Inlägg från: Shiba56 |Visa alla inlägg
  • Shiba56

Är invandringen en belastning?

Aftonbladet idag: "Muslimska skolan krävs på nära fyra miljoner för fusk. 35-40 barn var inskrivna utan att ha rätt till det. Nyligen avslöjades att skolchefen och stiftelsens ordförande hållit en predikan om jihahd i Växjös moské. Budskapet var att barn skulle lära sig mer om jihad i skolan. Skolinspektionen beslöt därefter att skolchefen skulle avsättas med motivationen att predikan uppmanade till väpnad kamp".

De fick komma hit till Sverige, och som tack fuskar de med flera miljoner. Men invandrare är ju överrepresenterade när det gäller bidragsfusk. Så invandringen är en belastning.

• Shiba56

En 16-åring är misstänkt för ett trippelmord, det är det nya Sverige efter massinvandringen. Och idag har det skett ännu en skjutning.

Såg det ut så här i Sverige när det var svenskt? Mördade tonåringar med automatvapen? De gick i skolan för att sedan få ett jobb. Vad är det för IQ-befriade individer som går fritt på våra gator? Reinfeldt ansåg ju att vi skulle "öppna våra hjärtan" och nu är Sverige det mest kriminella landet i Nordeuropa. Om man inte anser att invandringen är en belastning så har man ingen aning om vad som nu händer i Sverige.

• Shiba56

Hur skulle vi kunna vara så lyckliga om Sverige numera är det mest kriminella landet i Nordeuropa? Innan dess var vi lyckliga då Sverige låg i topp som det mest säkra och trygga landet i världen. Då behövde vi inte var och varannan dag läsa om skjutningar, mord och sprängningar.

• Shiba56

Idag har det skett ännu en sprängning i Ryd i Linköping som är ett problemområde. 

• Shiba56

Det är inte fråga om rasism, utan man är ledsen och besviken på hur det nu ser ut i Sverige. Så fort man sätter på TV:n så dröjer det inte länge förrän de pratar om nya mord. Och det är samma sak med tidningarna. Det händer något hela tiden. Vad har hänt med Sverige? 

• Shiba56
    KillBill skrev 2025-05-09 21:20:27 följande:
    Ja men frågan är varför du bara bryr dig om brott som utförs av invandrare? Ta bara det bestialiska mordet  på en kvinna och mordförsöket på ytterligare en kvinna utanför Västerås i morse. Mördaren hade ett klassiskt svenskt mansnamn. Vi kommer nog aldrig få se dig lyfta fram den typen av våldsbrott. . 
    Tyvärr så sker det även mord bland svenskar. Men detta är polisens statistik för 2024:

Skjutningar 296

Avlidna 44

Skadade 66

Och vilka står för dessa skjutningar? 
  • Meddelande borttaget
  • Shiba56

KillBill. Den som alltid har en dålig attityd, och hela tiden kritiserar andra, gör det för att dölja sin egen osäkerhet. Det inger ingen respekt - tvärtom.  

• Shiba56
    Källa: "Swedish rape offenders". Jag försökte att skicka en länk, men det fungerade inte. 

En studie vid Lunds Universitet visar att första och andra generationens invandrare är i majoritet bland dömda våldtäktsmän. Studien gäller 3 039 personer,

Första, eller andra generationens invandrare 59,3%. Födda utomlands 47,8%

Vanligaste födelseregioner är Mellanöstern/Nordafrika, resten av Afrika och Östeuropa.

Mellanöstern/Nordafrika 34,5%
    Resten av Afrika 19,1%
    Östeuropa 15% 

Det finns numera ett taxiföretag med bara kvinnliga taxichaufförer. De har startat detta på grund av alla våldtäkter, kvinnor vågar inte längre åka taxi med män. 

Varför beter de sig så här när de har fått komma hit? Är orsaken en mycket dålig och nedlåtande syn gentemot kvinnor? Vad kan man göra åt detta? På Migrationsverket ingår nu i utbildningen att kvinnor har lika mycket värde som män, och att vi ska behandlas lika. Kommer det att hjälpa?
  • Shiba56

Sweden's crime crisis worsens: Will Denmark shut the border? 

• Shiba56

Ännu en video hur andra länder framställer Sverige vilket är ganska så deprimerande. "How Sweden is destroyed by the immigrant crisis". 
  • Shiba56
    nihka skrev 2025-05-13 18:47:21 följande:
    Främlingsfientliga finns i alla länder. Du kanske skulle titta mindre på vad de har att säga om det gör dig deprimerad.
    Om man ska undvika vad som sägs och skrivs om gängkriminaliteten så ska man varken läsa tidningarna eller se på nyheterna. Vi blir hela tiden påminda om att vårt lugna och säkra Sverige nu är det mest kriminella landet i Nordeuropa. 

I 30 år bodde jag i ett område som var välkänt för att vara barnvänligt, tryggt och säkert. Men så började våldet och skjutningarna, och svenskar flydde därifrån. Så vi flyttade till en lugn mindre stad, men för några dagar sedan var det en stor polisinsats på grund av skjutningar.

Omvärlden ser nu med förskräckelse på hur det nu ser ut i Sverige. Detta är bara ett axplock av alla de videor som cirkulerar på YouTube om gängkriminaliteten i Sverige: Och på stora nyhetskanaler är det flera miljoner visningar.

CNN: Has Sweden become the gun capital of Europe

Sky News: Sweden's deadly gang war

DW News: Are bombings in Sweden becoming an every day occurrence?

Sweden, guns and war 

Sweden, guns violence escalates 

Why can't Sweden get gang violence under control

Authorities struggling to contain gang violence in Sweden 

Från ett av världens tryggaste länder till det mest kriminella i Nordeuropa. 

:

• Shiba56
    nihka skrev 2025-05-14 17:44:22 följande:
    Man vet hur man ska göra och då är det bara att satsa. Du kunde ställa upp som frivillig:

unicef.se/vad-vi-gor/paverkan/unicef-sverige-har-ar-atgarderna-for-att-stoppa-gangvaldet

Jag misstänker att det var ironiskt skrivet?

Jag är mycket tacksam om du funderar en liten stund på dessa fakta där källan är Polismyndigheten.  

Från januari - april 2025 har det skett 72 sprängningar, och ett 40-tal avlidna.

Under samma tid 61 skjutningar och lika många avlidna. 

Ett 80-tal har alltså dött på grund av våldet här i Sverige. I dessa ingår även oskyldiga (bl.a. en 12-årig flicka, och mamman och barnet som fick mycket svåra skador vid en sprängning på helt fel adress).

Hur man ser på den nuvarande situationen i Sverige skiljer sig beroende på om man är invandrare eller svensk. Och det handlar INTE om att vi är "invandrarfientliga eller rasister".

Vi vänder på det hela. Du bor i ett land utan vare sig mord, skjutningar eller sprängningar var och varannan dag. Sedan så kommer det en period som i efterhand kallas för "flyktingkrisen". Därefter så skjuter statistiken i höjden när det gäller våld, våldtäkter, kriminella gäng, barnsoldater och bedrägerier (speciellt mot äldre). Gängen säljer droger i skolorna och mord, sprängningar och skjutningar. 

Du själv, dina föräldrar, far- och morföräldrar har arbetat hela livet och därmed hjälpt till med att bygga upp Sverige. Men sedan så invaderas landet av gängkriminella som under några år raserar allt. Detta våld får mycket stor uppmärksamhet i andra länder, och vi är nu ett skräckexempel.

Om du tänker efter ett tag, hur skulle du själv reagera? Skulle du tycka att det var ok, eller skulle du bli ledsen och förtvivlad då allting bara blir värre och värre? Dina barn vill inte skaffa egna barn på grund av oron för Sveriges framtid.

Vad tror du om Sveriges framtid? Finns det någon ände på allt detta våld och dödande som nu händer så gott som varje dag? Finns det hopp, eller är det kört som många anser?

Jag hoppas att du skriver ett ärligt svar på dessa frågor. Tack! 

• Shiba56
    Tillägg till mitt förra inlägg: Sorry, jag skrev fel. Det ska vara 24 (och inte 40) som har avlidit i samband med skjutningar januari-april 2025.  
  • Shiba56
    nihka skrev 2025-05-14 20:04:31 följande:
    Intressant att du ser det som omöjligt att du kunde hjälpa till på något sätt.

Och vilka är de gängkriminellas primära och sekundära offer? De håller ju mest till i förorterna tänk, tänk, tänk...

Och vem är det som köper drogerna tänk, tänk, tänk...

Läste du inte länken jag postade?

Jag tycker du ska flytta utomlands om du inte känner dig trygg. Kanske till Colombia, Mexiko eller Litauen.
    Ja tack, jag har läst länken. 

De gängkriminella säljer droger i skolorna. 

Jag är född och uppväxt i Sverige. Varför ska jag behöva fly från mitt eget land för att kriminella invandrare har kommit hit? De fick möjlighet att bygga upp ett helt nytt liv med våra skattepengar, men istället så har 48.000 anslutit sig till kriminella nätverk. Skjutningar, mord och sprängningar var och varannan dag. 

Källa Sveriges Radio: Sedan början av 2023 har 60 utomstående personer dödats eller skadats av de gängkriminella gängens våld. Det är personer som inte själva är gängkriminella, men som ändå drabbats av skjutningar eller sprängningar.

Polisen säger att kriminella gäng ofta ger uppdrag till ungdomar, eller barn, att skjuta eller spränga mot någon. De unga är ofta påverkade av droger, och risken är hög att de tar fel på adress eller person. 

- Många är unga utförare som tar på sig diverse uppdrag, ofta drogpåverkade, låg lokalkännedom och inget individkännande. De får ett uppdrag att utföra, och det innebär ju en hög risk för felskjutning och felsprängning. 

Jag tänker inte lägga någon mer tid eller energi på denna diskussion, då kan vi hålla på i all evighet. Men avslutar med att den som är invandrare vill förstås inte höra den bistra sanningen: Sverige var tidigare det mest säkra landet i världen. Men nu det mest kriminella i Nordeuropa. I dessa gäng finns det barn i 12-14 års åldern, barnsoldater, som drogpåverkade är med vid skjutningar och sprängningar. Detta är det nya Sverige, och vi är ett skräckexempel för andra länder. 

• Shiba56

Jag vet inte varför texten ser så konstig ut. 

• Shiba56
    nihka skrev 2025-05-15 19:33:56 följande:
    Nån slags white supremacy-tanke om att rasister inte räknas som invandrare när de flyttar till andra länder utan är välkomna överallt. Fetaste hybrisen!
    Men allt beror på hur man beter sig i det nya landet. Etniska svenskar har alltid flyttat utomlands, men har vi blivit ökända för skjutningar, mord och sprängningar? Bidragsbrott, och säljer droger i skolorna? Svenska klaner som blir kriminella? Drogpåverkade barn som utför beställningsmord? Behövs det vakter på akutmottagningar för att etniska svenska är aggressiva och hotfulla mot personalen? Och samma beteende på Försäkringskassan och Socialtjänsten?

48 000 tillhör gängkriminella, hur många av dessa är etniska svenskar?

Dessutom så benämns de som "svenskar" när de utför brott utomlands. Det är de inte värda att kallas, de är en skam för det svenska folket.
  • Shiba56

Om man är kritisk över vad som nu har hänt med Sverige så åker genast "rasistkortet" fram. Arbetskraftsinvandring är bra, det behövs. De har lärt sig bra svenska, och har jobb. Jag har haft arbetskamrater som var invandrare, och vi blev mycket goda vänner. I släkten finns en man från Irak, och vi alla tycker mycket om honom. Han lärde sig svenska innan han kom hit, och under de första åren hade han två jobb eftersom de ville köpa ett hus. Många roliga fester då han har lärt oss nya spännande maträtter. Han är nog den största "rasisten" i familjen, han är så upprörd över allt som nu händer i Sverige. 

Invandrare blev välkomna hit till Sverige trots att de varken kunde svenska, hade någon utbildning eller ett jobb. De har fått all ekonomisk hjälp med våra skattepengar. Men ändå så blev de kriminella, och bor i utsatta områden där både polis och blåljuspersonal utsätts för stenkastning och hot. Vid påskupploppet blev 71 poliser skadade, och kostnader på många miljoner.

Så här såg det inte ut i Sverige på den gamla goda tiden. Det finns många videor  på Internet från andra länder om hur det nu ser ut i Sverige. Är man frustrerad över den mycket negativa utvecklingen i Sverige är man "rasist". Mord, skjutningar och sprängningar var och varannan dag. Detta är det nya Sverige.

• Shiba56
    nihka skrev 2025-05-16 08:14:35 följande:
    Jepp. Svenskar hade fruktansvärt dåligt rykte i USA när det begav sig.

Ett exempel från slummen Swede Hollow i Minnesota:

"De [svenskar] var lata och lortiga, dumma och misstänksamma. De var tjuvaktiga. De luktade illa och talade ett konstigt språk."

Hade du några förfädrar där?

www.kultursidan.nu/

Jepp igen. Där jag bor finns ett gäng knarkare/alkoholister med rötter i den lokala myllan som terroriserar bl a socialtjänsten. En har med sig en stor schäferhund så det är låst och det tillkallas vakter regelbundet. De sitter också på busstationen med sina flaskor och skriker åt resenärer, både vuxna och barn om de upplever att någon "glor" på dem.
    Men nu diskuterar vi hur dagens Sverige ser ut, och om invandringen är en belastning.
  • Shiba56
    Anonym (Uppsalabo) skrev 2025-05-16 10:03:46 följande:

Tyskland har nyligen  bestämt att asylsökande som kommer från ett säkert land inte får komma in i Tyskland, om det inte finns särskilda skäl. 

Denna kursändring i den tyska asylpolitiken har inte diskuterats i de svenska medierna , vad jag sett? Hur kommer detta att påverka Sverige, kommer fler nu söka sig till Sverige när det blir mycket svårare att få asyl i Tyskland? 

With this measure, the interior minister is hoping to prevent migrants from trying to reach Germany in the first place. The aim is also to motivate EU neighbors to stop migrants from passing through to Germany. Germany has land borders with nine countries, all of which it considers safe havens.
    Germany tightens border protections: Facts and figures ? DW ? 05/12/2025

Risken finns. Förra året ansågs antalet beviljade uppehållstillstånd vara "lågt" - 83.000!!! Hur har de fått fram lägenheter till alla dessa? Jag vill flytta, men det finns ingenting. Men läste nyligen att invandrare får förtur.

Och plats på skolor och förskolor? Hur många kan svenska, har en bra utbildning och ett jobb? Om inte, måste de sätta sig på skolbänken och det tar i snitt 6-7 år innan hälften kommer ut i arbetslivet. Och hur ska de sedan hitta jobb så att de inte ska levs på bidrag?

Det måste bli ett stopp, och ta hand om alla dessa som redan har kommit hit. Och nu är det stor risk för att ännu flera kommer? Förhoppningsvis blir det inte en ny flyktingkris som det kallades 2015-2016.

Tidigare fick de komma hit trots avsaknad av ID-handlingar. Av de ensamkommande "barnen" kunde 0% legitimera sig, och 87% hade ljugit om sin ålder. Detta gjorde att det var omöjligt med bakgrundskontroller. Vad är det för regler som gäller då? Och de som är äldre, och som aldrig kommer att lära sig svenska och få ett jobb? 

Kommer de att få komma hit eftersom beviljade uppehållstillstånd förra året ansågs vara "lågt" med 83.000?!!

Svar på tråden Är invandringen en belastning?