    muffins88 skrev 2021-08-05 18:09:27 följande:

Jag väntar minst sagt otåligt. Hade också äl i förra veckan och har BIM den ca den 11-12/8, dvs om 6-7 dagar! Vi fick till det alla mina fertila dagar utom en så känns inte som att vi kunde gjort mer. Har ett ultratidigt test liggandes men vågar typ inte testa.. har blivit så himla besviken och ledsen de andra gångerna mensen kommit. Men visst är man otålig. Så himla mycket olika känslor på en och samma gång! Har ändå lyckats hålla mig hyfsat distraherad då vi varit iväg ett par dagar och planerar inför kräftskiva mm. Håller tummarna för oss alla!

Så spännande tid för oss nu då:) men som du säger man vill inte tänka allt för mycket på det. Jag blev också otroligt besviken när jag fått mens de 2 senaste gångerna men hade ju sådan förväntan. Jag ska vänta med att grav-testa till BIM ska inte ta ett testa tidigt test denna gång. Som tur e ska jag iväg på en kompisresa lör-tors så då kommer man va lite distraherad:) Håller också tummarna för oss alla!
  • LakritsHallon87
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-05 10:26:51 följande:

Ja, men verkligen!! Vad skönt, när har du tänkt testa dig? Eller inväntar du bim och ser om ingen mens kommer?

Jag inväntar BIM, har två CB digitala test som väntar på att bli använda. Fick ju mens förra månaden innan jag hann använda dem och då va mensen sen nån dag. När ska du testa dig?:)
  • LakritsHallon87

Grattis till alla som plussat!:) jag håller alla tummar för att vi andra som inväntar BIM också plussar inom kort. Jag har BIM på fredag men börjar verkligen bli otålig på att veta. Tror ni att jag kan testa imorgon redan med ett vanligt digitalt ?hur många veckor?? - CB test?:)

• LakritsHallon87

Jag tog ett test imorse när jag vaknade och det visade att jag inte är gravid:( känns jättetungt och hopplöst för tillfället, funderar på vad det är man gör för fel. Nu får man försöka smälta detta, invänta mens och så småningom ställa om å ladda batterierna inför nästa försök.

• LakritsHallon87
    Nótt skrev 2021-08-12 10:18:17 följande:

Åh vad tråkigt =(

Kör du med något av äl-tester eller temp eller sekret? För att hitta dina fertila dagar menar jag =) 

Ja verkligen:(körde med äl-test CB digital advanced vid vårt förra försök och så detekterades ägglossning men det tog sig inte ändå. Vid detta försök slutade tyvärr hållaren fungera innan jag hann få blinkande gubbe så vi gick bara på min kalender. Vi låg ju hela den veckan som jag skulle få ägglossning enligt P-Tracker kalendern. Undra vad man mer kan göra? Nått tips?? Jag har inte druckit alkohol sen maj och jag har dragit ner på kaffedrickande från 4-5 koppar till 2-3 koppar om dagen. Känns som man gjort allt man kan eller finns det mer man kan göra för att gynna fertiliteten?
  • LakritsHallon87
    Nótt skrev 2021-08-12 10:42:11 följande:

Ja låg ni hela veckan borde ni ju ha prickat in det! Har du barn sedan tidigare?

Jag har läst mkt om sekret, då jag tycker att jag har väldigt väldigt lite, och det kan ha betydelse också! Det kan kräva att man behöver vara rätt så precis då fönstret är mindre om man inte har fertilt sekret som hjälper till. har du kollat det?

Det verkar ju finnas hur mycket som helst man kan göra men jag har uppfattat att det viktigaste är alkohol, koffein, gluten och socker. Äta balanserat och få i sig sina vitaminer. Sen är det ju så, att det ska mycket till för att bli gravid, även om man prickar rätt dag! Har för mig att det är 20% chans att bli gravid även om man ligger rätt i tiden! Och det normala snittet är 1 år =) 

Jag har inte barn sen tidigare och är ju inte så jätteung..klockan tickar o tickar. Det känns som vi har försökt i evigheter men vi började våra försök först i juni. Jag brukar få fertil sekret och har iaf fått det nu i sommar, men innan vi börja försöka har jag inte tänkt så mycket på det vilket man ångrar nu för hade jag fört anteckningar om hur det brukar vara så hade jag ju haft mer koll. Ägglossningstest började vi med i juni och har väl inte direkt funderat så mycket över det innan vi börja försöka mer än att jag sett i P-Tracker när jag väntas ha det o då har vi undvikit att jag skulle bli gravid. Gluten o socker visste jag inte att det kunde påverka, så det får man ju dra ner på. Nu vid förra menscykelns början började jag med Apiforce (Bidrottningsgelé) och ska nog ta det vid denna menscykel jag inväntar också, värt ett till försök med det. Apiforce har jag ju läst ska hjälpa.
  • LakritsHallon87

Hej alla! Grubblar över en sak och nån här kanske kan svara på min fundering?kan det vara så att Apiforce har ändrat på min cykel så att jag haft ägglossning senare än vad jag trott?

• LakritsHallon87
    mamma8212 skrev 2021-08-13 09:59:59 följande:

Kan vara. Jag äter inositol, den har nog gjort att min äl kommer lite tidigare :)

Skulle du rekommendera Inositol?:) tror du att det fungerar bättre än apiforce om man vill främja ägglossningen och cykeln i övrigt. Har du märkt nån effekt av Inositol? Vill ju få kortare cykel och har ju oregelbunden mens som varierar mellan 30-35.
  • LakritsHallon87
    mamma8212 skrev 2021-08-13 11:43:25 följande:

Det är bara andra månaden jag tar dom nu, började förra månaden på första dagen för mens och tar 8 kapslar om dagen. Förra månaden fick jag kortare cykel och äl tidigare, brukar ha mellan 31-34 dagar, förra var 28 dagar :) Och denna cykeln känner jag av äl redan nu, dag 11, så den kommer nog tidigare nu också.

Låter ju toppen! Kanske värt o testa så småningom om inte Apiforce bidrar alls till att korta ner cykeln utan tvärtom gör den längre eller om den inte har någon inverkan alls. Idag har jag ju BIM enligt P-Tracker och det är 30 dagars sen min förra mens första dag. Gången innan denna BIM skilde det 33 dagar på cyklernas början. Tänker att jag äter Apiforce en omgång till iaf:)
  • LakritsHallon87
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-14 08:34:47 följande:

Uppdatering från mig!

Tog ett tidigt test idag, vad jag tror är äl+10, toknegativt. Mensen ska komma på måndag så avvaktar och ser vad som händer :)

Tråkigt med negativt svar, förstår känslan jag fick negativt i torsdags men hade BIM igår o mensen lyser med sin frånvaro så om mensen inte kommer idag så ska jag ta ett test imorn eller på måndag.
  • LakritsHallon87

Hej! En liten uppdatering från mig, fick mens nu i eftermiddag känns supertråkigt fast jag var lite förberedd på det efter det negativa testet i torsdags:(

aja bara till att ladda om batterierna inför nästa månad.

• LakritsHallon87
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-15 20:27:53 följande:

Åh :( jag fick också! Nya tag till nästa månad!

Så tråkigt! Jamen precis, bara till att ladda batterierna och så får vi hoppas att det tar dig för oss i september istället:)!
  • LakritsHallon87
    Anonym (Tredje) skrev 2021-08-15 18:47:43 följande:

Du och jsg fjärde försöket välkommen till septembergruppen 25 % chans varje gång ju så det känns ändå hoppfullt <3

Tacktack, hänger gärna på septembergruppen:) så får vi hålla tummar o tår till att det tar sig nästa månad för oss:)!
Svar på tråden BIM Augusti