Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Män som tror att kvinnan är intresserad

På jobbet är det några kvinnor som jag tror kollat in mig. Det är sannolikt att jag mest inbillar mig. Män överskattar ofta sin egen attraktionskraft och har svårt att läsa av kvinnors signaler.
    Jag vet inget om kvinnor, har jag läst här på FL.
    En kvinna på jobbet frågade om jag bor i stan. Då tänkte jag att hon kanske fiskade efter information, för att hon är nyfiken.
    Men det är nog bara jag som inbillar mig.
    Vanligt att män... blablablablablablablablablablabla...

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Å) skrev 2022-08-19 12:14:53 följande:
    Eller så var det bara vanligt small talk. Jag får ofta frågor om ifall jag bor i stan, har jag barn, vad har jag för hobbies, tränar jag osv. Ställer samma frågor själv på fikaraster. Hade nog behövt mer för att tro att någon var intresserad utöver kollegialt fikaprat.
    Ja, förmodligen. Fast vi är inte kollegor och har inte fikaraster tillsammans.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Å) skrev 2022-08-19 12:18:58 följande:
    Ok, så hur kom det sig att ni pratade då? Var det nån som jag aldrig brukar prata med som kom fram till mig och frågade så hade jag kanske trott annat. Beroende på situationen förstås, lite strange att bara fråga nån var de bor sådär.
    Vi ses ofta på jobbet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-19 12:11:54 följande:

På jobbet är det några kvinnor som jag tror kollat in mig. Det är sannolikt att jag mest inbillar mig. Män överskattar ofta sin egen attraktionskraft och har svårt att läsa av kvinnors signaler.
    Jag vet inget om kvinnor, har jag läst här på FL.

Många här har också skrivit att jag (och andra män) inbillar sig sånt här. Kvinnor är så trötta på män som direkt tror nåt så fort hon är trevlig mot honom.
    Det är direkt obehagligt för kvinnor.
    Kvinnor är på jobbet för att jobba, inget annat.
    Flirtande och sånt tar man utanför jobbet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-20 07:08:54 följande:
    Många här har också skrivit att jag (och andra män) inbillar sig sånt här. Kvinnor är så trötta på män som direkt tror nåt så fort hon är trevlig mot honom.
    Det är direkt obehagligt för kvinnor.
    Kvinnor är på jobbet för att jobba, inget annat.
    Flirtande och sånt tar man utanför jobbet.
    Men det finns undantag har jag sett. Det var en tråd nyligen, där mannen faktiskt blev uppmuntrad att försöka med sin kvinnliga kollega.
    Jag blev väldigt förvånad när jag läste den tråden. För dom flesta andra liknande trådar jag har läst (även på utländska forum), där avråds män från att ta såna initiativ med kvinnor på jobbet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Andrea) skrev 2022-08-20 07:18:15 följande:
    Andra gånger när du har skrivit om dina intresserade kvinnor har det sedan framkommit att de jobbat i receptionen/kafeterian, dvs ställen där de i sin profession ska vara trevliga och småprata, är det så den här gången med? Om inte kanske hon faktiskt är intresserad av att veta mer om dig! Ställde du några motfrågor?
    Då blandar du ihop mig med nån annan. Dom jag skrivit om jobbade inte reception/cafeteria.

Om du menar hon som frågade om jag bor i stan, så frågade jag inte nåt om henne, nej.
    Jag har lärt mig att som man så ska man ligga lågt, och inte några initiativ med kvinnor på jobbet.
Svar på tråden Män som tror att kvinnan är intresserad