Är invandringen en belastning?
Ignorerandet av resultaten av svensk forskning samt ignorerandet av utlåtanden från skolexperter inom OECD och PISA, tillsammans med dina påhitt om att problemet skulle vara relaterat till analfabetism, visar så tydligt att du inget kan om ämnet.
Du hugger i sten. Det är nog fullkomligt uppenbart för de flesta, utom för dig då, att jag förstår minst lika mycket om ämnet som du.
Dina benämningar resurssvaga elever respektive resursstarka elever är felaktiga benämningar i sammanhang med höga eller låga studieresultat.
Du valde medvetet fultolka och låtsas inte se det jag skrev:
En elev som är, eller som fungerar som, en analfabet, som inte behärskar det svenska eller engelska språket.
Jag ignorerar verkligen inte det som du försöker påstå. Snarare tvärtom!
För fortfarande gäller att:
Om vi ska vara ärliga så visar forskningen snarare att länder som inte har tagit emot massinvandring på motsvarande sätt som vi har gjort i Sverige, det är dessa länders skolor som är mer framgångsrika.
Vilket du säkert vet och förstår om du bara skulle våga vara ärlig och hålla dig till sanningen för en gångs skull.
Sedan om du vill fultolka forskningen och försöka skriva om det till "segregation" så får det stå för dig.
Jag står ännu mera stärkt i min åsikt att:
Människor som motsätter sig den svenska skolplanen, motsätter sig den svenska samhällsmodellen som behöver att alla ska bidra till det gemensamma, människor som är eller fungerar som analfabeter, människor som aktivt ägnar sig åt välfärdsbrott, dessa är exempel på sådana som i vissa fall inte ens har förmåga och är exempel på människor som inte bör ha någon självklar rätt till aktiva skolval
Man kan med fog fråga sig rent allmänt om du kanske känner att du ingår i eller känner särskild samhörighet till något av alla de exempel som jag nämner ovan?