nihka skrev 2025-05-14 20:04:31 följande:
Intressant att du ser det som omöjligt att du kunde hjälpa till på något sätt.
Och vilka är de gängkriminellas primära och sekundära offer? De håller ju mest till i förorterna tänk, tänk, tänk...
Och vem är det som köper drogerna tänk, tänk, tänk...
Läste du inte länken jag postade?
Jag tycker du ska flytta utomlands om du inte känner dig trygg. Kanske till Colombia, Mexiko eller Litauen.
Ja tack, jag har läst länken.
De gängkriminella säljer droger i skolorna.
Jag är född och uppväxt i Sverige. Varför ska jag behöva fly från mitt eget land för att kriminella invandrare har kommit hit? De fick möjlighet att bygga upp ett helt nytt liv med våra skattepengar, men istället så har 48.000 anslutit sig till kriminella nätverk. Skjutningar, mord och sprängningar var och varannan dag.
Källa Sveriges Radio: Sedan början av 2023 har 60 utomstående personer dödats eller skadats av de gängkriminella gängens våld. Det är personer som inte själva är gängkriminella, men som ändå drabbats av skjutningar eller sprängningar.
Polisen säger att kriminella gäng ofta ger uppdrag till ungdomar, eller barn, att skjuta eller spränga mot någon. De unga är ofta påverkade av droger, och risken är hög att de tar fel på adress eller person.
- Många är unga utförare som tar på sig diverse uppdrag, ofta drogpåverkade, låg lokalkännedom och inget individkännande. De får ett uppdrag att utföra, och det innebär ju en hög risk för felskjutning och felsprängning.
Jag tänker inte lägga någon mer tid eller energi på denna diskussion, då kan vi hålla på i all evighet. Men avslutar med att den som är invandrare vill förstås inte höra den bistra sanningen: Sverige var tidigare det mest säkra landet i världen. Men nu det mest kriminella i Nordeuropa. I dessa gäng finns det barn i 12-14 års åldern, barnsoldater, som drogpåverkade är med vid skjutningar och sprängningar. Detta är det nya Sverige, och vi är ett skräckexempel för andra länder.