Hur mycket i veckopengar?
Våra barn är elva och får 900 kr i månaden. De har egna bankkort och Swish.
Våra barn är elva och får 900 kr i månaden. De har egna bankkort och Swish.
Bra betalt i eran familj ser det ut som, blir det mycket skräpmat för pengarna?
Du menar 900 kr/var? Eller ihop?
Bara av ren nyfikenhet, vad ska dom pengarna räcka till?
Har tre barn.
Pojke 13 år: 1250kr i månadspeng.
Flicka 12 år: 1250 kr i månadspeng.
Pojke 8 år: 400 kr i månadspeng.
Nej dom flesta går förmodligen på högstadiet som äter lunch ute men det är ju ändå något man funderar över, eller jag iaf. Det är ju inte direkt lätt att avgöra om någon är 11,12, 13 och tjejer är ju ofta större/ser äldre ut än grabbarna i den åldern.
Jag har ju egna barn med kompisar och vet ju vad dom kommer hem med från Ica etc. så helt lösa antaganden är det ju inte. Jag är bara nyfiken och att en 11-åring har så hög månadspeng är enligt min erfarenhet rätt ovanligt, så klart man kan fråga vad dom gör med pengarna?
Det är alltså maxtaket du har råd med, annars så skulle dom få mer då med det resonemanget?
Då har du alltså en tanke med summan, och inte bara för att du har råd med det som du skrev
Nä det skulle jag inte säga, däremot roas jag till viss del att vara obstinat när jag har tråkigt.
När jag skaffade fl var jag student men det är någonstans 11-12 år sedan. Men när jag skrev inlägg #39 jobbade jag inte då klockan var 06:12 och jag knegar kontorstider, satt förmodligen på muggen.
Du hänger ju här själv, har du inget att göra?