• längtan8282

    Förslag på flicknamn

    Hej

    Har nyss fått reda på via Nipt test att vi kommer få en flicka. Vi är jätteglada och nu går tankarna kring eventuellt flicknamn.

    Bomba mig gärna med förslag

  • Svar på tråden Förslag på flicknamn
  • Kusinen

    Namn som jag tycker om är : Eira, Viva, Solveig, Eivor, Maj, Viola, Hermine, Sonja, Elvira, Miranda, Mirjam, Mona, Aino, Isadora, Esmeralda, Rosalie, Samira,

  • Embla twopointoh
    längtan8282 skrev 2021-07-09 20:38:31 följande:

    Hej

    Har nyss fått reda på via Nipt test att vi kommer få en flicka. Vi är jätteglada och nu går tankarna kring eventuellt flicknamn.

    Bomba mig gärna med förslag


    Vad gillar du för typ av namn? Klassiska som Maria eller Sofia? Fornnordiska som Ingrid eller Sigrid? Ståtliga såsom Alexandra eller Viktoria? Populära eller mer ovanliga? Ett internationellt gångbart eller typiskt svenskt (eller annan nationalitet)?

    En bra utgångspunkt är att kolla upp topplistan på de vanligaste namnen på nyfödda. Där kan man få en uppfattning av man man gillar och ogillar.
  • Ebo88
    längtan8282 skrev 2021-07-10 12:00:04 följande:

    Syskonet sen innan heter William..glömde skriva det..så nåt fint som passar till det


    Saga. Julia. Ellen. Stella. Olivia. Livia. Ester. Lily. Chloe. Cleo. Elin. Sally. Melissa.
  • trollhona
    längtan8282 skrev 2021-07-10 12:00:04 följande:

    Syskonet sen innan heter William..glömde skriva det..så nåt fint som passar till det


    Grattis till flickan, tänker att mycket passar med William, här är ett axplock av allt från ovanliga till mer internationellt vanliga namn:

    Sabine
    Signe
    Gabriella
    Marina
    Amalia
    Marianne
    Otilia
    Louise
    Olivia
    Svea
    Elvy
    Irma
    Covina
    Aniara
    Agnethe
    Lexinore
    Arienne
    Amelia
    Cornelia
    Marie
    Josephine
    Leonore
  • Kusinen
    längtan8282 skrev 2021-07-10 12:00:04 följande:

    Syskonet sen innan heter William..glömde skriva det..så nåt fint som passar till det


    Filippa, Marianne, Alba, Maud, Esme, Amelia, Elsie, Evie, Lottie, Ella, Iris, Beatrice, Elisabeth, Louisa, Thedora, Ester, Amanda, Miranda, Alice,
  • fluu

    Något annat enkelt och internationellt:

    Alicia, Nora , Lily, Olivia, Stella, Bianca, Clara , Filippa, Isabelle, Amelia, Ella.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Embla twopointoh
    längtan8282 skrev 2021-07-10 12:00:04 följande:

    Syskonet sen innan heter William..glömde skriva det..så nåt fint som passar till det


    Alice
    Edith
    Leah
    Nora
    Esther

  • Hemligafiler

    Cordelia, Olivia, Alexia, Lilly, Pauline, Izabelle, Lovelia, Judith, Keira, Aurelia, Eleonore, Elvina, Leonore, Estelle, Stella, Leandra , Eira, Lovina/Lovine, Linnea, Sophie, Elise, Nova

  • Syrene

    Tycker William passar med M namn som Matilda, Millie, Miriam, Marielle.

    Lite gott och blandat förslag ????

    Amanda, Amelia, Emmeline, Olivia, Lilian, Isabelle, Leonora, Elisa, Sofia, Hanna, Josefine, Kornelia, Isolde, Alexia, Esther.

Svar på tråden Förslag på flicknamn