Inlägg från: Anonym (Astrid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Astrid)

Är invandringen en belastning?

KillBill. Jag skrev ett inlägg om att flickor/kvinnor nu är involverade i den kriminella verksamheten. En invandrarkvinna hade blivit stoppad när hon skulle med flyget eftersom hon hade så många väskor. I dessa hittade de 900 000 i kontanter, några mindre guldtackor och guldsmycken. Detta var alltså grov penningtvätt där hennes kriminella man och släkt var inblandade. Men hon verkade inte förstå allvaret i det hela, och frågade om hon skulle hinna med flyget, eller ta nästa? Hon hade med sig sin son som var i tonåren. Vilket föredöme som mamma! Blanda in sonen i penningtvätt! 

Men vad var din kommentar? Du plockade fram gammal skåpmat om Åkesson från oktober 2024 som du tidigare har haft med. Tala om att vara desperat, information som är nästan 1.5 år gammal! Vad har detta att göra med att alltmer unga flickor/kvinnor är involverade i kriminalitet? Som vanligt så byter du ämne om du inte kan hantera ett inlägg. 

Källa: Åklagarmyndigheten.

När polisens arbete med krypterade kommunikationsplattformar intensifierades blev det tydligt att fler kvinnor än tidigare var involverade i gängens verksamhet. Från att ha varit passiva medhjälpare ser vi nu att kvinnor alltmer tar en aktiv roll i gängens verksamhet, inklusive att utföra våldsbrott och transportera narkotika. 

Kvinnornas bostäder används till exempel för att förvara vapen, sprängämnen och narkotika eftersom polisen i regel inte misstänker kvinnor i lika hög utsträckning som män.

Det tycks med andra ord som att kvinnor och flickor är aktiva i den kriminella miljö där skjutningar förekommer, men att deras roll i första hand är kopplad till logistiken runt en skjutning. 

Enligt Polismyndighetens rapport om könsfördelning i nätverken är 5% av de aktiva i den kriminella nätverken kvinnor. Om man tittar på de som är kopplade till kriminella nätverk är siffran när det gäller kvinnor högre, 19%.

• Anonym (Astrid)

Jag skrev fel, artikeln om Åkesson är ett halvår för gammal, inte 1.5 år. Men den har ändå inte något att göra med kvinnor och gängkriminalitet. 

• Anonym (Astrid)

Svenska gängkriminella expanderar in i våra grannländer. Danmark larmar om svenska barnsoldater, och Norge oroas över svenska gängkriminellas ökade närvaro. I Finland ser de till att narkotikan flödar in. Men gängens spelplan sträcker sig långt utanför Norden. Förutom narkotika så har det även gjorts beslag av vapen och sprängladdningar. 

• Anonym (Astrid)

Massinvandringen har skapat en försörjningsbörda för den del befolkningen som arbetar så stor att den hotar hela Sveriges ekonomi och kommer att utvecklas till en fullskalig samhällskris. Det menar nationalekonomen Andreas Bergh. Enligt honom är det emellertid bara att gilla läget och acceptera att vi måste arbeta till 75 års ålder och samtidigt få lägre pension och ändå kommer krisen inte att kunna undvikas. ?Det finns ingen lösning? på den demografiska utmaningen, hävdar han.

Allt färre måste försörja allt fler. Så har trenden varit länge men främst har den tillskrivits att vi lever längre och att födslotalen sjunker ? man har talat om utmaningen med ?en åldrande befolkning".

Det har emellertid varit en ekvation som kunnat pareras genom den tekniska utvecklingen som gjort att det krävs färre manuella arbetstimmar i produktionen med automatisering och robotisering. Med AI:s intåg breddas utvecklingen med ett ökande antal bortrationaliserad jobb också till tjänstesektorn.

De vars jobb försvunnit har kunnat sugas upp på arbetsmarknaden genom att nya typer av jobb har skapats. Utbildningsnivån på de som friställts har varit så pass hög att detta varit möjligt.

Ny situation med hög invandring

Så förhåller det sig inte med den stora och fortfarande kraftigt växande andel av befolkningen i Sverige som utgörs av utomvästliga migranter. Dessa cementeras på grund av låg eller obefintlig utbildning och andra integrationsproblem i ett permanent utanförskap och som en galopperande försörjningsbörda för svenskarna.

Enligt nationalekonomen Andreas Bergh på IFN och Lunds universitet håller denna demografiska trend på att utvecklas till en fullskalig samhällskris som hotar hela Sveriges ekonomi.

Dessutom ?finns det ingen lösning? på hur man kan minska denna arbetsbörda, hävdar Bergh. Vi kan inte bli av med den. Tvärtom kommer den att öka ytterligare kraftigt.

Det vi som arbetar måste göra är enligt nationalekonomen att acceptera utvecklingen, spotta i nävarna och fortsätta jobba upp till 75 års ålder ? minst. För inte heller det kommer i framtiden att räcka för att försörja alla som inte arbetar, vilket i huvudsak är utrikes födda och deras barn vars skolresultat i snitt är på en så låg nivå att de inta kan ta sig in på den i Sverige alltmer kvalificerade arbetsmarknaden.

? Om det ser tufft ut idag, så är det ingenting mot hur det kommer att bli, förklarar Bergh för TN.

Samtidigt som vi som arbetar kommer att tvinga göra det betydligt högre upp i åldrarna, måste vi också acceptera en försämrad ekonomi. Det handlar enligt Bergh om ytterligare försämrade pensioner den dagen vi ändå kan sluta jobba, men också en urholkad välfärd i spåren av den genomgripande ekonomiska samhällskris som ändå kommer att infinna sig.

Arbetslöshet har alltid funnits men som arbetslös kan man stå nära eller långt ifrån arbetsmarknaden. Tidigare dominerade den andel som relativt snabbt kom i jobb efter att ha blivit arbetslösa. Idag är det tvärtom ? hela 70 procent av de som är arbetslösa står så långt ifrån arbetsmarknaden att utsikterna för att de någonsin ska komma i arbete är försvinnande små.

Man talar i dessa sammanhang också om den så kallade försörjningskvoten. Den ligger för landet som helhet idag på 77, vilket innebär att knappt en fjärdedel av befolkningen ska försörja drygt tre fjärdedelar.

I de delar av Sverige där den demografiska utvecklingen och utmaningen gått längst är kvoten än mer alarmerande, runt 90. En av tio ska försörja de övriga nio.

I siffran ingår personer som av naturliga skäl inte arbetar; barn, gamla och sjuka. Men andelen som är i arbetsför ålder men ändå inte arbetar har ökat kraftigt och fortsätter att göra det de närmaste 50 åren. Det enligt prognoser från Ekonomifakta.

? Det är inte orimligt att människor behöver jobba upp till 75 års ålder, tycker Bergh men konstaterar att det ändå inte räcker för att få ekvationen att gå ihop.

Han påtalar också att samtidigt som arbetslösheten är hög, skriker delar av arbetsmarknaden efter folk. Att det ser ut så beror på att en allt större andel av de arbetslösa inte har den utbildning som krävs för de befintliga jobben.

Han sticker inte under stol med att lejonparten av dessa är utrikes födda eller har invandrarbakgrund. och det är alltså enligt nationalekonomen en utveckling som kommer att fortsätta och som det inte finns någon lösning på.

Innan massinvandringsepoken gick utvecklingen mot arbetstidsförkortningar; kortare arbetsdagar, två lediga helgdagar och längre semestrar. Tanken var att den trenden skulle fortsätta; det har talats mycket om att införa sex timmar arbetsdag.

Men så som den demografiska utvecklingen varit är detta inte längre möjligt, konstaterar Bergh. Tvärtom måste vi som jobbar ställa in oss på att arbeta mer än tidigare för att försörja det stadigt ökande antal som inte jobbar.

Om vi inte gör det kommer skatteintäkterna för att finansiera välfärden inte att räcka. Detta eftersom de offentligfinansierade välfärdstjänsterna är tillgängliga för alla, oavsett man bidrar till dem genom att betala skatt eller lever på skattemedel i form av försörjningsstöd.

Även pensionerna skulle försämrar ytterligare kraftigt, om vi införde sex timmar arbetsdag, förklarar Bergh för TN. Men inget av detta är något att göra åt, menar han samtidigt.

? Jag tror inte att det finns någon lösning.

Bergh tycker också i grunden att det är bra om pensionerna urholkas. Om det inte går att leva på pensionen tvingas fler arbeta mer och längre.

? Jag hoppas att politikerna låter det slå igenom, för det innebär att det finns ett kraftigt incitament att jobba längre och senarelägga sin pension.

Bergh ser framför sig också att vi utöver de pengar vi när vi arbetar pytsar in till pensionssystemet också kommer att behöva spara undan pengar privat för att kunna överleva ekonomiskt på ålderns höst. Han utesluter heller inte en delvis återgång till hur det var innan det fanns några pensioner och hur det fortfarande ser ut i lågutvecklade länder där försörjningsansvaret för de gamla hamnar på deras barn.

Man kan enligt nationalekonomen också skära ned på delar av den skattefinansierade samhällsservicen och nämner som exempel skolan och barnomsorgen. Bergh menar att det är möjligt i takt med att barnafödandet minskar. Eller så får man höja skatten.

Den här demografiska utmaningen är inte unik för Sverige utan finns också i många andra länder som fört en liknande migrationspolitik. Sverige är illa ute, berättar Bergh, men det finns länder där det är ännu värre. Men värre kommer det att bli också i Sverige, konstaterar han.

? Invandring kanske inte är någon hållbar lösning, för det som händer är att vi förvärrar problemen, säger han till TN.

Bergh menar också att fokuset på problemen med invandringen på senare tid legat på gängkriminaliteten, något som lett till att de ekonomiska utmaningarna som migrationspolitiken medför hamnat i skymundan.

• Anonym (Astrid)

KillBill. Jag har frågat förut, men du har inte svarat. Naturligtvis, som invandrare och etnisk svensk, så ser vi olika på invandringen. Sverige toppade listan när det gäller trygghet och säkerhet. Men nu är vi det mest kriminella landet i Nordeuropa. På 80-talet var det inbrott och stölder som var det största problemet. Efter massinvandringen är det våldtäkter, skjutningar, mord och sprängningar.

Har du ingen förståelse för hur vi upplever att Sverige nu har blivit förstört? Men ändå så anklagar du oss hela tiden för att ljuga, missuppfatta eller vara allmänt korkade när vi skriver om sanningen. Du verkar inte ha något jobb, utan ägnar all din tid för att försöka övertyga oss om att invandringen inte är någon belastning. 

Varför är du så bitter? Upplever du dig sämre behandlad? Varför slåss du med näbbar och klor för att försvara invandringen, och blundar för verkligheten? Känner du dig utanför och ensam? Av någon anledning så verkar du vara oerhört frustrerad över hur många etniska svenskar upplever invandringen. Och om vi visar vårt missnöje så kallar du oss för rasister. Är du innerst inne rädd?

• Anonym (Astrid)
    KillBill skrev 2025-04-02 11:18:46 följande:
    Du visar prov på djup okunnighet när du jämställer att meta med det som avses med det ekonomiska nyckeltalet sysselsättningsgrad. Det är tydligt att du inte vet du snackar om..
    Är du sådan här i det verkliga livet också? Eller är det bara när du kan vara anonym som du beter dig som en besserwisser med ständiga förolämpningar gentemot andra? Och det gör du i vart och vartannat inlägg. En ensam pytteliten chihuahua gläfsar och skäller för att försöka dölja sin osäkerhet inför de större hundarna. Bete dig som en man, och respektera andras åsikter. Det är bara patetiskt att hela tiden försöka trycka ner andra, då får du ingen respekt - tvärtom. Tänk på det innan du skickar iväg ett inlägg, annars kan du upplevas som en chihuahua. 
  • Anonym (Astrid)
    Tom Araya skrev 2025-04-03 13:00:47 följande:
    Nja... Chihuahua är faktiskt en utpräglad (framavlad) vakthund, vilket har format de vanliga beteendena hos rasen.
    Helt rätt! Men vad jag ville få fram är att vi ska kunna diskutera på ett moget sätt. Har man olika åsikter så ska man inte behöva få till svar att man ljuger, är okunnig, har missuppfattat eller andra ständigt återkommande förolämpningar. Det är respektlöst, och på en mycket låg nivå. 
  • Anonym (Astrid)

Denna invandrarfientlighet hade aldrig existerat, ej heller denna tråd, om invandringen inte hade inneburit att Sverige nu är det mest kriminella landet i Nordeuropa. Jag är äldre, så jag vet hur det var när vi var ett av de tryggaste och säkraste länderna i världen. Nu är det skjutningar, mord, sprängningar, 40 utsatta områden, personalen på Försäkringskassan och Socialtjänsten utsätts hela tiden för hot. Invandrare är överrepresenterade när det gäller bidragsbrott. Några unga män från Somalia våldtog våra gamla. 

Sverige såg inte ut så här innan massinvandringen. Etniska svenskar ägnade sig inte åt skjutningar och sprängningar. Hur kan man då se invandringen som någonting positivt? 

• Anonym (Astrid)

De har sprängt vid fel adress, och oskyldiga har dödats. Läste att många vill inte flytta till områden med många invandrare eftersom de är rädda för sprängningar.

• Anonym (Astrid)
    Anonym (Jenna) skrev 2025-04-05 12:07:19 följande:

Det är konstigt. Jag minns att jag blev chockad och rädd om jag läste om ett mord eller våldtäkt i tidningen på 80-talet. Nu är jag helt blasé. Ändå påstås det minska?. Skrev tidningarna inte om mord och våldtäkter på 80-talet? 

Idag vågar jag absolut inte låta min dotter gå ut på kvällen ensam. Medan min mor lät mig ränna ute själv på kvällarna, när jag var ung på 80-talet. 

Jag var ung på 80-talet, och minns bara ett mord. Man kunde läsa om detta på alla löpsedlar, och i kvällstidningarna var det en bilaga om detta. Men annars så hände det inte något speciellt, och jag bodde i en av de större städerna. Jag var ute och dansade fredag- och lördagkvällar, men hörde aldrig talas om våldtäkter och det var tryggt att åka taxi. Inga skjutningar eller sprängningar, utan de största problemen var cykelstölder och inbrott i källare och lokaler. 

Läste nu att polisen stoppat en 15-åring som hade minst tio handgranater i sin ryggsäck. 
  • Anonym (Astrid)

Sverige klarade sig helt utmärkt innan denna massinvandring. Jag pendlade i åtta år, och upplevde aldrig någonsin inställda turer på grund av personalbrist. 

Taxi fungerade utmärkt. Men nu finns det taxibolag med enbart kvinnor eftersom det har skett så många våldtäkter.

Äldreomsorgen fungerade också bra. Men invandrare får större delen av lönen betalt via bidrag, och är därför billigare. Detta har gjort att de har fått tjänster trots att etniska svenskar har längre utbildning och arbetslivserfarenhet. Dessutom så förstår de gamla vad de säger.

Unga tonåringar gick i skolan, och målet var att få ett bra jobb efter sin utbildning. Men nu kan 40% av de elever som går ur grundskolan i utsatta områden knappast läsa eller skriva. Men nuförtiden så sysslar 12-13-åringar med mord och sprängningar. Så nu är våra fängelser överfulla, och vi skattebetalare ska förmodligen få betala för att placera dem i fängelser utomlands. 

Personal på Försäkringskassan och Socialtjänsten utsattes inte för dödshot. Och det behövdes inga väktare på vissa akutmottagningar. Då var alla dörrar öppna, men nu är allting låst.

C:a 650 000 invandrare kan inte försörja sig själva, och det finns ett par hundra tusen analfabeter. 70% av dessa kommer aldrig ut i arbetslivet. 

Sverige rullade på, och fungerade mycket bra innan invandringen. Nu är Sverige förstört, och det mest kriminella landet i Nordeuropa. Och alla dessa problem är lätt att googla. Kan man bli annat än frustrerad när Sverige nu har blivit förstört? Usch. Nu vill jag bara glömma detta. 

• Anonym (Astrid)
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2025-04-13 12:46:55 följande:
    Är det verkligen din egen personliga bild att det är den stora majoriteten som står för samhällsproblemen och belastningen?

Den bild som ofta diskuteras i tråden, och som ofta diskuteras i de flesta fall, är bilden av samhällsproblemen, och som i den här tråden bilden av belastningen.

Jag har inte sett någon som har kopplat samman samhällsproblemen och den fruktansvärda belastningen med t ex människor som har kristna värderingar och kommer från Finland...

Så vitt jag kan se så kan jag inte finna någon, inte ett enda inlägg i tråden, som skulle ha påstått att Sveriges nya fruktansvärda samhällsproblem, eller den hemska belastning som invandringen har kommit medföra, skulle fördelas jämt mellan t ex Kristna och Muslimer?

Majoriteten av alla på listan kan kanske definieras som sådana som generellt kan sägas ha Kristna värderingar.

Men vill du verkligen försöka sprida bilden att problemen och den belastning som diskuteras i tråden skulle vara knutna till denna majoritet?

Exempel de samhällsstörtande påskupploppen:
    En fråga till dig gällande ett specifikt exempel, de s k påskupploppen, är det din bild att majoriteten av de som valde att utföra dessa upplopp generellt utgjordes av människor som brukar definieras som att de har kristna värderingar?
    Jag misstänker att du kanske vägrar att ge ett rakt svar på denna fråga?

Såväl du som alla vet att svaret är NEJ på den frågan. Den absoluta majoriteten av upploppssmakarna brukar definieras som att de har en helt annan men mycket specifik religiös värdering.
    En relativt liten minoritet men som genom sina beslut och sitt agerande lyckas skada hela samhället och orsaka stor skada för den stora majoriteten.

Kan du ge ett exempel på något liknande samhällsstörtande upplopp i Sverige under senare tid där majoriteten av upploppsmakarna skulle kunna definieras som att de har kristna värderingar?

Vi känner alla till att det under senare tid har bränts ett betydande antal kristna biblar i Sverige, eller så kan vi alla föreställa oss en sådan händelse att det offentligt bränns en kristen bibel, 
    har detta lett till några försök eller ens antydningar till samhällsstörtande upplopp?

Såväl du som vi alla vet att den absolut största majoriteten av invånare i Sverige aldrig någonsin skulle få för sig att starta försök till samhällsstörtande upplopp för att någon bränner en kristen bibel, eller för någon liknande handling överhuvudtaget.
    Oavsett i vilket sammanhang och oavsett antalet biblar, oavsett något som liknar rondellhundar, eller vad det nu än kan vara, så skulle den stora majoriteten aldrig fatta beslut att ägna sig åt sådana upplopp.

Om du är ärlig så vet du likväl som alla att är en minoritet som orsakar de stora problemen och som är orsaken till den fruktansvärda belastningen.
    De fruktansvärda samhällsproblemen och den stora belastningen beror självfallet inte på den stora majoriteten som brukar definieras ha kristna värderingar (ditt uttryck), utan på en minoritet som brukar definieras ha en annan religiös värdering.
    Detta faktum är en självklarhet för de allra flesta.
    Så också för dig, om du bara vågar vara ärlig.
    Etniska svenskar skulle aldrig någonsin bete sig så här om en Bibel blir uppbränd. Påskupproret var en av de mest våldsamma kravallerna i modern tid.  

Notan blev över 20 miljoner och 104 poliser blev skadade. Över 20 fordon blev vandaliserade och förstördes. 

På bilderna ser man inga etniska svenskar. Det är invandrare som tog chansen att få förstöra, bränna upp och orsaka mycket stora skador. Hur många har egentligen läst Koranen? Och vissa var även vuxna, vilka urusla förebilder för sina barn! Det har rapporterats att över tusen personer var inblandade, men det är förmodligen så många fler. Helt IQ-befriade, och ingen som respekt gentemot Sverige. Bara otacksamhet. Dessutom så har 14 miljoner gått till arvoden till offentliga försvarare för de åtalade. Och alla dessa miljoner ska betalas av oss skattebetalare. 

• Anonym (Astrid)

Ännu ett problem som är orsakat av invandringen: Bilbränder. 

Källa: "Forskning och Framsteg". 

Mellan åren 2002 och 2009 ökade antalet bilbränder per 100000 invånare och år från 50 till nästan 80 i Sverige. Men vissa förorter till Stockholm, Göteborg och Malmö hade långt över 200 bilbränder per 100 000 invånare och år. Det handlar främst om kommuner och stadsdelar med många utlandsfödda som har liten kontakt med majoritetsbefolkningen enligt Bo Malmberg, som är professor i kulturgeografi vid Stockholms universitet och en av forskarna bakom studien.

- Vi har gjort ett isoleringsindex, som mäter koncentration av utlandsfödda till delar av en kommun eller stadsdel. Ju mer åtskilda de utlandsfödda bor, desto större är risken för bilbränder inom kommunen, säger han.
    En annan viktig faktor är om en stor andel av kommunens invånare är 15?24 år gamla. Det är väl känt att andelen unga kan förklara kriminalitet ? men även bilbränder, säger Bo Malmberg. En stor andel socialbidragstagare är också en förklaringsfaktor, men däremot inte en stor andel arbetslösa. Det verkar alltså som om segregationen i sig är en viktig förklaring, säger Bo Malmberg.

Han ser flera tänkbara förklaringar till mekanismerna i dessa utsatta förorter. Det kan handla om minskad social kontroll bland svagare grupper, att färre är benägna att ingripa eller ringa polisen när någon gör fel. Dessutom kan segregeringen öka stereotypiseringen ? det vill säga att polisen redan från början agerar som om området är ett problemområde, vilket kan öka problemen.

• Anonym (Astrid)

Även om artikeln var gammal så är det ändå något som har hänt, och dessa meningslösa bränder har gjort att försäkringarna har blivit så mycket högre. Varför sätter invandrarna eld på bilar i utsatta områden? Det är ju även helt oskyldiga personer som drabbas.

• Anonym (Astrid)

Som Nattuw har skrivit till KillBill: "Du framstår som desperat när du dammsuger internet för att hitta brott som har begåtts i Sverige av personer med "svenskklingande efternamn". Exakt så är det, någon form av hysteri.

KillBill. Varför försvarar du de gängkriminella? Och varför är det så viktigt att idiotförklara oss etniska svenskar? Ett sådant beteende brukar grunda sig på rädsla som ska döljas genom förolämpningar och kaxighet. 

Det har som sagt skett 800 sprängningar sedan 2018. Din kommentar till detta var att det har visst skett sprängningar i Sverige och du hittade två artiklar om detta. Vilken bedrift!

Varför är det "intressant" att problemet med bilbränder har sjunkit, och detta till de storartade siffrorna 4% resp 14%. Det ska inte ske några bilbränder alls utförda av kriminella invandrare. Siffran ska vara 0%! Det är "intressant".

Jag har kanske missat det. men fortfarande inga kommentarer om Påskupploppet. Men kanske att du kan hitta någon artikel från 1987 när etniska svenskar gjorde samma sak när någon brände upp en Bibel? Och om notan då uppgick till c:a 40 miljoner för oss skattebetalare för skadegörelse? Och 14 miljoner till invandrarnas advokater. Hur många etniska svenskar var det med? 

Som sagt, har frågat flera gånger men aldrig fått något svar: varför beskyddar du de gängkriminella genom dina kommentar och artiklar? Men nej tack, är inte (för tredje gången) intresserad av en artikel om Åkessons bröllop eller om SD. Utan ser tacksamt emot svar på min fråga. 

• Anonym (Astrid)
    Rataxes skrev 2025-04-15 17:27:19 följande:
    Och så fick du naturligtvis ett svar som bara handlade om

Tadaaa

SD

😅🤣😂
    Visst fick jag det, en artikel om SD som svar på frågan om påskupploppet. Skrattande
    Men det är väl KillBills sätt att hantera en situation som han inte klarar av och fegar ur. Och för att dölja det, och som ytterligare avledning, så slängs det in de gamla vanliga förolämpningarna som nu börjar bli ganska så uttjatade. Det ser jag som en svaghet. Varför slösa tid och energi på sådana här svar? 
  • Anonym (Astrid)

KillBill. Som invandrare kan det kanske vara svårt att förstå etniska svenskars upprördhet  över att Sverige nu är det mest kriminella landet i Nordeuropa. Det enda du verkar göra här i livet är att kritisera, fördöma och förolämpa när vi skriver om sanningen.

Innan jag skriver ett inlägg så kontrollerar jag först med säkra källor såsom Polismyndigheten och Försäkringskassan. Men i ren frustration så anklagar du oss ändå för att ljuga eller vara dåligt insatta. Gör du inget annat här i livet?

Under tre dagars tid har du bland annat skrivit detta i dina svar:

"Din text innehåller generaliseringar och vissa felaktigheter som behöver korrigeras".

"Svammel".

"Du har inte förstått".

"Du är dåligt insatt".

"Vissa missuppfattningar i ditt uttalande"

"Du är okunnig"

"Varför ljuger du?"

"Vad har du fått den befängda siffran ifrån?"

"Det skulle vara väsentligt mer konstruktivt än att posta inlägg med felaktigheter och rent trams"

"Detta är en lögn!"

"Det fanns ett missförstånd i tråden"

"Hur kommer det sig att du har missuppfattat så många inlägg"

Detta har du skrivit under tre dagars tid, det måste kännas oerhört pinsamt.

Svar på tråden Är invandringen en belastning?