Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-04-03 12:19:42 följande:
När man inte förmår vinna den aktuella diskussionen, när man inte har tillräckligt på fötterna för att lyckas tysta en annan medlem, så kan man alltid försöka slinka ur diskussionen man håller på att förlora genom att i stället flytta fokus till något helt annat.
"- Få se nu, låt oss se om vi kan finna något gammalt och hitta på en ny lögn?"
Så lyckas vi säkert flytta fokus och få diskussionen tillbaka till det gamla i stället, så kanske vi återigen har lyckats lägga ut en ny dimridå och dölja att vi faktiskt hade fel.
Hur var det nu med den där halmdockan...
Hur många sätt finns det för att försöka flytta fokus? Oändligt, uppenbarligen...
Du vet att jag har rätt och du har fel.
Hittills har du inte på saklig grund lyckats visa att något jag har skrivit skulle vara fel.
OBS:
Om du på saklig grund kan visa att något av det jag skriver rent faktamässigt skulle vara fel så lovar jag att korrigera mig.
Jag vågar avge detta löfte, jag vågar lova att hålla mitt löfte, till skillnad mot dig och dina vänsterblivna kamrater.
Det är uppenbart att du är pinsamt medveten om att jag faktiskt har rätt
Nej, jag skäms inte för din genans.
Det är inte jag som byter ämne till att prata om att det är eller inte är krig i Danmark eller Polen då flyktingkonvensionen diskuteras, det är inte jag som byter ämne och sen påstår att andra byter ämne
Vad jag kan se är det ett i dina inlägg vanligt använt retorisk grepp. byta ämne och påstå att andra bytt ämne . Hoppas det fungerar för dig
Det får mig att tänka på trådarna där det utrycktes ett narcissistiskt självsmicker för att ha en svada som (i verkligheten inte) kan prata bort alla i styrelsen i bostadsrättsföreningen och inte vet att däremellen inte är ett tillägg till 100% och att påstå sig vara sambo med sin dotter och att det är orättvist att två personer som var och en tjänar häften av trådeltagaren betalar mindre i skatt då de är två och kan unna sig mer än den stackaren som ensam tjänar lika mycket som de två och får ut mer pengar än var och en av dem... den fruktansvärda orättvisan i att ensam inte ha lika mycket pengar för sin försörjning som två med samma sammanlagd inkomst som en person...
Du vet mycket väl att på den tiden var jag den enda som faktiskt på riktigt svarade på inläggen som en människa till en annan.
Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2023-12-13 11:01:13 följande:
Padirac, vill du vara vänlig hjälpa mig finna vem och i vilket inlägg som en medlem skrev:"Har du några siffror som backar upp ditt påstående - eller är det tyckande?"Vill du vara vänlig och visa siffrorna, redovisa den etablerade vetenskap som visar att nuvarande och tidigare regeringars budget skulle vara fel gällande de privata och offentliga finanserna,och därmed att du skulle ha rätt.Redovisa vilken etablerad vetenskap det är som du hänvisar till.Du efterlyste siffror.Presentera nu dina siffror som du anser skulle stödja ditt tyckande.Jag har med källhänvisning försökt lära dig förstå vad utopi är. Men du verkar trots detta inte klara av, eller vill, förstå vad utopi betyder och innebär.Hur lång tid ska det behöva ta innan den allra mest naiva i detta forum ska våga vakna upp ur sina utopiska drömmar???Utopi, inbillad lycksalighet notera att detta gäller också för din alldeles egna utopi, Padirac:1. /närmast orealistiskt/ idealt /framtida/ scenario eller samhälle;
framtidsdröm; inbillad lycksalighet, overkställbar framtidsplan
Padirac skrev 2023-12-13 20:26:38 följande:
Vänta nu - nu påstår du att jag sagt saker som jag inte sagt.Jag påstår - förutom det du missat att jag påstår - att enskilda årsbudgetar och de siffror de presenterar inte är samma sak som de långsikta kalkyler som görs på tex pensionsavsättningar, -uttag, skatteintäkter och offentliga utgifter baserat på befolkningsmängd och demografi.Din klagan är att lika vid att gnälla över priset på köttbullar till jul och påstå att dessa påverkar din årsinkomst.
Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2023-12-14 09:23:47 följande:
Dina ständiga försök att flytta fokus bort från ämnet, dina ständiga försök att dölja och förneka sanningen,är oöverträffade.Du är suverän på detta.Jag och så många andra medlemmar åker dit gång på gång. Du är så skicklig och så vältränad när det gäller att dölja och förneka sanningen och du lyckas gång på gång lägga ut dimridåer med ditt mål att flytta fokus bort från huvudämnet, bort från sanningen, för att i stället få diskussionen att handla om helt andra saker.Jag hävdar ingenting om dina siffror.Jag hävdar att invandringen är en belastning.Vilket stöd jag har för detta har jag presenterat.Ett tydligt stöd är regeringens budget.Och för att det ska vara lättare för dig att acceptera sanningen så har jag också talat om att samma stöd fanns i den förra S-regeringens budget.Både sittande regering och den förra S-regeringen har i sina budgetar visat att invandringen är en belastning.Men grattis Padirac. Du lyckas ständigt lura mig och så många andra att gå i dina fällor.I stället för ett erkänna regeringarnas officiella och allmänt accepterade budgetar så lyckas du återigen flytta fokus, bort från trådens ämne, så att vi i stället diskuterar helt andra saker. Som man kan se på min anonyma signatur, "Krig i Danmark och Polen?" så gav jag mig in i den här tråden när du och andra försökte hävda att s k flyktingar som kom till Sverige flydde från krig, att de flydde för sina liv.Jag påstod att du och andra hade fel.De s k flyktingar som kom till Sverige kom i huvudsak från Danmark och vid den tiden också från Polen.Och då frågade jag dig och andra om de s k flyktingarna, som ni påstod flydde för sina liv, om du och ni verkligen anser att det råder krig i Danmark och i Polen?Den frågan har du aldrig besvarat,trots dina lögner om att de s k flyktingarna som kom in över Sveriges gräns flydde från krig och flydde för sina liv.Alla (utom du?) vet att det inte råder krig i Danmark.Ingen måste fly från Danmark för att rädda sitt liv.
Padirac skrev 2023-12-14 16:35:33 följande:
Falskt smicker räcker inte långt när du menar att en enskild årsbudget skulle kunna visa om ayslmottagning eller invandring är lönsam eller inte lönsam.
För att kunna göra beräkningar på kostnader och intäkter ska man istället räkna enligt etablerade samhällsekomiska principer och med etablerade samhällsekonomisk vetenskap. Vill man räkna på lönsamhet så är det övergenerationer som invandringen är lönsam, inte enskilda år.
Hur du får det till att dölja sanningen är nog inte sp smickrande - för det är ganska dålig argumentation, vilseledande och en rad olika irrelevanta påståenden om massa saker som inte har med kostander och intäkter att göra.
På vilket sätt har kostnader och intäkter för flyktingmottagningen sett över generationer med om flyktingarna passerat hela EU innan de kom hit - det du tar upp är ett försök att vilseleda och prata om annat. Eller menar du att det ekonomiska utfallet per år eller över generationer skiljer sig från varandra beroende på om flyktingarna passerat olika läner eller kommit hit direkt.
Jag har svårt att tro att du är allvarlig med påståendet att detta skulle påverka det ekonomiska utfallet. Men jag är osäker, du kanske faktiskt menar just det?
Eller så menar du inte det - och har istället försökt avleda diskussionen för att dölja och förneka sanningen.
Jag vet inte vad du håller på med - om du medvetet eller omedvetet blandar bort korten eller om det är en emotionell salva som avlossas i inlägget

zxzc