Hustlebustle798 skrev 2025-06-11 14:34:04 följande:
www.sverigesradio.se/artikel/kriminella-infiltrerar-omsorgen-manniskor-vagar-inte-larma
Det är detta som mina vänner inom sjukvården berättar om. Och det spelar ingen roll om artikeln är från 2017. Det är likadant, om inte ännu värre.
Kriminella sätter skräck på akuten
De får höra att de ska våldtas och dödas. På Skånes universitetssjukhus vågar sjuksköterskor inte längre ha på sig namnskyltar på grund av alla hot. Den kvinnliga personalen får höra att de är horor och slampor och ska bli våldtagna,
Personalen tvingas även ta bort skyltar på väggar som visar deras namn. Man är rädda för vad som ska hända efter arbetsdagen. De utsätts för subtila hot mot familj och barn. Man säger att man vet var de bor. Man säger ?Du har barn, eller hur?? eller ?Hur mår dina barn??, förklarar Jensen.
Hoten kan komma från patienten, men också ofta från vänner eller anhöriga. De kan bero på allt från meningsskiljaktigheter om hur patienten vårdas till att vänner och anhöriga är upprörda för att de inte får träffa patienten. Det förekommer även hot mot andra patienter i samma sal.
Både patienter, antagonister, anhöriga eller kompisar uttalar hot, mordhot, hotar med kniv, och säger att man ska leta upp familjen", uppger en anställd som deltar i Jensens internundersökningar.
Jag är så tacksam att jag nu är pensionär. Så här var det inte med svenska patienter.
Ja, när man ser hur förstört Skåne är av massinvandringen kan man ju inte gärna försöka påstå att invandringen är något annat än en belastning .
Titta tex På Malmö , Sveriges tredje största stad. Malmö kommun får varje år 6,8 miljarder kronor från det kommunala utjämningssystemet!
Varför? Låg skattekraft och stora sociala behov, säger kommunen själva.
Så kommer det snart vara i hela Sverige om det får fortsätta, låg skattekraft och stora sociala behov.