Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Padirac skrev 2025-04-04 23:22:59 följande:

Vilka fler än du gör det?   Du skriver ju 'vi' och måste avse fler personer än dig själv.

Vi som folk, svenskar. Sedan finns såklart grader... 
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2025-04-05 07:43:42 följande:
    Pratar inte entnonationalisterna konstant om hur vita män är utsatta för institutionaliserad strukturell rasism om samhället försöker motarbeta detta för invandrare?

Varje vuxen människa begriper väl att rasism och främlingsfientlighet finns överallt och det också är politiskt i vissa grupper, oavsett var människor bor eller har sin härkomst från?
    Jag hör aldrig om rasism som kommer från håll med utländskt ursprung.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2025-04-13 16:29:02 följande:
    Jo jag är säker. Du hänvisar till en snart 7 år gammal nyhet medan jag hämtade data från förra året.  Antal bilbränder per 100 000 har jag själv räknat fram baserat 5 574 skadeanmälningar på brand i personbil  dividerat med  aktuella folkmängd 2024 (10 430 000 personer).  Hade jag utgått från polisanmälningar så har resultatet varit ännu lägre. 

www.larmtjanst.se/globalassets/fliken-aktuellt-publikt/rapport/2025/forsakringsrelaterad-brottslighet-2024.pdf
    ...en ganska kort period... hur ser statistiken ut under de senaste 30 åren?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2025-04-13 16:57:22 följande:
    Kort och kort. Enligt Astrids tidigare inlägg uppgick bilbränderna till 50/100 000 individer och år för 23 år sedan  och enligt rapporten som jag hänvisar till så har denna brottstyp minskat de senaste åtta åren i rad och är nu nästan tillbaka på samma nivå som år 2002.
    Så toppen var 2017?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2025-04-14 08:00:38 följande:
    Nej och det gäller inte heller de som få se sina anhöriga mördade av nazistsslynglar eller de människor som får livshotande skador av Nordiska motståndsrörelsens bombdåd..

- - -
    I Sverige är antalet våldsbejakande islamextremister är ungefär dubbelt så många som våldsbejakande högerextremister, trots att muslimer bara utgör ca 8 % av befolkningen.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2025-04-14 10:25:27 följande:
    Och trots detta så har så många fler mördats av högerextremister..
    Det beror nog lite på hur man för statistik över det också...
  • Tom Araya

Bra jobbat av polisen här och även från tipslämnaren.

Tänk om man hade haft denna lagstiftning under IS's verksamma tid...

• Tom Araya

Jag vet att de som mest behöver det inte lyssnar på sådana som Henrik Jönsson.

Men här sammanställer HJ de fakta och de rapporter/undersökningar som finns och som talar mot migrationens lönsamhet och i vanlig ordning redogör han för alla sina källor så att du själv kan kontrollera dem.

Henrik lägger också fram sakliga argument mot sådana som Sandro Scocco och Tony Johansson (Katalys) där de påstår att siffrorna är feltolkade. Deras argument är jämförbara med om vi skulle hävda att Northvolt inte är olönsamt/går med förlust, utan egentligen en vinst, genom transferering av Northvolts kapital.

Rapporterna från Scocco och Johansson (inte samma) nämns vid 0.05, 3.38, 15.12, 17.46 och 22.16. 

Rapporterna från Ruist, ESO/Jan Ekberg och Riksbanken (som alla talar för att den immigration vi haft de senaste 30 åren inte är lönsam eller löser våra demografiska problem), omnämns vid 12.27, 16.06, 17.33 och 20.14.

SCB's statistik om arbetslöshet tas upp vid 19.31

Videons presentation:

Är Sveriges INVANDRING LÖNSAM?

?Öka invandringen ? av lönsamhetsskäl?. Detta kräver nu en hel svit vänsterorganisationer som menar att svensk rasism riskerar att ruinera riket. Är det verkligen en bra idé att öka Sveriges invandring? Hindrar svensk rasism verkligen migrationens eventuella vinster? Och är ett samhälle som inte längre håller samman ? verkligen lönsamt? Dessa frågor tar jag upp i veckans video om ?MÅNGKULTURENS LÖNSAMHET??.

Innehållsförteckning:
    ">00:00
    - Intro
    ">01:43
    - Månkulturens lönsamhet
    ">04:43
    - Mångkulturens historia
    ">10:01
    - Den sista humanitära stormakten
    ">15:29
    - Migrationsnostalgi
    ">23:25
    - Outro

• Tom Araya
    Anonym (Svensk) skrev 2025-04-15 23:09:14 följande:

Tråden handlar väl inte om högerextremister? 

Det är väl klart att det finns andra problem än bara invandring. Men invandringen kan ju vara en belastning också! På massor av sätt..

Inlägget handlar om polisens hantering av kriminella element från andra länder och detta redan vid gränsen, utefter relativt ny lagstiftning från 2023.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?