Vad är grejen med dessa låtsasförlovningar?
Har sett det här fenomenet poppa upp i ett flertal trådar. Att om man inte vill gifta sig, så "kan man ju ändå förlova sig". Men vad är poängen med det? Jag är genuint nyfiken. Att förlova sig är ju bara ett förstadie till giftemål. Man har bestämt sig för att gifta sig, så därför förlovar man sig (oftast) och sedan gifter man sig. Men vissa verkar använda det som att visa att ens förhållande är "mer seriöst" men det är ju enbart för att förlovning = att man ska gifta sig och gifter man sig betyder det att ens förhållande är väldigt seriöst. Att bara förlova sig, fastän man aldrig tänkt gifta sig betyder ju ingenting. Är ju som att sätta sig i ett väntrum utan att ha en reserverad tid eller ens vilja gå in. Det blir ju så larvigt.
Jag förstår till 100% att vissa inte vill gifta sig. Fullt förståeligt att giftemål inte är för alla. Men varför vill vissa då låtsas att de ska gifta sig? För att man vill sätta en ring på fingret?
Jag är faktiskt nyfiken på varför någon skulle kunna tänka sig att låtsasförlova sig. Seriöst, varför skulle man göra det? Är nyfiken på lite djupare svar än "det är en fin grej", för någon riktigt anledning måste man ju ha.