Hur mycket i veckopengar?
Våra barn är elva och får 900 kr i månaden. De har egna bankkort och Swish.
Våra barn är elva och får 900 kr i månaden. De har egna bankkort och Swish.
Varför skulle de betala för skräpmat?
Varför utgår du ifrån att de just skulle köpa skräpmat för att de har tillgång till pengar? Enbart tillgång till pengar avgör väl varken möjligheten eller viljan att äta skräpmat, konstigt antagande tycker jag.
Ser du verkligen många 11-åringar som äter ute istället för lunchen i skolan? Det undrar jag verkligen över. Mina barn har inte fått lämna skolområdet under skoltid fram till högstadiet. Från högstadiet har de kunnat lämna skolområdet, men de har ändå inte kunnat äta skräpmat till lunch då det inte finns såna restauranger i skolans närområde.
Vilka ungar är det du ser som äter denna skräpmat? Och ser du samma barn så att du kan dra slutsatsen att var och en av dem ofta äter lunch ute istället för på skolan?
Jo, det är ju lösa antaganden om 11-åringarna som beskrevs i tråden, och 11-åringar i allmänhet även om du tror dig ha belägg för 11-åringarn genom dina egna barn och deras vänner (!).
Och antagandet att en 11-åring äter mycket skräpmat BARA för att den har hög månadspeng är ju verkligen bara taget ur luften.
Ojdå, blev det jobbigt nu, inga mer svar och antaganden?
Jag varken tog illa upp eller blev kränkt. Jag synade ditt inlägg och det hade du tydligen svårt att hantera.
Mina barn har inte en affär i närheten och åker skolbuss hem. Vi bor strax utanför en stad på landet.
De får den summan för att jag har råd med det.
Jag skulle kunna ge mina barn 15 000 i månaden om jag ville, men det är inte rimligt.
Du är verkligen en person som överanalyserar. Inte alla har råd. Därav den meningen.
Har du inget att göra?
Jobbar du eller är du studerande med tanke på ditt alias?
Inte lika mycket som du! Du finns ju lite överallt.
Jodå. Jag har precis kollat att fabriken rullar på som det ska. Men nu ska jag sova. God natt!