Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

BIM Augusti

Nótt skrev 2021-08-11 22:03:52 följande:

Tack! Läser så olika om det där..

sen råkade vi köra med glidmedel ikväll av gammal vana typ (har väldigt sköra slemhinnor pga mkt svamp innan) så nu känns det som att vi sabbade detta ligger.. :( läst massa om att glidmedel dödar spermierna..

Typiskt! Men det är inte helt kört! Kör på imorgon igen. Ägget släpper ju inom 48 h så än kan det finnas tid imorgon. Sen när ägget släppt finns det ytterligare 24h för ägget att bli befruktat. Sen om ni behöver glidmedel, så tror jag det finns ett glidmedel som är bra när man försöker bli gravid. Som alltså INTE tar död på spermierna.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Pörny skrev 2021-08-12 06:50:10 följande:

Min man är lite likadan, han är så säker på sig själv och sina simmare, jag däremot är inte lika säker på att det går så fort den här gången.

Åh håller tummarna för ett plus på lördag :)

Hahaha! Ja dom kan vara väldigt självsäkra! Men det är ju så mycket som spelar in! Håller tummarna för oss båda :))
  • Anonym (Försökmednr2)
    Nótt skrev 2021-08-12 09:19:36 följande:

Tack! Tveksamt om vi får till det ikväll men vi får se!

Såg en undersökning på youtube som var skrämmande! Där testar de även de glidmedel som ska främja fertilitet, visade sig att alla spermier dog av det :O 

Okej, hade jag ingen aning om!
  • Anonym (Försökmednr2)
    z anonym z skrev 2021-08-12 17:06:18 följande:

Testade för skojs skull nu med ett äl test (äl tror jag var 5 eller 6 aug) som visar mycket starkare än vad det gjorde när jag testade inför äl. Fick aldrig positivt så utan vet att jag haft äl iom att jag tempar varje morgon. Vad tror ni? Kan det betyda att mensen är på g eller kan det innebära graviditet ?

Det kan vara graviditet men det kan också vara sen äl om du aldrig fick fullt utslag! Hände mig en gång att jag fick mer än en vecka senare! Men säkraste sättet är ju att ta ett gravtest. När har du bim? :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    z anonym z skrev 2021-08-12 18:59:44 följande:

Tänkte också att det kanske kunde vara sen äl men min temp är högre än normalt och har varit det sen 6 augusti. Men ska nog fortsätta ta resten och se om det är så att det kommer en ägglossning :) bim 22 augusti

Okej, ja men ta ett graviditetstest! Du kanske är gravid :)

Håller tummarna!!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    z anonym z skrev 2021-08-13 09:20:47 följande:

Hoppas! :D men vill nog vänta till närmare bf om en vecka så slipper jag ett negativt svar i onödan om det visar sig positivt om en vecka :)

Okej, ja det kan jag förstå! Får hoppas du får ett plus!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Pörny skrev 2021-08-14 08:06:32 följande:

Hur går det för alla? Jag tog ett testa tidigt imorse BIM -5. Men alltså inte ens ett spökstreck så blankt att det skrek åt mig?. Inte kört än men tror verkligen inte det lyckades denna månad.

Jag tog också ett tidigt test idag på äl+10, men det var också tokblankt. Nu väntar jag till BIM alt någon dag efter och ser om mensen kommer annars tar jag nytt test. Min känsla säger nu också att det inte tog sig..
  • Anonym (Försökmednr2)

Uppdatering från mig!

Tog ett tidigt test idag, vad jag tror är äl+10, toknegativt. Mensen ska komma på måndag så avvaktar och ser vad som händer :)

• Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (4:an) skrev 2021-08-14 09:27:13 följande:

Tog ett testa tidigt test i morse som också var tokblankt. Bim på onsdag eller torsdag. Så det känns ganska kört. Nu tar jag inget mer test förrän nästa lördag om inte mensen kommer.

Snacka om att man kan inbilla sig symtom alltså... :(

Känner så med dig just nu!! Var samma för mig idag och jag har bim på måndag.. Känns totalt kört! Jag kände ju också lite symtom och sambon var helt övertygad om att jag va gravid! Känns sådär :( även om vi bara haft tre försök så har vi egentligen försökt sen december men då hade jag inte fått tillbaka min mens än efter förlossningen. Blir typ orolig att det inte funkar som det ska :/
  • Anonym (Försökmednr2)
    LakritsHallon87 skrev 2021-08-14 10:18:03 följande:

Tråkigt med negativt svar, förstår känslan jag fick negativt i torsdags men hade BIM igår o mensen lyser med sin frånvaro så om mensen inte kommer idag så ska jag ta ett test imorn eller på måndag.

Åh :/ jaa det är inge kul! Men men! Spännande! Håller tummarna för dig! Jag ska också ta ett test på måndag om jag inte fått mens då vill säga!
  • Anonym (Försökmednr2)
    LakritsHallon87 skrev 2021-08-15 18:33:04 följande:

Hej! En liten uppdatering från mig, fick mens nu i eftermiddag känns supertråkigt fast jag var lite förberedd på det efter det negativa testet i torsdags:(

aja bara till att ladda om batterierna inför nästa månad.

Åh :( jag fick också! Nya tag till nästa månad!
  • Anonym (Försökmednr2)

Behövde inte vänta tills min bim imorgon. Mensen bestämde sig för att komma här på kvällen! Blev inga denna gången heller.. Bara att ladda om!

Svar på tråden BIM Augusti