Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

BIM Augusti

Såg att min bim inte stämmer igen, andra gången jag ändrar nu haha! Dubbelkolla så det stämmer för er andra. Tror någon kopierat en tidigare lista och då blir det snabbt fel. Nu ändrar jag igen!

26/7 prettymoon( 1a försöket) PLUSSAT

1/8 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet) PLUSSAT

1/8 Andrabarnet 28år (3e försöket, andra barnet)

2/8 MBTM, 29 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall) PLUSSAT

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

9/8 Rårakan 36 år (3:e försöket, 1 mf, 3:e barnet)

12/8 muffins88 33 år (5:e försöket, andra barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

13/8 komhemtillmig 34 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Gracemåne 24 år (1:a försöket, 1:a barnet)

16/8 Försökmednr2 30 år (3:e försöket, andra barnet)

18/8 Gabriella33 27år ( första försöket efter ma, första barnet)

19/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

19/8 "4:an" 36 år ( 1:a försöket, fjärde barnet)

19/8 Pörny 36 år (1:a försöket, tredje barnet)

20/8 Längtarefterdig 33 år (6e försöket, 4e barnet)

21/8 Saltkråkan 21 23 år (7:e försöket, 1:a barnet)

21/8 yassie, 24 år (10e försöket, 1a barnet)

26/8 Andrabarnet, 29 år (4e försöket, 2a barnet)

26/8 evelinagra1 22 år (4e försöket, 1:a barnet)

26/8 Fyrklöverns 32 år (2:a försöket, 1:a barnet)

27/8 fjäril97 24år ( 3:e försöket, 1:a barnet )

28/8 estelle30 (3:e försöket, 2a barnet)

29/8 Värphönan (9:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

29/8 Mamman8212 (4e försöket, fjärde barnet)

30/8 salladen (3:e försöket efter mf, 1a barnet)

30/8 Tefat (1:a försöket, första barnet)

30/8 Fridahello 25 år (4e försöker, första barnet)

31/8 Sheltie (2:a försöket, 1:a barnet)

31/8 BlueBärry (2:a försöket, 1MA, tredje barnet)

31/8 Tussilago86 (1:a försöket, tredje barnet).

31/8 Jossfe92 (1:a försöket, 1:a barnet)

31/8 Sararebecca (1:a försöket, 2:a barnet)

• Anonym (Försökmednr2)
    KSRG8887 skrev 2021-08-09 15:59:26 följande:

Äntligen positivt på ÄL-tester, nu hoppas jag det verkligen är vår tur efter 15 månader! Får se om ägglossningen bekräftas av temperaturen om några dagar så jag vet när jag bör ha BIM.

Åh vad härligt!! Hoppas hoppas för er skull att det är er tur nu!!
  • Anonym (Försökmednr2)

Jag frågade här för ett tag sen om vaccination dos 2 ifall man misstänker att man är gravid. Nu har jag pratat med 1177 och barnmorska. Det som dom sa till mig är att nu idag har dom fått information om att är man gravid ska man INTE ta dos 2 innan v 12. Utan avboka och träffa läkare som får göra en bedömning. Man behöver ett intyg då för att få ta vaccinationen.

I mitt fall vet jag ju inte än om jag är gravid så då sa dom att det går ju alltid att avboka och sedan gå på drop in tid/boka ny tid när man vet om man är gravid eller inte. Men att det är bra att få till så snabbt som möjligt så det inte tar för lång tid emellan doserna. Tänkte att jag ville dela med mig till er som också försöker om ni är i samma sits som jag :)

• Anonym (Försökmednr2)
    Yassie skrev 2021-08-10 12:48:39 följande:

Hej fina ni!!

Är så förvirrad just nu, enligt appen FLO och menstracker så borde jag haft ÄL den 6e. Alltså 4 dagar sedan. Men idag så fick jag nog för första gången fertilt sekret (iallafall första gången på alla dessa 10 månader som jag faktiskt uppfattat mitt sekret och nu insett att detta är nog verkligen äl-sekret.. är det möjligt att ägglossningen varit felberäknad från början? Har en regelbunden cykel på 27 dagar o har haft det i flera år så länge jag kan minnas. Ingen större förändring på min mens från att den började för många år sedan. Har aldrig använt preventivmedel förutom en 6månadrrs period i högstadiet då jag testade om det var något för mig men det var det inte. Efter det har jag varit oskyddad hela livet och tycker det är konstigt om min ägglossning inte skulle vara uträknad redan nu? Har aldrig fått positivt på äl-tester någonsin och har tagit hundratals och testat i olika perioder i mina cyklar för att försöka få ett plus men icke!!!! Hjälp mig, kan detta vara varför det aldrig tar sig för oss? Är förtvivlad och frustrerad?. Nästan så att jag inte orkar bry mig om att skaffa barn längre för att det är en sån jobbig resa att gå igenom, speciellt när man börjar närma sig det berömda året och snart dags att försöka med hjälp?. Vill bara det ska ta sig utan att behöva gå igenom medicinska processer och hjälp? ville nog mest skriva av mig, men om någon läst såhär långt och har något form av svar så får ni gärna dela med er <3

Hej och välkommen!

Det är svårt att lita på appar som bara räknar utefter när du haft mens. Om du inte tagit temp och den räknar ut när du haft äl. Sen är det inte alla som har äl varje månad och det varierar jättemycket om man känner av eller inte. Innan jag fick barn så kände jag aldrig av äl och hade aldrig något märkbart sekret kring äl. Men nu efter jag fått barn är det väldigt tydligt.

Sen finns det dom med en kort lutealfas, alltså en kortare period mellan äl och mens. Vilket betyder att man ägglossar mkt senare än vad man normalt brukar göra (mellan ca cykeldag 14-16) det kan mycket väl vara så att du har äl nu! Låter inte konstigt! När är bim?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Gracemåne skrev 2021-08-10 12:56:41 följande:

Jag har BIM den 13/8 och tog ett clearblue early test idag och detta är svaret! Det är positivt!

Wow vilket tydligt plus!! Stort grattis! När hade du äl?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Yassie skrev 2021-08-10 17:53:22 följande:

Ja att lita fullt på appar ska man nog inte göra, men eftersom jag varit så regelbunden och aldrig (oavsett tid i cykeln) har fått ett positivt äl-test, dock så vet jag att jag har haft äl då jag varit mycket på gym och dom har kunnat se att jag faktiskt har ägglossning, dock aldrig utslag på tester. Så det är ju skönt, sen att det kan hoppa över o så det vet jag. Får dock typiska äl-värkar när det enligt appen ska vara det, men nu såhär? blir bara så förvirrad och stressad och ledsen efter alla försök! Hoppas det tar sig men har nästan börjat acceptera att det får ta sin tid o inte försöka tänka på det dagligen. Inte bra o stressa heller såklart. Har läst på om menscyklar och alla faser o vad som sker i kroppen osv väldigt många månader nu så kan ju vara som du säger att appen räknar fel och att antingen är den sen denna månad eller varje och att lutealfasen är kortare. Brukar ha (enligt appar) mens 15e dagen efter ägglossning så kan stämma. Får testa att ligga några dagar efter äl och runt dom dagarna också, kanske blir något.. hoppas!! Och hoppas lika mycket att alla som önskar ett plus får det snarast <3 tack för ditt svar

Förstår att du blir förvirrad! Håller tummarna att ni får ert plus snart :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Pörny skrev 2021-08-11 11:27:52 följande:

Hur går det för er som börjar närma sig BIM? Har ni symtom? Jag har 9 dagar kvar till mens och har en skum känsla i kroppen och molvärk i livmoder. Kan vara överanalysering. Hoppas det är nått där :)

Jag har BIM på måndag och känner väl av lite smått.. Men kan också vara symtom på att mensen snart kommer. Men det som står ut är väl tröttheten jag har, men kan också vara för att i helgen hade vi dop för min son och det var mycket planering och förberedelser i över en vecka och väääldigt lite sömn! Sen har jag haft lite illamående idag och känt av att det stramar i livmodern då och då. Men det kan som sagt vara inför mensen. Håller tummarna för oss :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Nótt skrev 2021-08-11 12:19:45 följande:

Nu fick jag positivt på mitt äl-test! Så nu ska det liggas :D

Har dock fortfarande inga fertila flytningar :/ Brukar ha svårt att upptäcka det.. men det gör mig lite orolig!

Härligt! Kör så det ryker haha! Var inte orolig, det där är så olika för alla!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Pörny skrev 2021-08-11 17:34:15 följande:

Ja det är väl lite det som är det värsta med att man känner efter, allt kan vara symtom på att mensen kommer som en klocka :/ håller alla tummar jag har för oss :)

Ja, jag håller med dig! Försöker ändå att inte känna efter så mycket och analysera möjliga symtom på graviditet men det är svårt då min sambo hela tiden säger, jag tror du är gravid, du är mycket tröttare än vanligt osv osv. På lördag ska jag iaf ta ett tidigt test så får vi se :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    LakritsHallon87 skrev 2021-08-11 18:29:06 följande:

Grattis till alla som plussat!:) jag håller alla tummar för att vi andra som inväntar BIM också plussar inom kort. Jag har BIM på fredag men börjar verkligen bli otålig på att veta. Tror ni att jag kan testa imorgon redan med ett vanligt digitalt ?hur många veckor?? - CB test?:)

Det tror jag absolut du kan, många som plussar innan BIM tar digitalt med v och det har gett utslag :)
Svar på tråden BIM Augusti