Inlägg från: Lillajag1990 |Visa alla inlägg
  • Lillajag1990

BIM Augusti

Lite ont i magen igår, men inte mycket. Lite illamående. Idag möjligen lite känning i magen men inte mycket.

Kunde inte hålla mig ifrån i att testa i morse och det var negativt. Men är bara äl+8-10 så ännu tidigt. Men känns typ kört nu bara för att allt jag känt är borta. :(

• Lillajag1990
    Sheltie skrev 2021-07-26 11:32:55 följande:

Vilket märke var det på testet du använde? 

Kunde inte heller hålla mig från att testa i morse och såklart var det negativt, lugnar mig dock med att det testet jag använde (RFSU vanliga) har en känslighet för hCG på 25 mlU/ml, så eventuella hCG nivåer i kroppen är för låga för att upptäckas av den typen av test ändå! 

Funderar på om man ska köpa hem test som är känsligare.. åååh vad otålig man är 

Jag testade med babyplan testa tidigt. Är väl 10mlU/ml på dem. Men kan ju vara för att det fortfarande är tidigt. Vet ju inte exakt när jag hade äl.

Varför är det så svårt att hålla sig ifrån att testa!?

Känns dock som det inte gick för oss denna gång. Hade en bra känsla förut men idag är den borta.
  • Lillajag1990
    Sheltie skrev 2021-07-26 17:51:23 följande:

Ja, det kan mycket väl vara att det är för tidigt att testa och det är inte helt kört förens mensen har kommit! Vilket i ditt fall borde vara om 6 dagar och mycket hinner hända på den tiden!!

Ja du har rätt! :) ska försöka hålla mig lugn! Men är så otålig och direkt symtom försvinner så tappar en tron. Tack för pepp <3 nu hoppas vi på många plus i augusti! ;

:)
  • Lillajag1990
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-26 19:27:40 följande:

Äntligen är mensen slut för mig! Nu börjar mysandet inför äl haha! Vi har bestämt för att köra utan äl test och bara ligga när vi känner för det men ändå försöka lite extra nu fram tills förmodad äl. Min app säger att jag borde ha 1/8 men jag har ingen aning. Vi kör på så får vi se helt enkelt!

Hur gör ni andra? Kör ni äk test/tempar eller kör bara på? :)

Har en app där jag skriver när jag har mens så vet ungefär hur långa menscykeln är. Men har oregelbunden sedan förra hösten då jag fick konstiga blödningar utan orsak. Så vi myste under hela ?äl-veckan? och fortsatt varannan, var tredje dag för att vi är sugna :)
  • Lillajag1990
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-26 23:03:25 följande:

Okej, jaa återstår att se hur min cykel fortsätter. Senaste 3 månaderna har den kommit hyfsat regelbundet för mig! Okej, när har du bim? Spännande och se om det ger positivt resultat :))

Har bim runt 1/8. Så spännande men också väldigt jobbig väntan!!!

Ja hoppas det blir positivt. Kul att följa varandra :)
  • Lillajag1990
    BlueBärry skrev 2021-07-27 06:55:07 följande:

Skulle inte testa mig förrän imorgon igentligen men fick halsbränna igår det har jag haft som tidig symptom med andra graviditeter så kunde inte låta bli och tog ett test idag och tycker jag ser ett svag streck.

Åhhh grattis!!! :)

Testade igår. Kunde inte hålla mig. Inget positivt. Men när jag såg testet när jag kom hem ifrån jobbet åtta timmar senare var det ett sträck. Men är ju inte giltigt då. Men kan ju hoppas att det blir något snart! Ska testa mig imorgon igen :)

Har du några fler symtom än halsbränna? :)
  • Lillajag1990

Skulle inte testa mig förrän imorgon igentligen men fick halsbränna igår det har jag haft som tidig symptom med andra graviditeter så kunde inte låta bli och tog ett test idag och tycker jag ser ett svag streck.

Testade igår. Kunde inte hålla mig. Inget positivt. Men när jag såg testet när jag kom hem ifrån jobbet åtta timmar senare var det ett sträck. Men är ju inte giltigt då. Men kan ju hoppas att det blir något snart! Ska testa mig imorgon igen :)

• Lillajag1990

• Lillajag1990
    Sheltie skrev 2021-07-27 07:36:57 följande:

Vaknade idag med svullna och ömma bröst, vilket jag inte hade förra månaden. Kunde dock ibland få just svullna bröst när jag hade spiral men inte förens tidigast två dagar innan mens, BIM är om 5-6 dagar. Har dock aldrig haft ömmande bröst... 

Beställde hem ett testa tidigt graviditetstest igår, så lär nog ta det imorgonbitti om dessa symtom fortsätter.... 

Spännande! Jag testar också imorgon! Uppdatera oss :)
  • Lillajag1990
    BlueBärry skrev 2021-07-27 07:43:17 följande:

Det är rfsu testa tidigt tycker det ser mer tydligt på bilder än i verklighetenFår ont i ländryggen ibland har känt mig yr igår och idag och även så där varm som när man har lite feber.

Med mina tre första graviditeter tog det 5-6 försök trodde det skulle ta längre tid nu när man blivit äldre men det har tat sig på första försöket både när jag fick Ma och nu. Bara det går hela vägen denna gånger man blir ju lite mer nojig.

Håller tummarna för er andra. :) <3

Så glad för din skull!! :)

Hoppas min ländryggssmärta som jag får till och från är en graviditet också!
Svar på tråden BIM Augusti