• Tulpa

Oxbackskliniken???

Hej!

Jag hittar inte min gamla tråd så jag startar en ny. Var idag till min gynekolog och hon ska nu remittera mig till Oxbackskliniken i S-tälje. Lite mer frågor, vem är bäst av läkarna? Hur lång väntetid är det dit? Vad görs första gången man kommer? Mer saker jag bör veta? Jättetacksam om ni vill svara!

• Svar på tråden Oxbackskliniken???
  • jossan01

Hej telian, jag går hos dr george evaldson, jag tycker att han är helt underbar! på första besöket får du genomgå VUL och samtal och så blir du tillbedd att lämna blodprover. dom har ingen väntetid så ring dit på måndag så ska du se att du får en tid senast nästa vecka! Som sagt jag lovar att du blir inte besviken! kram på dig och lycka till! //jossan

• Tovsippan

Jag går också på Oxbackskliniken för George Evaldsson och känner mig väldigt nöjd. Har faktiskt bara hört bra saker om deras läkare över huvudtaget. Jag känner stort förtroende för min läkare. Negativt är möjligen att han är otroligt långsam vid tangentbordet, men det kan jag verkligen leva med Kan nog tänka mig att gå kvar på deras mödravård när jag så småningom har kommit så långt. Detta trots att jag inte bor i Södertälje.

Lycka till!

• jenny73

Georg är en superkompetent gyn! Han är både trevlig och inger med ens trygghet. Jag har haft honom som gyn länge och när jag och min man försökt bli gravida har han varit ett stort stöd. Vi gick igenom ett ma och G var den som hjälpte oss igenom det.
    Han har gedigen erfarenhet och varit ansvarig för kk på HS i massor av år. Han kan och har sett det mesta inom "branschen".
    Har även träffat andra gyn på Oxbackskl. och är egentligen lika nöjd med dem. De har ingen kvinnlig gyn där.
    Men Georg är verkligen favvogyn!

Då jag gått på Oxbackskliniken länge så hade de rätt bra koll på mig redan.
     Men jag tror att det blir samtal om hur dina cyklar ser ut, äl-sympt, gynundersökning med vul. Därefter kanske de kollar upp hur din äl fungerar med blodprov.
    Innan Pergo-utskrift vill de ha spermaprov samt en äggledarröntgen. Mannen kommer tidigt in i undersökningen för att fastställa kvalitén på simmarna.

• jenny73

Kan tillägga att nu går jag hos bm där och är lika nöjd med henne. Inte heller jag bor i Södertälje, men det är helt klart värt att åka en bit.

• Nasu

Hej! Jag har går på Oxbackskliniken. Min gyn heter Gunnar Möllerström,han är jättebra. Har även träffat Evaldsson han var bra han med! Gick även på deras mvc under grav. så nöjd! Kan verkligen rekommendera dem!

• Fiaflopp

GUNNAR MÖLLERSTRÖM är aldeles underbar och han vet det mesta inom ivf och infertilitet!!

• Fiaflopp

JAg rekomenderade min moster till Gunnar och hon grät av lycka då hon kom därifrån för att han var så bra på alla sätt...

• Elin med Wilma och Alva

Jag går också hos Gunnar och jag tycker också att han är kanon!  

Har varit hos Per Edlund också, och han är också bra. Däremot gillar jag personligen inte Anders Lagrelius, som jag var hos första gången jag var på Oxbackskliniken för några år sedan. Han var lite dryg. Men det är ju bara min åsikt, han är säkert en duktig läkare han också.

Men av de tre jag har varit hos så gillar jag absolut Gunnar bäst.

Elin, väntar första barnet - bf 9/10
  • Fiaflopp

Elin80:Exakt samma åsikt...om båda läkarna!

• MAGU

Hej Hallå! Jag går på oxbackskliniken hos G. Evaldson och är så nöjd som man kan bli!! Som någon nämde så känner man sig trygg och man glömmer bort det obehagliga man ibland kan känna när man går till en gynekolog! Sen så nämde någon att han är lite långsam vid tagentbordet och det måste jag hålla med om men han skrattar ju själv åt det, dessutom så har hanju tid då att vara nogrann! 
    Jag har även varit hos Anders Lagrelius två ggr men honom tycker jag INTE om!!! Min brors tjej går även hos honom ocg hon är inte helelr nöjd, tyvärr! Däremot så har jag träffat Möllerström och han verkar mycket "mjuk och fin". Men, George slår nog honom med!

Jenny: Vilken BM går du hos? Jag går hos Kicki och tycker även hon är underbar.

Summan av kardemumman är alltså bara gott om Oxbackskliniken och jag kan rekommendera den varmt!

• SaraSofia

Jag och min man gick hos Anders Lagrelius när vi påbörjade vår utredning. Vi har inget negativt att säga om honom. Han är trevlig och kunnig och bra!!
    Går nu, ett år senare, på deras mödravård. Kanonbra ställe!!

Första gången får du lite frågor om hur länge ni försökt, hur lång cykel du har. Sen görs ett VUL för att kolla om allt ser okej ut. Anders misstänkte direkt att jag hade problem med ägglossningen men ville inte att jag skulle äta hormoner förrän min make testat sig. Så han fick åka och lämna spermaprov innan jag fick Pergo utskriven. Kändes bra att slippa käka hormoner innan vi visste att min make var okej!

Lycka till!!

/Sara
    PS kolla gärna i min dagbok, där står om mitt första besök på Oxbacks!! Ds

• jenny73

Magu: Jag går hos Lena. Gillar henne mycket, vår kemi funkar kanon! Alltid skönt att få komma till hennefrån mitt stressiga jobb..hon har alltid tända ljus, mysig musik och TID för frågor i lugn och ro.

• Elin med Wilma och Alva

jenny73, skönt att höra att Lena är bra! Jag ska också få gå hos henne och har min inskrivning 7 april.

Elin, väntar första barnet - bf 9/10
  • jenny73

Elin80: Massor av lycka till med din grav! Lena är lugn och erfaren, återkommer alltid snabbt om man inte hinner nå henne på telefontiden. Sen är det skönt att få vara kvar på den klinik där man känner sig hemma, det går snabbt att få göra ett ul/vul om det behövs istället för att behöva åka till ett sjukhus. Det som är lite synd är att de inte kan erbjuda föräldragrupper. Vi har gått på HS föreläsning som är varannan onsdag (kostnadsfritt, kom i gooood tid - mycket folk!) +  en profylaxkurs för Anna Wilsby.

• Tulpa

Tack för alla svar! Tror nog att jag vill komma till George, de flesta tycker han verkar bäst...Hmmm undrar om det blir samma upplägg för mig som för er, jag har ju nämligen varit gravid 2 ggr varav en graviditet = 1 barn som fyller 5 år. Dessutom gick vi på utredning innan jag blev gravid första gången på KS och då gjordes spermaprov som var utmärkt, dessutom så har jag redan ätit Pergo och får inte ägglossning av det..., så frågan är hur blir det för oss....vi har ju kommit ett steg längre, någon annan som kommit ett steg längre?

• ProPPens

Hej!

Jag går hos Anders och tycker han är jättebra. Har inte varit hos någon av dom andra så jag kan inte säga nått om dom. Men jag känner oerhört förtroende för Anders att han gör det som är bäst för oss!!! Tycker inte att han är svår att får svar av, han ger raka svar även på mina ibland något "korkade" frågor!!!

Jag SKA bli mamma snart!!!
  • Tulpa

Hej!

Nu har jag fått tid till Oxbackskliniken och jag skulle få träffa dr Gunnar Möllerström, jättebra! Men jag har en fråga till er, vilka sorts undersökningar kan de hjälpa till med? IVF gör de väl inte antar jag eller? Utan pergo och sprutor ev? Insemination? Snälla snälla svara!

• ProPPens

Dom kan göra endel saker. Pergo sprutor osv självklart. Insemination ja, men man får åka till Huddinge för att få sperman preparerad. Vi ska göra första ostim försök på mån/tis! Sen kan man även använda dom som hemortsläkare vid privat ivf. T.ex. Linne kliniken i Uppsala använder sig av dom. Dom har ju VUL och UL så klart. Man kan ju ha dom som mödravård sedan när man lyckats!!

Jag SKA bli mamma snart!!!
Svar på tråden Oxbackskliniken???