• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (Otacksamma)
    nihka skrev 2025-07-04 22:59:31 följande:
    Det är bara att låta bli att länka till nazistiska sidor om du inte vill ha kritik för länkar till nazistiska sidor. 
    Du verkar vara så bitter på oss svenskar. Och ditt enda vapen är att anklaga oss för att ha samröre med nazister vilket är ganska så patetiskt. Men det är en mycket låg nivå, och ett dåligt ordförråd, eftersom du skriver det så ofta. Är det ett nytt ord som du nu har lärt dig? Men vem bryr sig?  
  • Cheers
    Louice12 skrev 2025-07-04 09:26:51 följande:

Jag har alltså anklagats för att länka till nazistiska sidor. Så ännu en gång: På Flashback fanns det en artikel om hur "svenska" gängkriminella nu styr utomlands. Och denna artikel kom från SVT Nyheter. Men en tidning, som anses vara nazistisk av vissa, hade också en artikel om detta. Om den är det eller inte vet jag inte, hade aldrig hört talas om den. 

Så artikeln var alltså från början skriven av SVT Nyheter.

Ett av de inlägg, där jag blev anklagad för att sprida länkar från nazistiska sidor, har en moderator tagit bort. 

Är det verkligen tillåtet att kalla andra för rasister, nazister och terrorister? Det låter som att man då är mycket rädd för svenskar och misstänker alla. Något som jag inte tänker fortsätta att diskutera, det känns ganska så meningslöst. 

Här en länk som kommer att tas väl emot såatt du slipper anklagelser för extremism:

antifa.st/presentation/

antifa.st/wp-content/uploads/2013/11/10754840_829389213750284_1075007191_n.jpg

• Anonym (Otacksamma)

Aftonbladet den 12 juli: "Ali Hassan Zada, 40, våldtog en äldre kvinna på ålderdomshemmet där han jobbade".

• Anonym (Otacksamma)

Skrev fel, artikeln finns i Expressen. 

• Anton Chigurh
    Anonym (Otacksamma) skrev 2025-07-08 03:09:55 följande:
    Du verkar vara så bitter på oss svenskar. Och ditt enda vapen är att anklaga oss för att ha samröre med nazister vilket är ganska så patetiskt. Men det är en mycket låg nivå, och ett dåligt ordförråd, eftersom du skriver det så ofta. Är det ett nytt ord som du nu har lärt dig? Men vem bryr sig?  
    Ja, kan tyvärr inte annat än hålla med dig här. Verkligen 🙂

Men..... ibland är verkligheten allt annat än önskvärd🌞????
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Tom Araya

Jag läser nu statistik över invånarna i min hemkommun (Stockholmsförort).

När jag växte upp bodde här 7337 utlandsfödda (någon statistik för andra-generations-invandrade finns inte från den tiden), det utgjorde 12,3 % av befolkningen.
    En stor del av dessa kommer ifrån Finland (ca 43-45 % av alla utlandsfödda).

2024 är andelen utlandsfödda nästan 30 % och utlandsfödda + svenskfödda barn till två utlandsfödda föräldrar utgör drygt 40 % av befolkningen.

I annan statistik läser jag att den totala årskostnaden för enbart tolk hos alla myndigheter uppgick 2022 till nästan 1,7 miljarder och den fortsätter att växa.

Kostnaderna för rättsväsendet per capita har fördubblats från 1980 till 2023.

Antalet anmälda brott per capita har ökat med 66 % mellan 1980 och 2023.

Antalet våldsbrott ökade med 430 % mellan 1976 och 2018.
    Mordfrekvensen är dock lägre idag än 1980.

Jämförande statistik för misshandel och sexualbrott mellan närstående saknas då dessa kategorier av brott inte funnits separerad i statistiken före 2020-talet.

• nihka
    Anonym (Otacksamma) skrev 2025-07-08 03:09:55 följande:
    Du verkar så bitter på oss svenskar som motsätter sig att man länkar till nazistiska sidor.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Otacksamma)
    nihka skrev 2025-07-14 23:36:20 följande:
    Du verkar så bitter på oss svenskar som motsätter sig att man länkar till nazistiska sidor.

Egentligen så borde jag inte bry mig eftersom du efter flera förklaringar inte verkar förstå. Men jag vill inte att det inför andra ska verka som att jag länkar till nazistiska sidor. Det är en lögn.

Så jag tar det för tredje gången. Läs sakta så att du förstår.

Flashback hade en länk från Sveriges Radio.

Jag lånade denna länk - som inte fungerade i mitt inlägg.

Jag vet inte om någon annan tidning också hade länkat denna artikel från Sveriges Radio. Men jag har ingenting med detta att göra.

Länken var från Flashback. Är det detta forum som du kallar för nazistiskt?

Om man skriver något negativt om invandringen så är man rasist, nazist eller högerextremist. Vad det sista innebär vet jag inte. Men det är tillåtet att anklaga mig, som svensk, för att länka till nazistiska sidor? Det är förtal, och inte så mycket bättre. 

Jag hoppas att du nu ÄNTLIGEN förstår. Om inte, så är det bara att beklaga, och jag lägger inte mera tid och energi på detta. Du behöver inte be om ursäkt, jag förlåter dig.

• Anonym (silly)

Flashbacks länk gick till inte till Sveriges radio, länken gick till en sida som sammankopplas med NMR.

Du behöver kolla dina länkar och vart de leder för att inte sprida rasism och nazism.

Så enkelt är det.

Anonym (Otacksamma) skrev 2025-07-15 13:38:38 följande:

Egentligen så borde jag inte bry mig eftersom du efter flera förklaringar inte verkar förstå. Men jag vill inte att det inför andra ska verka som att jag länkar till nazistiska sidor. Det är en lögn.

Så jag tar det för tredje gången. Läs sakta så att du förstår.

Flashback hade en länk från Sveriges Radio.

Jag lånade denna länk - som inte fungerade i mitt inlägg.

Jag vet inte om någon annan tidning också hade länkat denna artikel från Sveriges Radio. Men jag har ingenting med detta att göra.

Länken var från Flashback. Är det detta forum som du kallar för nazistiskt?

Om man skriver något negativt om invandringen så är man rasist, nazist eller högerextremist. Vad det sista innebär vet jag inte. Men det är tillåtet att anklaga mig, som svensk, för att länka till nazistiska sidor? Det är förtal, och inte så mycket bättre. 

Jag hoppas att du nu ÄNTLIGEN förstår. Om inte, så är det bara att beklaga, och jag lägger inte mera tid och energi på detta. Du behöver inte be om ursäkt, jag förlåter dig.

• Anonym (Otacksamma)

Detta är det nya Sverige. 

I Aftonbladet idag den 15 juli finns det en artikel om att en förskola i Malmö har bjudit in poliser för att prata om gängkriminalitet.

EN FÖRSKOLA?? När Sverige var svenskt kom de på besök för att prata om trafikregler. Inte gängkriminalitet. 

En nyckelfigur inom Foxtrot har gripits av irakisk säkerhetspolis. Han kopplas till flera dåd under våldsvågen i Sverige, och har varit efterlyst av Interpol och svensk polis. 

Vad har hänt med vårt fina Sverige? Våldsvåg. Det är inte roligt att läsa. Dessutom så nämns han som "svensk" och skämmer ut Sverige.  

Svar på tråden Är invandringen en belastning?