Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

BIM Augusti

Fridahello skrev 2021-07-30 16:17:13 följande:

Grattis till er som har blivit gravida!

Jag har en fråga till er som varit gravida förut. Hur tidigt kan man få symtom efter äl? Jag har ömma bröst och haft i ca 2-3 dagar och blir bara värre. Känns lite väl tidigt att få symtom. Kan det finns en chans att det är gravid-symtom?

Men det här ökar ju bara förhoppningar att vi har lyckats den här gången. Jag får hålla ut i någon vecka (några dagar).

Bim 7 aug med äl den 24 juli.

Det där är så olika, jag vet flera som fått symtom väldigt tidigt men allt beror ju på när ägget befruktas och cellerna delar sig och ett embryo bildas. Det brukar ta ungefär 5-6 dagar från det att befruktning sker. Men för vissa går det snabbare, men det är inte vanligt. Men tänker att det är ju en vecka sen ungefär så inte helt orimligt att det kan vara tidiga symtom :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Lillajag1990 skrev 2021-07-30 17:53:31 följande:

Konstiga hugg i ?äggstocken? på höger sida som strålar ner mot fiffi. Aldrig haft tidigare. Hela dagen och nu molvärk i ryggen. Asså detta är så konstigt. Tror mensen är pågång. Men jag har ju upp till 35 dagar cykel. Så vi har legat ungefär varannan var tredje dag, efter den veckan vi låg varje dag som jag trodde jag skulle ha äl. Kan lika gärna haft det senare. Kroppen är bra märklig haha. Vi får se vad som händer. Om mensen inte kommer på söndag så blir det test på måndag igen!

Låter ju lovande! Kan ju absolut vara symtom på graviditet men det kan ju också likväl vara symtom på att mensen är på g. Men jag hoppas på det förstnämnda :) du får uppdatera hur det går!
  • Anonym (Försökmednr2)

Nu tror jag närmare bestämt att min äl är på gång, haft lite smått molande värk under dagen som tilltagit under kvällen och (ursäkta informationen) men flytningarna har ändrat karaktär. Så förhoppningsvis blir det äl kring sön-mån hoppas jag :) tar inga tester så försöker bara lyssna på kroppen så får vi se hur det går!

• Anonym (Försökmednr2)
    Lillajag1990 skrev 2021-07-30 22:18:19 följande:

Jag tror snarare det är mens. Men vi kan hoppas ;)

Okej, jag håller tummarna ändå så får vi se! Om inte annat kommer en ny månad med ny chans :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Lillajag1990 skrev 2021-07-30 22:20:19 följande:

Spännande! Jag ska ta testet nästa månad. Men mer för att se att jag faktiskt har äl och hur mina flytningar är i förhållande till när jag har äl. :) vi kommer annars försöka mysa till det varannan dag efter mens och försöka att inte stressa kring det :)

Okej, jaa jag har använt test tidigare också men valde att köra utan nu så får vi se. Men det låter klokt!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Sheltie skrev 2021-07-31 12:38:00 följande:

Misstänkte att jag hade mens-känningar för några dagar sedan och det visade sig vara rätt... min mens kom imorse, en-två dagar tidig än vad jag hade räknat med... så har denna månad haft en 28 dagars cykel, vilket är bra och tyder väl på att kroppen håller på att rättar till sig efter att ha tagit ut spiralen i maj... och om det är fallet så borde jag hinna med en BIM till i augusti... 

Tråkigt med mensen, men skönt att cykeln kanske är tillbaka som tidigare :) påt igen bara :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    BlueBärry skrev 2021-08-01 06:34:54 följande:

Har gjort ett digitalt grav test idag och det visar negativ bim idag. Konstigt att rfsu tidigt visade positivt i tisdags måste ha varit falsk positiv eller så är det tidig missfall på gång.

Kan ju vara så att det är för tidigt för det digitala. Det borde det inte vara om det är. BIM, men ibland fäster ju ägget senare än man tror. Ta ett vanligt graviditetstest och se? :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    BlueBärry skrev 2021-08-01 08:08:09 följande:

Hoppas det är så. Gjorde vanligt test igår negativ också. Har inga symptom förutom mensvärk som jag har haft i en vecka nu. Det ska vara första mens efter Ma så vet inte exakt när bim är igentligen men tror hade äl nån gång mellan den 18-22. Ja det är bara att vänta och se, ska ta nytt test om några dagar om inte mensen kommer.

Okej, jaa avvakta några dagar och så tar du nytt test. Vad jag förstått så kan det ta olika lång tid innan mensen kommer tillbaka. Så därför kan din bim vara längre fram. Återstår att se :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    MBTM skrev 2021-08-02 10:39:02 följande:

Kunde inte vänta på era analyser haha. Var tvungen att ta ett digitalt och jag är gravid!!! Så glad och livrädd! Men så svagt plus och bara 1-2 veckor så måste haft äl senare än jag trodde. Nu håller jag tummarna för er andra!

Åh, vad kul!! Ännu ett plus! Stort grattis :D
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym4042 skrev 2021-08-03 08:03:34 följande:

Hade inte förväntat mig detta men jag är gravid!! Håller tummarna att detta går vägen, o håller tummarna för er andra nu!

Stort grattis!! Vilken rolig överraskning!
Svar på tråden BIM Augusti