Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Är invandringen en belastning?

Shiba56 skrev 2025-05-09 20:10:06 följande:

Det är inte fråga om rasism, utan man är ledsen och besviken på hur det nu ser ut i Sverige. Så fort man sätter på TV:n så dröjer det inte länge förrän de pratar om nya mord. Och det är samma sak med tidningarna. Det händer något hela tiden. Vad har hänt med Sverige? 

Du får väl fira varje morgon du inte vaknar upp död.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Shiba56 skrev 2025-05-10 15:02:18 följande:

Vad som är så frustrerande är att de var välkomna till Sverige, och fick all hjälp som de kunde få. Med bidrag från oss skattebetalare fick de chansen att bygga upp ett helt nytt liv. Men vad gör de för att visa sin uppskattning för sitt nya land? Skjuter, spränger och mördar, även oskyldiga. En ung pojke hade på uppmaning från ett gäng, mitt på dagen, knivskurit en svensk pensionär i ryggen. Helt utan anledning. Varför?

Detta orsakar "white flight" då etniska svenskar, som tidigare levde ett tryggt liv, flyr från områden när det blir för mycket invandrare. Föräldrar flyttar, därför att de inte vill ha sina barn i stökiga klasser med många invandrarbarn.

VARFÖR har de gjort Sverige till ett kriminellt land som tack för att de fick komma hit? Och varför har de gjort att Sverige nu är ett skräckexempel för andra länder?

Som svensk kan man inte bli annat än ledsen och frustrerad. Vad har hänt med vårt fina Sverige? 

Hur vet du att den andel gängkriminella som är invandrare är samma personer som har fått hjälp från skattebetalare att "bygga upp ett helt nytt liv?

De kriminella nätverken tävlar om att dominera narkotikahandeln. Om det inte fanns några köpare skulle det inte finnas någon marknad för säljarna.
  • nihka
    nattuw skrev 2025-05-11 08:29:39 följande:
    Det som driver kriminaliteten är att vissa personer har personlighetsdrag som gör dem mer benägna att ta dåliga beslut. Hade din förklaringsmodell varit sann skulle inte majoriteten av de som bor i utanförskapsområden varit ärliga människor som går till sina jobb och försöker undvika att dras in i kriminalitet.
    Just därför inriktar sig gängkriminella numer på svenska hemmasittare när man behöver rekrytera någon.
  • nihka
    KillBill skrev 2025-05-11 09:23:54 följande:
    Mig veterligen är Jimmie Åkesson den enda partiledare som har avslöjats med att festa med ledaren för kriminellt gäng. Tycker du inte att han förtjänar kritik för detta?
    Det är väl inget. Samma som att Magdalena Andersson skulle parta med ledare från Foxtrot. Inget några främlingsfientliga Åkessondyrkare skulle bry sig om att nämna.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2025-05-11 10:49:24 följande:
    År det rasism även när kvinnor i dejtingannonser uttrycker en önskan om att träffa utländska män?
    Nä, det är gener
  • nihka
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-10 19:23:29 följande:

KillBill. Det spelar ingen roll om det bara gäller Stockholm, det är lika illa i alla fall. 
    Och nu blandar du in Åkesson igen! Skrattande  Att du ständigt kritiserar honom med hat är ett tecken på att du försöker att dölja din egen rädsla. Om man inte är rädd så bryr man sig inte. 

Klart det spelar roll. 84% osv kan röra sig om en handfull personer.

100% av alla SD-ledare de senaste 10 åren är kompis med gängkriminella. Måste bero på taskiga gener
  • nihka
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-11 12:28:26 följande:

Varför försvarar du alltid invandrare som är gängkriminella KillBill? Och lägger ner en massa tid på att bevisa att även svenskar är brottslingar? Varför blir du så offensiv när vi kritiserar dem som har förstört Sverige? 

Sluta gnäll över att du får svar på tal med länkar och statistik som petar ner dina fördomar i fördomsträsket.
  • nihka
    Shiba56 skrev 2025-05-11 13:38:51 följande:
    Källa: "Swedish rape offenders". Jag försökte att skicka en länk, men det fungerade inte. 

En studie vid Lunds Universitet visar att första och andra generationens invandrare är i majoritet bland dömda våldtäktsmän. Studien gäller 3 039 personer,

Första, eller andra generationens invandrare 59,3%. Födda utomlands 47,8%

Vanligaste födelseregioner är Mellanöstern/Nordafrika, resten av Afrika och Östeuropa.

Mellanöstern/Nordafrika 34,5%
    Resten av Afrika 19,1%
    Östeuropa 15% 

Det finns numera ett taxiföretag med bara kvinnliga taxichaufförer. De har startat detta på grund av alla våldtäkter, kvinnor vågar inte längre åka taxi med män. 

Varför beter de sig så här när de har fått komma hit? Är orsaken en mycket dålig och nedlåtande syn gentemot kvinnor? Vad kan man göra åt detta? På Migrationsverket ingår nu i utbildningen att kvinnor har lika mycket värde som män, och att vi ska behandlas lika. Kommer det att hjälpa?
    Så på 15 år (2000-2015) har det i genomsnitt blivit ca 200 fällande domar per år för våldtäksförsök eller våldtäkt. Notera att Sverige har en av världens strängaste våldtäktslagstiftningar och att varje fall inte behöver vara unikt utan en person kan ha fällts flera gånger. I 135 av fallen var gärningspersonen första eller andra generationens invandrare och i 65 av fallen var gärningspersonen svensk.

Och exakt VAD säger dessa 135 om resten av de 2 miljoner personer med invandrarbakgrund i Sverige?

• nihka
    Shiba56 skrev 2025-05-13 18:39:35 följande:
    Ännu en video hur andra länder framställer Sverige vilket är ganska så deprimerande. "How Sweden is destroyed by the immigrant crisis". 
    Främlingsfientliga finns i alla länder. Du kanske skulle titta mindre på vad de har att säga om det gör dig deprimerad.
  • nihka
    Shiba56 skrev 2025-05-14 10:50:47 följande:
    Om man ska undvika vad som sägs och skrivs om gängkriminaliteten så ska man varken läsa tidningarna eller se på nyheterna. Vi blir hela tiden påminda om att vårt lugna och säkra Sverige nu är det mest kriminella landet i Nordeuropa. 

I 30 år bodde jag i ett område som var välkänt för att vara barnvänligt, tryggt och säkert. Men så började våldet och skjutningarna, och svenskar flydde därifrån. Så vi flyttade till en lugn mindre stad, men för några dagar sedan var det en stor polisinsats på grund av skjutningar.

Omvärlden ser nu med förskräckelse på hur det nu ser ut i Sverige. Detta är bara ett axplock av alla de videor som cirkulerar på YouTube om gängkriminaliteten i Sverige: Och på stora nyhetskanaler är det flera miljoner visningar.

CNN: Has Sweden become the gun capital of Europe

Sky News: Sweden's deadly gang war

DW News: Are bombings in Sweden becoming an every day occurrence?

Sweden, guns and war 

Sweden, guns violence escalates 

Why can't Sweden get gang violence under control

Authorities struggling to contain gang violence in Sweden 

Från ett av världens tryggaste länder till det mest kriminella i Nordeuropa. 

:

Man vet hur man ska göra och då är det bara att satsa. Du kunde ställa upp som frivillig:

unicef.se/vad-vi-gor/paverkan/unicef-sverige-har-ar-atgarderna-for-att-stoppa-gangvaldet
Svar på tråden Är invandringen en belastning?